Gjest Feita Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Det har bare gått 2 uker, men jeg har disse ukene syklet på trimsykkel i 60 min. hver dag/annehver dag, samt trent styrke. Er det mye fett i egg? Spiser 2 egg om dagen, ellers går det mye i knekkebrød med ost og skinke....hvorfor dropper ikke vekten? Spiser ca. 8 knekkebrød om dagen....
Gjest Feita Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 PS: Spiser også en liten yoghurt 3 ganger i uka, samt et glass Biola om morgenen....
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 egg er sunt spiser selv 2-3 egg hver dag. regner med du spiser middag også. Jeg har halvparten av tallerkenen med grønt og resten med sunt kjøtt (kylling, torsk, laksefilet) og legg på litt fullkornspasta o.l kjøper du sånn 0.1% yoghurt kan det trygt spises hver dag ost er ikke det sunneste du kan spise, så kanskje du kan bytte det ut med agurk på skinka istedet? trikset er å spise mye sunn og kalorifattig mat. hender ofte at folk på slankern spiser for lite og da går kroppen i sparemodus
Gjest Bolledeig Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 TTT - Ting tar tid. Hvis du ikke ser noen forbedring i løpet av en uke eller 2 til, knip litt inn på maten, eller øk mosjonen. Mest sannsynlig er det så enkelt som det
Gjest Feita Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 Oki Idag blir det knekkebrød med ren skinke til frokost og lunsj, og ren kalkunfilet til middag. Skal få syklet 40 minutter i dag også...Det gikk så mye enklere før, begynner vel rett og slett bare å bli eldre Men jeg skal kutte ut egg og melkeprodukter fra dietten en periode å se om det hjelper.
Kitsune Skrevet 12. april 2008 #6 Skrevet 12. april 2008 Egg er sunt, ja. Men egg inneholder ca 9 GRAM fett pr egg. Og siden 1 gram fett er 9 kalorier, så får du i deg nesten 200 kalorier bare ifra egg. Men fettet ligger kun i plommen, og alt det sunne ligger i hviten, så MÅ du ha egg, kutt ned på plommemengden og et bare hviten. Når jeg er på intervallspinning (50 min aktiv spinning med et snitt på på 80% av makspuls) forbrenner jeg 500 kalorier. Du trenger ikke kutte melkeprodukter, men hold deg til de magre variantene: Mager kesam, ekstra lett melk osv. Dette fordi det er D-vitaminer i meieriprodukter og det er bra for vekttapet. Har hatt knekkebrøddietten, og det ble for lite proteiner. Det gjorde slik at musklene mine ikke hadde noe å bruke for å reparere seg på etterpå.
Gjest Bolledeig Skrevet 12. april 2008 #7 Skrevet 12. april 2008 Jepp. Aldri skjønt meg helt på knekkebrøddietten, mest på grunn av ensformigheten og fraværet av frukt og grønt. Det er ikke noe man vil klare å holde ved like gjennom resten av livet heller. Ville heller prøvd å angripe det hele litt annerledes.
Gjest Trenger litt justering Skrevet 12. april 2008 #8 Skrevet 12. april 2008 Jeg trenger også litt justering av vekten (8-10 kg). Er veldig målbevisst og strukturert og har trent spinning og styrke 4-5 dager i uken de siste ukene og ellers gått tur. Jeg har trent mye før, og vet dermed at jeg trener effektivt og målrettet. Ellers spiser jeg: Frokost: To rugsprø med tynt lag lett-syltetøy, en grapefrukt. Lunsj: Ett polarbrød ekstrem med en fiskekarbonade. Eple. Middag: Ofte salat med to egg, litt cottage cheese, salat, tomat og linser. (Eller noe annet magert kjøtt, kutter ut karbohydrater.) Kvelds: litt frosne bær med sans vaniljeyoghurt eller cottage cheese. Hvis jeg trener før jeg spiser middag, spiser jeg en Atkins muslibar for å holde sulten vekke. Jeg lurer på om jeg ikke går ned i vekt fordi jeg spiser for lite, eller om det er for mye. Føler jeg ikke kan kutte ned på noe særlig. Bolledeig....pliis.... (du er så god på sånt)
Gjest Bolledeig Skrevet 12. april 2008 #9 Skrevet 12. april 2008 For min del ser det ikke ut som du kutter karbohydrater, men fett. Du har jo nesten ikke fett i kostholdet ditt i det hele tatt, bortsett fra eggene. Husk at dersom du har klart å legge på deg vekten selv om du trener masse, så vil du trolig trenge enda hardere skyts for å få vekten av igjen. Det enkleste er jo bare å telle kalorier et par dager, og se hva du ender opp på. Da er det mye enklere å mene noe om hva som skal til.
LilleMy28 Skrevet 12. april 2008 #10 Skrevet 12. april 2008 Dersom du er over 30 år eller nærmer deg så bør du legge inn styrketrening også, når vi kommer i den alderen starter nemlig muskelsvinn og med det går forbrenningen ned. Derfor er det viktig å ikke bare kjøre kondisjonstrening alene, men bygg litt muskler i tillegg, da vil du fortere merke resultater av treningen. Ellers er det å passe på at du ikke spiser for lite i forhold til aktivitetsnivå, for da går kroppen inn i sparebluss og da går også forbrenningen ned. Ang. mat så er det mange som tror de har peiling på hva som fungerer, men det gir likevel ikke ønsket resultat, så jeg anbefaler å melde seg på en vektklubb på nettet der de setter opp et matforslag som er variert, næringsrikt og som tar hensyn til aktivitetsnivå. Etter å ha kjørt det i noen uker/mndr så har en plutselig lært mer om hva som er "riktig" mat.
Kitsune Skrevet 12. april 2008 #11 Skrevet 12. april 2008 For min del kom knekkebrødkostholdet av at jeg var alene og giddet ikke lage så mye til meg selv. Og så orket jeg ikke kjøpe brød, for før jeg fikk spist det opp var det dårlig. Derav knekkebrød, som kan stå i åpnet pakke i evigheter.
Gjest trenger også justeringer Skrevet 12. april 2008 #12 Skrevet 12. april 2008 For min del ser det ikke ut som du kutter karbohydrater, men fett. Du har jo nesten ikke fett i kostholdet ditt i det hele tatt, bortsett fra eggene. Husk at dersom du har klart å legge på deg vekten selv om du trener masse, så vil du trolig trenge enda hardere skyts for å få vekten av igjen. Det enkleste er jo bare å telle kalorier et par dager, og se hva du ender opp på. Da er det mye enklere å mene noe om hva som skal til. Grunnen til vektøkning er at jeg ikke har trent en lang periode. Derfor hadde jeg ventet raskere resultater enn jeg ser nå. *utålmodig*
Gjest Casey Skrevet 12. april 2008 #13 Skrevet 12. april 2008 Det har bare gått 2 uker, men jeg har disse ukene syklet på trimsykkel i 60 min. hver dag/annehver dag, samt trent styrke. Er det mye fett i egg? Spiser 2 egg om dagen, ellers går det mye i knekkebrød med ost og skinke....hvorfor dropper ikke vekten? Spiser ca. 8 knekkebrød om dagen.... Du må være tålmodig. Du kan spise egg. Men du må lære deg å tenke mer variert i kostholdet. Hvis du ikke spiser forskjellige type mat og varierer kan du gå lei og droppe din livsstilsendring. Kortsiktige løsninger er ikke tingen. Prøv å tenke på lang sikt og vær mer tålmodig. Prøv å finne flere treningsformer (løp ute?) og ikke sats på kun sykling.
punkyB Skrevet 13. april 2008 #14 Skrevet 13. april 2008 Spiser ca. 8 knekkebrød om dagen.... Spiser du rett og slett for lite ? Du må også sise riktig sammensatt mat slik at det ikke blir for ensidig. Ikke for mye karbohydrater kontra proteiner og fett. Jo mer du trener bør du være obs. på å få i deg proteiner også.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #15 Skrevet 13. april 2008 Egg er sunt, ja. Men egg inneholder ca 9 GRAM fett pr egg. Og siden 1 gram fett er 9 kalorier, så får du i deg nesten 200 kalorier bare ifra egg. Men fettet ligger kun i plommen, og alt det sunne ligger i hviten, så MÅ du ha egg, kutt ned på plommemengden og et bare hviten. Når ble det 200 kcal i ett egg?? det er jo bare ca. 85kcal??
SuperGjest Skrevet 13. april 2008 #16 Skrevet 13. april 2008 Når ble det 200 kcal i ett egg?? det er jo bare ca. 85kcal?? Hun mener vel for begge eggene til sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå