Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Nefertiti
Skrevet

Hei!

Jeg skal ut og reise snart og det blir mye venting, så jeg trenger en god og underholdende bok.

Hva er deres favoritt bok? Skriv gjerne hva den handler om og :D

Jeg tenkte kanskje jeg skulle lese Beatles en gang til. Mener å huske at det var en god bok (lenge siden jeg leste den nå...)

:briller:

Videoannonse
Annonse
Gjest Vega
Skrevet

Beatles var bra. Har akkurat lest "Et Godt Menneske" av Nick Hornby, var bra. (handler om Den sinteste mannen (spaltist i avis) i Holloway, som plutselig forandrer seg til konas glede og frustrasjon)

Momo av Michale Ende (en barnebok - men dødsbra! Handler om å stjele tiden.)

Den siste Revejakta av Ingvar Ambjørnsen. (Fra miljø der det handles i store kvanta med hasj, morsom og spennende bok.)

Monesieur Proust - Dager og netter i en dikters hus. (skrevet av Cèleste Albaret - husholdersken hans, og omhandler hans liv.)

Vet jo ikke hva du har lest fra før da... :D

Skrevet

I mine øyne er det lite som slår Ringenes Herre-trilogien, så anbefaler absolutt den hvis du har det minste sans for fantasy og ikke har lest den før. For helsprø sci-fi, prøv "Hitchhiker's guide to the galaxy" av Douglas Adams. Er du mer romantisk anlagt, anbefaler jeg Jane Austen - særlig "Stolthet og fordom" ("Pride and prejudice"). Og ellers.... *tenke, tenke* - hvis du er historisk interessert anbefaler jeg faktisk tempelridder-trilogien til Jan Guillou. God tur! :)

Skrevet

Hmm... god og underholdende??

Hvis du er ute etter litt lett lesestoff, vil jeg anbefale deg 'Markus'-bøkene til Klaus Hagerup. De er fantastisk lune og morsomme - og veldig lettleste. (Er vel egentlig ungdomsbøker, men funker som bare det for voksne også!)

Ellers så er 'De elendige' (Les Miserables) av Viktor Hugo vel verd å lese! Fåes nå i forkortet utgave fra Lunde Forlag.

Erlend Loe er alltid morsomt (syns jeg). Hvis ikke du har lest 'Naiv.Super.' ville jeg gjøre det. Og 'Fakta om Finland' er også rasende artig.

Ellers så er det utrolig mye bra litteratur. Men når du skrev 'underholdende' tolket jeg det som at du ønsker deg ikke bøker av typen 'norske klassikere' eller sånt... Jeg er personlig glad i Edvard Hoem og Dag Solstad. Men de er nok veldig sånn enten-eller-forfattere - liker du dem ikke så bare glem det, liksom...

Tror det får være nok... Men spør gjerne igjen! :D

God tur, forresten! :vinke:

Klem, Pip

Gjest gjest1
Skrevet

I påsken leste jeg en bok som het Sammen Av Joyce (et eller annet)

Handler om to stykker som blir kjærester. Og prosessen og tankene runt dette.

Syns den var morsom og lett lest. Akkurat passe når man sitter og venter.

Ellers er jeg svak for Nick Hornby.

Gjest Nefertiti
Skrevet

Har noen lest Alkymisten av Paulo Coelhos? Har hørt mye bra om den, men frykter at den er veldig tung lest.

Erlend Loes Naiv Super er en av favoritt bøkene mi! Den er bare veldig bra! :)

Ellers var det mange bra tips, får se om jeg klarer å bestemme meg :wink:

Gjest Embla s
Skrevet

Eller hvorfor ikke E Loes "Tatt av kvinnen"!! Jeg syns den var enda bedre enn "naiv super"! Den er utrolig morsom, veldig bra/underholdende, lettlest, også kjenner man seg bittelittegranne igjen i den :oops:

Gjest Étoile
Skrevet

Nefertiti: Alkymisten er ikke tung i det hele tatt etter min mening!! Synes det var en veldig bra bok.

Ellers er Life of Pi av Yann Martel helt fantastisk!! Beste boken jeg har lest i år. Tror den heter Historien om Pi på norsk. Historien er helt utrolig, underholdene, sår og morsom på en gang, anbefales på det sterkeste!!!

En annen bok jeg liker veldig godt og som gjorde veldig sterkt inntrykk på meg er Blindness av José Saramago. Vet ikke om den er oversatt til norsk.

Skrevet
Eller hvorfor ikke E Loes "Tatt av kvinnen"!! Jeg syns den var enda bedre enn "naiv super"!

Fullstendig enig!

Skrevet

Spørs hva du liker da..

Jeg kom nettopp hjem fra ferie og har lest bøttevis med bøker...

Henning Mankell- Brannvegg.. Kjempe god bok.. Både sambo og jeg leste den ut på rekordfart.. Holder deg interessert gjennom hele...

Lisa Jewell- Ingen-og-tredve. Komediebok.. Holdt på å le meg hjel noen ganger.. Handler om forhold når man har passert 30 og om å se kjærligheten når den er rett foran deg... :D

Patricia Cornwell- Cruel and Unusual, er ikke helt ferdig med den enda, men så langt virker den ok

Så har du Marian Keyes bøkene:

De desperates Cafe- Kjempe morsom bok og litt alvorlig også.. Den anbefaler jeg.

Sushi for beginners- Også en ok bok, men ikke så god som de andre syntes jeg.. Ble mer "fanget" av de andre bøkene hennes

Vannmelonen- nok en utrolig morsom bok

Sophie Kinsella- Shopoholiker bøkene ( tre i alt) de er også ganske morsomme.

Den siste Minette Walters- Kjerringbissel var også ganske god.. Litt langdryg enkelte ganger men jeg likte den sånn passe....

God tur da.... :D

Gjest stratos uinnlogget
Skrevet

Vega: Hva er originaltittelen på "et godt menneske"? Greit å kombinere en god bok med forbedring av engelskkunnskapene :wink:

Skrevet
I påsken leste jeg en bok som het Sammen Av Joyce (et eller annet)

Handler om to stykker som blir kjærester. Og prosessen og tankene runt dette.

Syns den var morsom og lett lest. Akkurat passe når man sitter og venter.

Ellers er jeg svak for Nick Hornby.

"Sammen" og "Sammen igjen"-bøkene er skrevet av Josie Lloyd og Emlyn Rees.

Bra underholdende lettleste og morsomme bøker - anbefales.

Bøkene til Lisa Jewell er i sammen stilen.

LISA JEWELL

Her står det litt om Sammen-boka.

Her også!

God tur!

Skrevet

Har du lest " I et speil, i en gåte" av Jostein Gårder?

Dødsbra!!

Skrevet

Bøkene til Lisa Jewell er i sammen stilen.  

31 Almanac Road er også kjempemorsom og underholdende!!

Skrevet

Det som er mitt med Anne Holt er ganske bra!

Hvis du liker sånne bøker..

jamie :briller:

Skrevet
Vega: Hva er originaltittelen på "et godt menneske"? Greit å kombinere en god bok med forbedring av engelskkunnskapene :wink:

Jeg mener at den heter: "How to be good"

Skrevet

Amy Tan har mange gode bøker om kinesiske kvinner ogg kinesisk kultur (er faktisk meeget bra)

En av mine yndlingsbøker er Tidevannets Fyrste av Pat Conroy(Ikke la deg lure av at filmen var no møkk for boka er fantastisk)

Bridget Jones dagbøker er jo litt morsomme

Henning Mankells bøker om politibetjent Kurt Walander

Liza Marklunds bøker

Donna Tart Den hemmelige historien

Masse bra av John Irving

En norsk bok som heter "Her bor jeg" (husker ikke forfatterenavn) meget rå, men ganske underholdende...

Anne River Siddonds har mange typiske damebøker, lette å lese og helt ok..

Lykke til!

Skrevet

alkymisten av paolo coelcho er kjempesøt! når du har lest den tenker du virkelig at "oj, den kommer virkelig til å forandre livet mitt!".. :)

men han har også skrevet en bok som heter "ved elven piedra satt jeg og gråt", og den er enda bedre, men ikke så kjent. da jeg las den ble jeg så rørt, det er helt utrolig hvor fantastisk og poetisk han skriver, samtidig som det er veldig enkelt. og for en livsvisdom og for en evne til å sette ord på ting!! såå vakkert...

anbefales til alle romantiske sjeler som er glade i livet og de små ting.. ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjærstad Kjærstad heiheihei! Ingen forfatter er som deg! :heiajente:

LES triologien om Jonas Wergeland!! (Løp og kjøøøp :hoppe: )...

...men ut fra nicket ditt antar jeg at du allerede har gjort det, nefertiti??

Skrevet

Ken Follett har mange bra bøker som egner seg godt som ferielitteratur. Selv fortrekker jeg laaaaaaaaange bøker, da jeg hater å begynne på nye bøker. Så hvis du er som meg, er stormens tid (tror den heter det, den består av to deler som heter noe sånt som sverdet og korset og katedralen). Husker ikke helt, for leste den for lenge siden på engelsk, men den er ihvertfall kjempebra!!!!!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...