treningsjenta Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Hver eneste morning kommer pus inn, tidlig tidlig, gjerne i 5 tiden. Setter seg midt under sengen og mjauer og klynker og syter og klager!! Utrolig irriterende! Og han gir seg ikke! Han sitter der og lager de mest utrolige lyder. Løfter jeg han opp i sengen, legger han seg for noen minutter, men så hopper han ned igjen og begynner pån igjen. Dette har han gjort nå en god stund og jeg begynner å bli drittlei! Jeg våkner og får ikke sove igjen! I morres klikket det for samboeren min, og nå må noe drastisk gjøres. Jeg har en spruteflaske med vann som jeg bruker på han ellers hvis han klorer på steder han ikke skal eller annet. Men har prøvd å bruke det på han under dette også, men han stikker ut og kommer tilbake. og jeg orker ikke stå opp og løpe etter han, for så å legge meg og stå opp igjen. Noen gode råd?? Dette går ikke i lengden!
Lilith Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Kan du ikke stenge ham ute fra soverommet? Eller er han kanskje sulten? Mine blir fryktelig plagsomme når de er sultne.
treningsjenta Skrevet 11. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2008 han river ned døren om jeg stenger han ute. dessuten pleier han å legge seg sammen med oss om kvelden, han legger seg nederst i fotenden, og det er nok en vane jeg ikke får snudd på nå. Sulten, hmm han har matskålen sin stående fremme hele døgnet så det kan ikke være det heller. Jeg tror det kan være at han er så oppmerksomhetssyk og vil leke, ha oppmerksomhet, noe som han ikke får fra meg kl 5 om morran hvertfall!!
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Dere har skapt dere et problem som dere neppe blir kvitt før dere begynner å se på katten som et dyr. Han mjauer fordi han vil at dere ska være oppe sammen med ham, han vil ha action. Når folk drar dyrene opp i sengene og gir dem oppmerksomhet som et barn så får man sånne problemer.
treningsjenta Skrevet 11. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. april 2008 Mulig det...men dette er en rasekatt som er meget oppmerksomhetssyk av seg. han liker ikke å være alene generelt sett. og mjauer stort sett veldig mye, resten av dagen også. Men da går det an.
Alvelin Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Mulig det...men dette er en rasekatt som er meget oppmerksomhetssyk av seg. han liker ikke å være alene generelt sett. og mjauer stort sett veldig mye, resten av dagen også. Men da går det an. Er det forskjell på bortskjemte rasekatter framfor "vanlige katter"? Bortskjemte dyr er ikke lette å håndtere uansett... Kan ikke katten din være ute om natta, da? Katter er nattdyr som jakter natterstid, (ja, også rasekatter) mulig det er derfor den blir rastløs og oppmerksomhetssyk siden den blir hindret i å leve ut sine instinkter? Jeg hadde uansett ikke godtatt dyr i senga uansett, men det er nå meg...
mysan Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 (endret) Du skulle lånt mine fire du, som forlanger og slippes ut og inn til alle døgnets tider, også om natta. Sover aldri en sammenhengende natt lenger jeg... Noen som har noen råd i den retningen? Jeg vil anbefale deg og ikke respondere på pusens mas tidlig om morgenen, så gir han seg vel i løpet av noen dager. Noen som sa at jeg burde gjøre det samme med mine? Ok Endret 11. april 2008 av mysan
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Mulig det...men dette er en rasekatt som er meget oppmerksomhetssyk av seg. han liker ikke å være alene generelt sett. og mjauer stort sett veldig mye, resten av dagen også. Men da går det an. Saken er at katten ikke blir sånn av seg selv, det er dere (du) som har gjort den sånn ved å la den holde på som den vil siden den var liten. Jeg skjønner samboeren din godt, jeg hadde også blitt forbanna. Om en katt er rasekatt eller ikke har da ikke noe å si for hvor den sover. Rasekatter bryr seg ikke om at den sover i senga sammen med dere, det er dere (du) som begynte med det (sikkert fordi du sntes det var så koselig), og nå har det blitt en vane for katten at den skal sove der. Du skjønner at det ikke går an å venne den av med denne uvanen uten at døra til soverommet lukkes? Eller?
Gjest Britt Banditt Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 Er det en innekatt? Har dere kun én? Jeg har tre katter, og hun ene har begynt å mjaue om natta, men gjør det bare når hun er alene inne. Hvis vi står opp så vil hun bare ha kos (og maler høøøøyt ). Tror nok katten deres bare er selskapssyk.
treningsjenta Skrevet 11. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 11. april 2008 Dette er rasekatt til 7000 kroner, som r innekatt og ikke kan være ute. Fordi det er rasekatt og den ville ikke klart seg. Fordi det er utstillingskatt. Fordi vi bor i blokk. Huff....ikke så lett nei- han river vel ned døra om vi lukker den.
Lilith Skrevet 11. april 2008 #12 Skrevet 11. april 2008 Det gjør han nok, men han venner seg sikkert til det Evt kan du jo stenge ham inne på kjøkkenet, eller noe, så han ikke har direkte tilgang til soveromsdøra? Til han venner seg av med å forstyrre om natten, mener jeg.
Gjest tasha Skrevet 11. april 2008 #13 Skrevet 11. april 2008 Dette er rasekatt til 7000 kroner, som r innekatt og ikke kan være ute. Fordi det er rasekatt og den ville ikke klart seg. Fordi det er utstillingskatt. Fordi vi bor i blokk. Huff....ikke så lett nei- han river vel ned døra om vi lukker den. gå tur m den i bånd ut om dagen en tur. få den til å være mest mulig aktiv gjennom dagen. å sliten på natta. katter sover 13 timer av dagen, å når min masete kjære lille pus, som ALLTID vekker meg rundt den tiden, pleier jeg å snu døgnet hans. tvinge han ut i mange timer om dagen, leke med han, underholde, å ikke la han få sove. ja han er bayen min ja, til dere som sytes det var dullete. heller en nydelig katt enn en hylende unge som plager meg.
treningsjenta Skrevet 11. april 2008 Forfatter #14 Skrevet 11. april 2008 dette siste innlegget kan jeg være enig i. Det er et lite familiemedlem. Men det må settes grenser ja. Er ikke alltid like lett å slite han ut sånn sett, men er nok verdt et lite forsøk! får prøve...
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2008 #15 Skrevet 11. april 2008 Dette er rasekatt til 7000 kroner, som r innekatt og ikke kan være ute. Fordi det er rasekatt og den ville ikke klart seg. Fordi det er utstillingskatt. Fordi vi bor i blokk. Det er det TEITESTE jeg har lest på lenge! Tror du ikke katten din klarer seg ute fordi mennesket har satt en prislapp på han?! Tror du han er en dårligere katt enn vanlige huskatter? Eller er du redd for at han skal få møkkete poter? Nei, ærlig talt. Problemet deres er at dere ikke stimulerer katten nok om dagen. En såkalt innekatt har et stort behov for å aktiviseres for at den ikke skal kjede seg halv i hjel. Når dere attpåtil kun har skaffet dere én katt har dere virkelig ikke tenkt godt nok i gjennom hva det vil si å være (inne)katteeier. Jeg ser ingen grunn til at mannen din skal "klikke" over et selvlaget problem og jeg anbefaler dere å enten skaffe dere en lekekamerat til katten deres eller la den gå ut og inn som den vil. Katten ders kjeder seg. Det hadde du også gjort om du hadde vært et alenemenneske innestengt i en leilighet.
Gjest Sisu Skrevet 11. april 2008 #16 Skrevet 11. april 2008 En såkalt innekatt har et stort behov for å aktiviseres for at den ikke skal kjede seg halv i hjel. Når dere attpåtil kun har skaffet dere én katt har dere virkelig ikke tenkt godt nok i gjennom hva det vil si å være (inne)katteeier. Jeg ser ingen grunn til at mannen din skal "klikke" over et selvlaget problem og jeg anbefaler dere å enten skaffe dere en lekekamerat til katten deres eller la den gå ut og inn som den vil. Katten ders kjeder seg. Det hadde du også gjort om du hadde vært et alenemenneske innestengt i en leilighet. Enig! Det anbefales jo nær sagt på alle nettsider at dersom katten skal være innekatt og eier(ne) er borte på jobb etc bør man ha to katter slik at de kan ha underholdning og selskap i hverandre.
Gjest Britt Banditt Skrevet 11. april 2008 #17 Skrevet 11. april 2008 Hvis du ikke vil la den være ute syns jeg hvertfall du burde skaffe deg en katt til så den ikke er så mye alene. Den kjeder seg, derfor vekker den dere. At katten er rasekatt er heller ikke en grunn til at den ikke kan gå ute.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2008 #18 Skrevet 11. april 2008 Noen mennesker skulle ikke hatt lov til å hatt dyr. Burde heller skaffet seg en teddybjørn, så kunne dere har stelt med den og tatt den med på teddybjørnutstillinger sammen med andre mennesker som heller ikke burde ha dyr. Katter er dyr!! Når man omtaler en katt som babyen sin - da må man mangle noe. Å holde innekatt er i seg selv ille, at man i tillegg velger å ikke la den ha selskap av en annen katt er dyremishandling. Stakkar katt.
la Flaca Skrevet 11. april 2008 #19 Skrevet 11. april 2008 Dette er rasekatt til 7000 kroner, som r innekatt og ikke kan være ute. Fordi det er rasekatt og den ville ikke klart seg. Fordi det er utstillingskatt. Fordi vi bor i blokk. Huff....ikke så lett nei- han river vel ned døra om vi lukker den. Stakkars katt. Så han skal lide for at dere har kjøpt katt når der bor i blokk, og dessuten ikke syns dere har råd til å "miste" 7000? Flytt til et boforhold som gjør at dere kan gi katten det den trenger, og få forsikring på han. Eller omplasser han til noen som bryr seg. Min katt koster mer enn 7000, og han går inn og ut som han vil hele døgnet. Ellers ville jeg ikke kjøpt han. Forøvrig vil jeg si det er til pass for dere å bli vekt hver natt kl. 5 når dere insisterer på å skvise katten inn i en tilværelse som kun passer dere, ikke katten. Da er det ofte sånn det går gitt.
Gjest Infralove Skrevet 11. april 2008 #20 Skrevet 11. april 2008 Kjære vene! Kva er de med folk!? Man stiller eit spørsål og får kjefta huda full! For alt de veit kan dette vere første katten deira. Nei, man kan ikkje automatisk vite korleis man skal oppdra katter, og man gjer kanskje nokre feil innimellom. Men det går då an å gi konstruktive tilbakemeldingar og gode forslag på korleis problemet kan løysast! Det at mange har innekatt i dette landet, tyder vel på at folk ser at kattane klarer seg fint innandørs. Med mindre nokon kan bevise noko anna, så syns ikkje eg det er nødvendig å ytre sine meiningar om innekatt, der det ikkje er ettespurt. Det var ikkje det som var spørsmålet til treningsjenta. Uansett kva dyr man har, har man skaffa seg det på eit egoistisk grunnlag. Alle setter dyra sine inn i ein tilverelse som passar dei sjølve. Det er voldsomt kor mykje man "veit" om ein person ved å lese eit par innlegg! Er og fasinerande at nokre meinar dei har rett til å dømme kven som er egna til å ha dyr. Og at berre deira måte å ha dyr på er den rette. Uansett! Treningsjenta; eg har ikkje nokre fleire tips til deg enn dei du allereie har fått. Om du har mulighet, ville eg ha anbefalt to kattar. Fordi eg ser kor godt mine to har det saman.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå