Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest catlina
Skrevet

Jeg opplevde en tidlig spontan abort for noen månder siden etter en uplanlagt graviditet og om et års tid skal vi prøve igjen. (passer bedre økonomisk da)

Jeg leste et sted at man bør unngå trening og sex i det første trisemester om man har opplevd en spontan abort, men legen min mente det ikke var noe i dette. Jeg mener selvfølgelig ikke at jeg skal bedrive hardtrening og akrobatisk sex :) men kanskje litt yoga, gåturer og lettere styrketrening (litt mosjon skal jo være bra under svangerskapet)

Det skal legges til at jeg aborterte allerede i 7-8 uke, men selv om dette er en så tidlig spontan abort at lite kan gjørest fra eller til vil jeg jo gjøre alt i min magt for at alt går bra..

Hva har dere hørt om dette? bør man legge treningstøyet på hylla og leve i sølibat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel er det skader på fosteret som gjør at det blir en SA. Men i noen tilfeller stemmer det at det er lurt å unngå hard trening og sex. Da er det normalt livmorhalsen som er svekket, eller andre skader på livmoren som gjør at det ikke "sitter" like godt.

Ble du underslkt for å se hva det var som var årsaken?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...