Gå til innhold

Kjolen med stor K

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har funnet den riktige kjolen.. jeg har jo kun sett den på bilde da, men den er veldig meg! Det store og altoverskyggende problem er at den nok er umulig å få tak i da den er utsolgt hos designeren.. kanskje henger den et sted (i USA!!)og det kan også være at jeg kan få kjøpt den på ebay.. men jeg føler litt for at den bare skal være min! Jeg vurderer å få noen til å sy den, men aner ikke hvor dyrt dette er.. her er en link til kjolen: http://www.jcrew.com/catalog/blowupPopup.j...olorCode=WT0002

Er det noen med et trenet øye som kan se/estimere det? her er det jeg har funnet av detljer om den:

We love the naturally flowy elegance and easygoing style of this exquisite, limited-edition dress. Midweight cotton/rayon. Piqué swiss-dot voile. Empire waist. Fitted bodice with gathering. Interior corset for added support. Full skirt with inverted pleats. Back zip. Self-tie at back. Fully lined. Falls to floor; 44" from natural waist. Import. Dry clean. Specially packaged in a custom-made box to ensure your dress is always as beautiful as the first day you wore it. Catalog/jcrew.com only. See less » $1,495.00 item 83945

Jeg er også litt i tvil om jeg skal gå for denne i det hele, jeg får jo ikke sett det ferdige resultat før den er helt ferdig, så vanskelig å sammenligne.. saken er at jeg nesten synest det er litt synd å gå glipp av den ene muligheten man har til å få med vepsetalje og stort brusende tyll skjørt.. hmm.. jeg går jo egentlig nok i emire snitt.. (gravidkjoler som noen kaller det.. :fnise: )

Det skal legges til at det blir et mere uformelt bryllup.. kanskje strandvielse, eller ihvertfall i lokale kliss inntil stranden.. så kanskje passer førstnevnte kjole best til settingen..

Anyways.. hva har dere gjort? Gått for den som bare er 100 % deg eller for "prinsesse drømmen"?

Uff.. jeg klarer vist ikke å begrense meg når jeg skriver.. tusen takk for din tid ihvertfall, blir veldig glad for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_lone_*
Skrevet

Den var veldig søt :) Passer nok perfekt til strandvielse eller lignende.. Er jo vanskelig å si hva du bør gjøre, det kjenner man somregel best selv.. Men om dette er stilen din, så ville jeg beholdt stilen også på bryllupsddagen, det er jo DU som gifter deg, ikke en utkledd prinsesse, om du skjønner..

Den ser jo ikke så avansert ut sånn sømtekninsk (uten at jeg skal påberope meg kjempeekspertise) Men det stoffet kan det jo være vanskelig å oppspore noe tilnærmet likt. Tror ikke syjobben skulle vært den dyreste...

Du kan for eksempel sende en forespørsel til disse her: (tviler for at de er de billigste i gamet men et sted må man starte.

http://www.atelier-v.no/

Syns forøvrig du skal stikke å prøve noen pinsessekjoler på et "brudehus", da kommer nok magefølelsen din til å fortelle deg hva som er rett for deg :)

Skrevet

Ja, sant den ser enkel ut.. kun noen legg på brystet og folder på skjørtet.. men det er nok noe som foregår under.. det står jo noe om spiler og sånt.. hmmm.. Du har nok fullstendig rett med stoffet, men jeg kom akkurat på nå; hei! jeg skal jo besøke stoff leverandøre som et ledd i min avsluttende eksamen.. :)

Jeg tenkte også at jeg kunne prøve både de "vepsetalje, stort skjørt" mot empireliv.. men jeg har bare aldri sette en så fi empire kjole.. men jo, det gjør meg nok litt klokere!

Takk for dine tanker og forslag til "skredder".. tror jeg skal sene en mail til de..

:) tror du forøvrig det er rimelig å forvente at den blir like billig eller billig som salgsprisen, eller blir skreddersydde kjoler alltid dyrere?

Skrevet

Nå skal ikke jeg gifte meg i nærmeste fremtid, og har heller ingen skredder-råd til deg, men måtte bare kommentere kjolen. Den var rett og slett dritlekker i mangel på bedre ord!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...