Gå til innhold

Hvilken solfaktor..?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mina_*
Skrevet

Jeg skal til Chania, Kreta i starten/midten av mai.

Jeg har mørkt hår, mørke øyne og ble fort brun og ikke så fort solbrent da jeg var liten.

Men har i mange, mange år skygget unna sola, og er nå blek som en fiskebolle.

Jeg var i solarium i 7 minutter for noen dager siden, og vil fortsette med det et par ganger i uka frem til avreise (dvs 7-8 ganger). Høres det fornuftig ut? Når og hvor mye skal jeg øke tiden i solariumet?

Hvilken solfaktor tror dere jeg trenger? Huden min er ikke særlig vant til sol, men det hadde vært godt å bli mer brun og frisk igjen...

Selv tenkte jeg på faktor 15. Jeg er redd for å bli brent, samtidig som jeg vil bli så brun som mulig... Er 15 for lite/for mye?

Hvor ofte bør man smøre seg inn?

Bør ansiktet smøres med høyere faktor? Ihvertfall nesa f.eks?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Brita_*
Skrevet

Bruker ALDRI lavere solfaktor enn 20 jeg - og jeg er også mørkhåret som deg.

Bruker ikke samme solkrem i ansiktet som på kropp. Bruker egen ansiktssolkrem med litt høyere faktor (30) enn for kroppen. Ansiktshuden trenger annen pleie enn huden på kroppen. Blir kanskje litt saktere brun - men brun blir jeg og fargen holder lenger.

Det er viktig å passe på huden sin!!! Og hvis du er hvit som en fiskebolle fordi du ikke har vært i sola på lenge bør du passe ekstra på! Ikke vær utålmodig med å bli brun.

Hvor ofte du skal smøre deg? Ofte!! Særlig om du svetter og/eller bader.

Skrevet
Bør ansiktet smøres med høyere faktor? Ihvertfall nesa f.eks?

Ja! Og du bruker ikke samme krem i ansiktet som på kroppen! Det blir jo det samme som å til vanlig bruke bodylotion i ansiktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...