Gjest Gjest Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Jeg har en venninne som er fra USA. Hun elsker kaker, og snakker ofte om at hun savner den amerikanske glasuren; buttercream. Nå tenkte jeg at jeg skulle forsøke meg på å overraske henne med dette til bursdagen, men er det noen som har en oppskrift? Jeg finner en del amerikanske oppskrifter, men skjønner meg ikke på målene og sånt... Jeg tenker noe sånt... http://images.google.no/images?hl=no&q...sa=N&tab=wi
billie Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Det burde være masse oppskrifter på det nå nettet! søk på Smørkrem eller buttercream så finner du sikkert lots. Jeg lagde amerikanske muffins med smørkrem og brukte da godt smør,melis,vaniljesukker,konditorfarge som jeg rørte sammen til en fluffy glasur.. Husker ikke hvor mye av hver.
Suzy Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Ehm, det er en lenke på bildesiden du har lagt ved der det står "alt du trenger å vite om buttercream". Kikk der for oppskrift og bruk google til å finne ut hva de ulike uttrykkene betyr og hvor mye/lite du skal ha av ingrediensene.
fruenge Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 To prepare enough buttercream to frost a two layer 9-in. round cake (or a three layer 8-in. round cake), you'll need one pound (450 g) unsalted butter, four large eggs, 1 cup (200 g) granulated sugar, 1/2 teaspoon (3 g) table salt, and 2 tsp. pure vanilla extract.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå