Gjest Gjest Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 I vårt nye hus (ett år gammelt) har to av kranene begynt å dryppe. Er det noen som vet om man reklamerer til husbygger eller om man må regne med at det er en pakning som man bare må bytte selv? Er sånne pakninger ment å vare bare ett år? Kan det være kraner av dårlig kvalitet siden det har skjedd på to stk?
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 I vårt nye hus (ett år gammelt) har to av kranene begynt å dryppe. Er det noen som vet om man reklamerer til husbygger eller om man må regne med at det er en pakning som man bare må bytte selv? Er sånne pakninger ment å vare bare ett år? Kan det være kraner av dårlig kvalitet siden det har skjedd på to stk? Pakninger er en "slitedel" de er enkle å skifte. Nå er et år kort tid da..... Selv om du skulle hatt rett, så ville det vert oppsiktsvekkende og latterlig om du kom å klagde. kan tenke meg latteren etter du lukket døren. Antagelig ville en komt fort for å bytte pakninger til deg,men bare av den grunn for å se hva slags menneske som bor der. Evigheter siden sist jeg kjøpte pakninger, for vi har alltid hatt liggende i boden,men tror vi bet 2 kr.pr stk sist gang
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Jeg er klar over alt det du sier, har byttet en og annen pakning tidligere. Mitt poeng er imidlertid at det faktisk er to stk kraner som etter relativt kort tid lekker og jeg lurer på om det kan være dårlig kvalitet på dem eller noe sånt. Hadde ikke tenkt "å gå å klage", men vi skal ha ett-års befaring med husbygger snart og vi har en laang liste med reklamasjoner (som for øvrig husbygger bedt oss om å presentere for dem)
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Prisen på 2 kr. er ikke vesentlig her. Mange vet ikke hvordan denne skiftes. Dessuten tar det tid, både å skaffe denne og skifte den. Drypping på to kraner etter et år er bare for dårlig. Kjøkkenkrana vår har nå siste året begynt å dryppe noen dråper i timen og den ble montert i 93. Ingen av de andre kranene i huset drypper (like gamle). Klag til leverandør/rørlegger og få jobben gjort hvis du synes det er enklest. Skulle være bra teit rørlegger(-firma) som ville protestere på det, men sleipinger finnes det jo mange av... Jeg er godt over gjennomsnittet teknisk interessert og kyndig, men har aldri bytta vannkran-pakning. Hadde trolig gjort det sjøl likevel, men skjønner godt at noen vil ha rørlegger til å gjøre det. Sånt har 5 års reklamasjonsrett utvilsomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå