Gjest litt bortskjemt? Skrevet 12. mai 2008 #61 Skrevet 12. mai 2008 Alle har forskjellige forutsetninger for hva de forventer av sin familie med tanke på økonomi, og alle har forskjellige tradisjoner. Jeg bruker ikke det at jeg er student som et argument for å ikke betale hele bryllupet selv, men mor og far bruker det som et argument for at de ønsker å hjelpe, og det synes jeg er en fin ting. Jeg har stor respekt for de som betaler hele bryllupet selv, og synes det viser at man virkelig ønsker dette her. Så i steden for å rakke ned på de som da får litt støtte fra familie, så hadde det vært hyggeligere å heller få litt positive ord om at det er fint at det fortsatt går an å dele på slike ting og støtte hverandre økonomisk Det er hvertfall tradisjonen hos oss... Også hos oss er det tradisjon for at foreldre hjelper til- og det har vi planlagt ut ifra. Vi har latt våre foredre si selv hva de har lyst til å bidra med og så sparer vi resten selv. Foreldrene våre har heller ikke mulighet til å bidra med det samme, så vi har ikke en tredeling, som vel har blitt ganske vanlilg etter hvert. Siden både foreldre og brudepar bidrar har vi også lagt planer sammen- dette er en familiebegivenhet som skal feires på tvers av generasjonene. Hvis man ikke vil jenke seg noe, men bestemme alle detaljer selv kan man jo ikke forvente bidrag med carte blanche synes jeg- selvom det nok er våre ønsker som veier tyngst... Jeg er veldig takknemlig for bidragene vi får- festen ville blitt en helt annen uten- og vi er sikkert bortskjemte, men trives godt med det!
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2008 #62 Skrevet 12. mai 2008 Alle har forskjellige forutsetninger for hva de forventer av sin familie med tanke på økonomi, og alle har forskjellige tradisjoner. Jeg bruker ikke det at jeg er student som et argument for å ikke betale hele bryllupet selv, men mor og far bruker det som et argument for at de ønsker å hjelpe, og det synes jeg er en fin ting. Jeg har stor respekt for de som betaler hele bryllupet selv, og synes det viser at man virkelig ønsker dette her. Så i steden for å rakke ned på de som da får litt støtte fra familie, så hadde det vært hyggeligere å heller få litt positive ord om at det er fint at det fortsatt går an å dele på slike ting og støtte hverandre økonomisk Det er hvertfall tradisjonen hos oss... jeg signerer denne! Det går også an å forvente å få støtte til bryllupet av sine foreldre, uten at man er satan selv. Man kjenner da tross alt sine foreldre såpass godt! Det betyr ikke at man er utakknemlig for denne støtten. OG det er vel ikke folk helt fremmed at en god del får støtte av sine foreldre ved en slik begivenhet, da kan det vel ikke være så rart at noen av de som får penger har trodd de kom til å få det..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå