Alvelin Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 (endret) Jeg har allerede planlagt en hel masse til mitt eget bryllup, selv om jeg ennå ikke er fridd til.. Både farger, bordkort, sanger i kirken, hvilken kirke, alternativer til lokaler, gjesteliste m.m. Er det fler enn meg som er såpass giftesyke at de er kommet så langt, uten at sambo har gitt uttrykk for at han er klar for noe giftermål... Endret 11. april 2008 av Alvelin
Gjest Elize Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Jeg hadde gjort mine tanker før jeg ble fridd til, men ikke gjort noe mer med de. Begynte ikke å planegge og utføre noe før jeg var blitt fridd til.
Amalie_85 Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Nei, jeg har ikke planlagt noe! Og jeg skal fri på tirsdag hvis jeg tørr For jeg føler jeg ikke kan planlegge noe når jeg ikke vet hvordan sambo vil ha det. Syns det er noe vi må bli enige om. Kan jo hende at jeg vil ha den fargen, mens han den andre, og da er det bedre å heller finne en farge sammen! Tror jeg hadde syns det hadde blitt vanskelig hvis jeg hadde sett for meg noe så blir det ikke sånn fordi vi ikke er enige om alt rundt det! Nei, jeg vil heller planlegge sammen med han.
orakel Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Get a life, sier jeg da. Du kan jo diskutere ekteskap med ham (det er faktisk et ekteskap det handler om, et forhåpentligvis langvarig samliv, bryllupet er kun én dag), men for all del ikke push. Menn som ikke er klare løper laaaaang vekk når de får overivrige bridezillaer over seg. Synes du bør få deg en hobby i stedet.
Leo Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Å planlegge et brylllup uten brudgom høres jo ut som rene skjære galskapen! Hadde min samboer fortalt meg at han hadde gjestelisten og invitasjonene klare før vi i det hele tatt hadde snakket om å gifte oss, hadde jeg faktisk blitt alvorlig bekymret... Hvis drømmen om å få være prinsesse for en dag er så stor, får man arrangere karneval i stedet!
Gjest Fëawen Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 (endret) Jeg har allerede planlagt en hel masse til mitt eget bryllup, selv om jeg ennå ikke er fridd til.. Både farger, bordkort, sanger i kirken, hvilken kirke, alternativer til lokaler, gjesteliste m.m. Er det fler enn meg som er såpass giftesyke at de er kommet så langt, uten at sambo har gitt uttrykk for at han er klar for noe giftermål... Jeg og!! Men jeg vil vel egentlig ikke kalle meg giftesyk for det.. Min sambo vil gifte seg og vi skal bli gamle sammen, men tiden sklir liksom fra han på sett og vis. Han vil, men jeg tror det skremmer han litt. Og han glemmer litt at tiden går. Så vi snakker om dette sammen på sett og vis, men det er jeg som "planlegger". Uten at det egentlig er bekreftet 100 %. Synes ikke det er noe problem med det. Veldig mange jenter vil dele all planlegningen og gjøre alt sammen. Og veldig mange gutter bryr seg vel egentlig ikke så veldig mye. Til syvende og sist er det jo ofte vi jenter som tar avgjørelsen. Og jeg regner jo med at du gir han et "forslag" og tar i mot hans innspill. Man håper jo at dette er den eneste gangen man skal gifte seg, klart man kan få bruke tid på å samle ideer. Kos deg du! Hvem har sagt at dette ikke kan være en hobby?? Men ikke stress han med det. Noen bruker litt tid på seg.. Endret 11. april 2008 av Fëawen
DDuck Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Get a life, sier jeg da. Du kan jo diskutere ekteskap med ham (det er faktisk et ekteskap det handler om, et forhåpentligvis langvarig samliv, bryllupet er kun én dag), men for all del ikke push. Menn som ikke er klare løper laaaaang vekk når de får overivrige bridezillaer over seg. Synes du bør få deg en hobby i stedet. er det nødvendig å komme å slenge med leppa da? unødvendig mener jeg... Jeg hadde ikke planlagt så mye, men hadde nok mine formeninger om hvilken kirke jeg ville gifte meg i (siden vi sogner til forskjellige) og hvordan jeg ville ha dagen min med tanke på hvor stort alt skulle være og opplegg igennom dagen
Gjest Bellatrix Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 Enig med Leo og Orakel. Man er to om å gifte seg og man er to om å ha bryllup. Og hva om han ikke har tenkt til å fri? Da sitter du der med invitasjonene og serviettene dine. Nei, er du så keen på en fest får du stelle i stand en fest, men ikke kall det et bryllup.
Tweak Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 Veeel, jeg har lekt litt med tanken og prøvd å sette opp liste over hvor mange vi faktisk har i familien og vennegjengen som i tilfelle vil inviteres og litt om hva slags kostnader det vil være. Jeg ser på brudekjoler på nett, og lurer på hva som vil være best for min fasong etc. Jeg vil nok mest karakterisere det som drømming enn planlegging! Har ikke satt noe ut i livet enda, heller ikke kontaktet noen ang. kirke, kake, kjole etc... Men jeg snakker om hva jeg synes er fint og lurt og sånt med min like gifteklare venninne, som skal fri om ikke så lenge. Bare uskyldig moro!
Alvelin Skrevet 12. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 12. april 2008 Men i alle dager... er det nødvendig å kritisere noen for et så enkelt spørsmål? Jeg trodde KG var et forum med litt takhøyde hvor folk respekterte hverandre uten å rakke ned på folk. Å be meg om å skaffe meg en hobby blir jo helt på jordet... Det er ikke sånn at jeg sitter og planlegger hver eneste kveld, men både da jeg var forlover og når jeg er i andres bryllup så får jeg tanker om hvordan jeg vil ha det i mitt eget. Dere som kritiserer meg må jo også ha surfet bryllupsforumet for å kunne svare her så jeg vet ikke hvem som trenger en hobby, jeg... Jeg har selvfølgelig tenkt å få med brudgommen på planlegginga når vi kommer dit. Vi skal gifte oss, det er vi enige om, men han har ikke fridd (så vi er ikke forlovet). Jeg vet at han ikke er spesielt interessert i å bidra med særlig mye tanker om selve gjennomføringa, og vi har samme smak så jeg tror ikke det blir noen store uengheter. Jeg synes det er greit å ha noen tanker om hvor mange vi blir (derav gjestelisten), siden jeg har en stor familie og ikke vil gifte meg uten dem. Det er heller ikke sånn at samboeren ikke vet hva jeg holder på med, han bare gliser og lar meg holde på.
pusla Skrevet 12. april 2008 #13 Skrevet 12. april 2008 Jeg har mine tanker og drømmer om hvordan jeg vil ha det, men jeg vil ikke kalle det planlegging. Uansett ser det ut som det jeg har tenkt ikke er sånn han vil ha det, nå som vi har pratet litt løst om det. Så det er jo ikke så mye poeng i å planlegge så mye uten å vite hva den andre parten ønsker, synes jeg. Men klart det er lov å drømme Og inngangsmarsjen har jeg hatt klar i hodet i mange år, så den håper jeg at jeg får beholde når den dagen kommer.
Søs Skrevet 12. april 2008 #14 Skrevet 12. april 2008 Har kunn vært flyktige drømmer ang kjole feks. Planleggingen synes jeg man må være 2 om. Viktig at brudgommens ønsker fordagen teller like mye
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #15 Skrevet 13. april 2008 Jeg drømmte nok ganske mye før jeg ble fridd til, men planla ikke noe konkret. Nå forlovet vi oss en stund før vi giftet oss. Vi visste vel egentlig før vi offisielt fikk ringene på fingeren under frieriet at vi kom til å gifte oss en dag, uten at vi hadde snakket skikkelig sammen om dette. Det at vi forlovet oss gjorde for meg at jeg kunne drømme/planlegge uten å måtte tenke på meg selv som gal og giftesyk til tross for at det enda var over 2 år til vi avtalte at vi skulle gifte oss. Dess uten er det mye kjekkere å drømme opp mot noe konkret, og som du vet at han også ønsker. Det er jo litt dumt å bruke opp alle drømmene/planleggingen før du får nyte at han spesifikkt også drømmer/ønsker det samme. Jeg ser ikke noe galt i å drømme om et bryllup og danne seg tanker om hvordan man vil ha det. Men de dirrekte planene ville jeg nok lagt i venteboksen til forlovelsen kom, slik at mannen også kan få lov til å være en del av denne prosessen. Det er jo tross alt han du skal gifte deg med, og for ham å vite at alt er klappet og klart allerede kan få ham til å tro at det bare er bryllupet du ønsker deg og at han bare er en brikke på vei mot dette. Det er han som skal være i fokus, og det er kanskje viktig å fokusere på akkurat dette. Du kan jo drømme om å se han stå fremme i kirka heller, enn å drøme om nøyaktig hvilken krikre han skal stå i. Du kan drømme om følelsen av å ha på deg den fantastiske hvite kjolen, heller enn å planlegge nøyaktig hvilken kjole du skal ha og hvor du skal kjøpe den. Drømmefasen var for meg en stor del av romantikken ved det hele. Ikke glem å nyte denne delen.
Gjest *Ulla* Skrevet 24. april 2008 #16 Skrevet 24. april 2008 Jeg har allerede planlagt en hel masse til mitt eget bryllup, selv om jeg ennå ikke er fridd til.. Både farger, bordkort, sanger i kirken, hvilken kirke, alternativer til lokaler, gjesteliste m.m. Er det fler enn meg som er såpass giftesyke at de er kommet så langt, uten at sambo har gitt uttrykk for at han er klar for noe giftermål... Jeg er helt lik, driver og setter opp budsjett og greier. Har ikke blitt fridd til enda, jeg bare gleder meg så til å gifte meg. Og jeg vet at samboeren min også vil gifte seg, men ikke riktig helt enda. Og jeg er enig, det blir noen år til, liker bare og drømme meg bort og planlegge i god tid.
Gjest Piper Skrevet 24. april 2008 #17 Skrevet 24. april 2008 Hva skal du gjøre med planene dine, om samboeren din er en av de som ønsker å delta på disse områdene? Eller mener du at det er helt greit at bruden planlegger disse tingene selv, og at brudgommen bare skal være glad for å få gifte seg med deg? Og nei vi planlagte det meste sammen, og jeg hadde ikke noen ideer om hvordan det skulle være før han sa ja. Og ja, jeg fridde til han
Alvelin Skrevet 24. april 2008 Forfatter #18 Skrevet 24. april 2008 Hva skal du gjøre med planene dine, om samboeren din er en av de som ønsker å delta på disse områdene? Eller mener du at det er helt greit at bruden planlegger disse tingene selv, og at brudgommen bare skal være glad for å få gifte seg med deg? Og nei vi planlagte det meste sammen, og jeg hadde ikke noen ideer om hvordan det skulle være før han sa ja. Og ja, jeg fridde til han Jeg kjenner samboeren min så godt at jeg vet hva han mener om disse tingene.. hvis ikke ville jeg vel ikke planlagt noe? Nei det er ikke greit at bruden planlegger og at brudgommen bare skal være glad til. Men min framtidige mann avskyr alle slike ting, og er sjeleglad for å bare kunne møte opp i kirken. At jeg gjerne ville hatt ham mer engasjert er en helt annen sak!
Concertina Skrevet 24. april 2008 #19 Skrevet 24. april 2008 Jeg planla ingenting, men jeg spant vel noen drømmer
Possibly Skrevet 24. april 2008 #20 Skrevet 24. april 2008 Nei, jeg planla ikke noe særlig. Men jeg tenkte vel tanken på at jeg en gang i framtiden sikkert kom til å gifte meg, og da gjorde jeg meg vel et par tanker om hvordan det skulle bli. Jeg tenkte blant annet at det sannsynligvis kom til å bli et lite bryllup med lite oppstyr, helst på tinghuset, siden jeg ikke er kristen. Nå planlegger vi et litt større bryllup et annet sted, og jeg er fornøyd med det. Farger og sanger i kirken og sånt har vi fortsatt ikke planlagt, selv om det er under 3 måneder igjen til brullupet, og jeg kan ærlig talt ikke si at farger på servietter og sånt interesserer meg noe særlig, og jeg er glad til om noen andre tar seg av den biten. Folk er forskjellige, og hvis du har glede av å drømme om ting som har med bryllup å gjøre, så synes jeg du skal gjøre det. Men det kan jo være greit å huske på at det kan hende ting ikke blir akkurat sånn som du tenker deg nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå