Gjest StoreSky Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Ikke hatt menstruasjon på 34 dager, er kvalm hele tiden (ikke spydd, bare uggen og lite matlyst), hatt brystspreng i 1,5 uker, litt mer trøtt. Men tok en test for 1 uke siden og en test 2 dager siden -begge negativ. Har disse stripsene fra billigstester.dk, kan det være at de viser feil??? Blir gaaal av kvalmen, og å vente på menstruasjon. Har forøvrig litt uregelmenstruasjon, forrige mnd tok det 33 dager før den kom. (siste halv år variert mellom 28 - 33 dager) Gubben jobber borte så hvis det snart ikke kommer menstuasjon og jeg ER gravid, så er det ekstremt langt levende sædceller! Og/eller jeg er en av de med meget lav produksjon av HCG tidlig i svangerskapet... GAAAL! ps. vurdere å stikke fingeren i halsen for jeg er så kvalm -men er på jobb.
malleleo Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 vet ikke noe om de strpsene der.. men kan du ikke kjøpe en test på apoteket for å være sikker? håper på det beste da:)
Gjest StoreSky Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Svaaak svak strek idag! Altså så svak at det er mer en skygge, som en riktig utvasket flekk..... hmm... Spennende!
Donpedro Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Svaaak svak strek idag! Altså så svak at det er mer en skygge, som en riktig utvasket flekk..... hmm... Spennende! Jeg testet med disse, og fikk en slik nesten usynlig skygge noen dager før ikm. Og jeg var gravid.
Gjest StoreSky Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 Oj oj oj! Vurderer å kjøpe clear blue og teste ikveld/imorgen på nytt! Jeg er jo så utålmodig!! Men har flere tester igjen, så egentlig burde jo bare streken bli mer og mer tydelig??? (har litt dårlig råd også, samtidig som jeg gjerne vil vite!!!)
Donpedro Skrevet 12. april 2008 #6 Skrevet 12. april 2008 Jeg hadde også tester igjen, og de ble tydeligere for hver dag. En gang så jeg også forskjell på testen jeg tok morgen og testen jeg tok kvelden (hadde prøvd en stund, så ble litt ivrig kan man si) Lykke til.
Gjest StoreSky Skrevet 12. april 2008 #8 Skrevet 12. april 2008 Måtte jo ta en test i ettermiddag, men negativ... Men har jo tissa som en helt idag, veldig utvanna med andre ord. Får se imorgen tidlig. (eller helst vente til mandag!) Men fytti så kvalm jeg har vært! Går i bølger, aller verst etter middag, åt bare litt for jeg var så kvalm. Måtte gå i dusjen, hodepine også. Hvis jeg ikke er gravid må jeg til legen med kvalmen. *såååå synd på meg altså*
Gjest StoreSky Skrevet 13. april 2008 #9 Skrevet 13. april 2008 Enda mer svak test...og litt rosa utflod. Så entan HAR det vært noe der som forsvinner nå. Eller så er IKKE en strek alltid en strek..Altså ikke noen befruktning i det hele tatt. Æsj.
Donpedro Skrevet 13. april 2008 #10 Skrevet 13. april 2008 Noen ganger kan juksestreker gi falske utslag. Noen ganger er man så ivrig i å teste at man oppdager gravditeter man ellers ikke ville ha oppdaget før man mister. Og noen ganger kan man få litt rosa utflod selv om man er gravid. Du får bare vente og se. Lykke til.
Gjest StoreSky Skrevet 13. april 2008 #11 Skrevet 13. april 2008 Trodde jeg ikke var gravid alikevel eller spontan abort tidlig. Men er ikke sikker.... Er jo kjempekvalm enda! Føles ikke som en typisk menstruasjon - for lite blødninger, ikke de vanlige symptomene (sjokoladesug/mat-hunger, etc) Hvor lenge er man kvalm hvis man har vært gravid og mister? Åssen kan jeg vite forskjellen mellom spotting/normale blødninger under svangerskap og menstruasjon-light/spontan abort??? Regner vel meg at det vil vel tiden vise...kan jo godt være at jeg ikke vil blø skikkelig før senere. Men er så kvalm! Blir helg gal av dette. Jeg som vanligvis er matvrak, er nå kresen og overfølsom på lukt. (bare det å koke pasta er en prøvelse..)
Alice Ayres Skrevet 13. april 2008 #12 Skrevet 13. april 2008 Virker som om du er kjørt på tjukka, ja. :gjeiper:
Gjest StoreSky Skrevet 13. april 2008 #13 Skrevet 13. april 2008 Det jeg håper på Alice A! Men pokker vet....drittlei av å være kvalm, vil vite NÅÅÅÅÅÅ! Så; jeg vil enten ha en skikkelig menstruasjon og bli kvitt kvalmen/ømme pupper/etc ELLER få bekrefta at jeg ER gravid! Lille Frø! Enten pell deg ut og la meg være ifred, eller bli der inne og send ut litt mer hormoner takk så jeg kan få det bekreftet. (snakket med en lege som sa at endel produserer svært lite HCG den første tiden, og blødninger er jo normal så her sitter jeg og vil spy)
Gjest Helen Parr Skrevet 13. april 2008 #14 Skrevet 13. april 2008 Men er det ikke sånn at det er de samme hormonene som gir deg kvalme?
Gjest Hegepege Skrevet 13. april 2008 #15 Skrevet 13. april 2008 Dette er har jeg opplevd såå mange ganger, så det var lit artig at flere har det sånn( ikke artig i den forstand men) Har også kjøpt de strimlene, men jeg stoler ikke fullt og holdent på de, fordi de har en tendens til å vise svake streker uansett synes jeg, så jeg har begynt å kjøpe de vanlige stavene, der kommer strekene MYE bedre frem. Sist gang jeg trodde jeg var gravid tok jeg mange tester (som vanlig) og jeg syntes jeg så en strek siste gangen, men den kom nok bare fordi jeg så gjerne ville se den, det er rart med det altså. Men jeg tror at mye kan spille inn på om streken er der eller ei, om du skjønner?!?! Jeg har også hatt små blødninger, men nå har det jo gått galt med meg hver gang, så jeg er ikke den som bør uttale meg om hva som er forskjellen. Men spotting blir nok mer utvannet og har ikke så sterk farge som en menstrasjon, og det pleier jo ikke å komme i store mengder om det er spotting!! Er du fortsatt øm i brystene da?? Det er det frste som går vekk når jeg har mistet det, så slik kan jeg merke det.. Har du testet igjen idag eller? Eller nå sent på dagen? Det finnes jo så mange forskjellige steder å kjøpe tester, hvor har du kjøpt dine? Billigetester.dk har jeg prøvd og vært veldig fornøyd
Gjest Hegepege Skrevet 13. april 2008 #16 Skrevet 13. april 2008 Når min mor var gravid med meg, så ble hun sendt til sykehuset i 4 mnd fordi legen trodde hun hadde en syste, der heller viste ikke prøvene noe, men da de så på ultralyd var det jammen meg bare meg hehe.. Så noen produserer svært lite hcg hormoner, jeg kan f. eks ikke begynne å teste før iallefall 1 uke eller to etter forventet mens...
Gjest StoreSky Skrevet 13. april 2008 #17 Skrevet 13. april 2008 Hegepege: streken ER det, om enn svak. De andre har nemlig vært aldeles blanke, selv når jeg før har trodd at jeg var gravid. Testet på morgenen idag, da var streken svakere, men der. Derfor jeg tror jeg mister.... Blødningen er som... tja. Slim med blod i. Ikke mye, bruker truseinnlegg. Kan egentlig tørke det bort. Kommer vel etterhvert skikkelig blødninger. Er fremdeles øm i puppene, men mindre enn forrige uke - da var jeg helt sikker på at jeg bare var ekstremt PMS-utsatt. Tiden vil vise. Men synes kvalmen burde gå vekk! Hver ettermiddag i over en uke blir jeg kjempekvalm og dårlig. Noen ganger mer eller mindre kvalm hele dagen. Kvalm har jeg aldri vært i forbindelse med menstruasjon før. Skal bestille stavene istede jeg!
Gjest Hegepege Skrevet 13. april 2008 #18 Skrevet 13. april 2008 Hmmm, ja det er ikke godt å si, jeg tror jeg ville ha dratt til legen med en urinprøve i morgen jeg, bare for å se!! Hvis du nå er 33 eller 34 dager over så betyr det at du er litt over 4 uker på vei og en spotting ville jo ikke ha vært uvanlig rundt den tid. Det samme gjelder jo brystene dine da, men synes det er rart at det avtar der. Hormonene kan sitte i kroppen lenge dersom dette er en abort, men la oss ikke håpe på det Men jeg må si at mange av disse tegnene kan ligge litt i psyken også, men akkurat kvalmen merker man jo forskjell på.. Bestill de testene idag du, så ser du :smile: Men jeg tror ikke streken ville ha vært noe svakere idag dersom det var sånn at det hadde vært en abort for hormonene vil fortsatt være litt i kroppen.. Dette blir spennende altså
Gjest StoreSky Skrevet 13. april 2008 #19 Skrevet 13. april 2008 Nå er det 36 dager sist mens (1.dag på mens) Og jeg vet jeg er litt sen med eggløsning, så om spotting skal komme nå -men så er det med hvor mye som er vanlig. Som du sier, noen ganger tror og vil man så gjerne at symptomene er ren innbildning. (spes. murring, do-gåing, etc) Men kvalmen er det ikke noe tvil om. Men om hormoner henger igjen, så kan det jo være bare det... Har bestillt test-stavene nå. Så får jeg se. Men tror jeg skal en tur til legen, så kan de utelukke infeksjon i kroppen (kvalmen) og jeg få henvisning til GU - bare for en alminnelig sjekk at alt er som det skal uansett om jeg er gravid eller ei. Lenge siden sist også.
Gjest StoreSky Skrevet 13. april 2008 #20 Skrevet 13. april 2008 Hegepege: er det slik at du har mistet flere ganger...? og da har det vært slik som med meg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå