Gå til innhold

regulering bak tennene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvor lenge man må ha på strengene bak tennene som man får etter å ha hatt tannregulering? Har hatt mine i 6 år nå. Begynner å bli lei av å ha de der, men vil ikke at tennene mine skal gå tilbake slik de var før.

Det varierer. Jeg fikk aldri streng. Onkelen min har sin enda (han er 40)

Anonymous poster hash: 0c52d...042

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som vet hvor lenge man må ha på strengene bak tennene som man får etter å ha hatt tannregulering? Har hatt mine i 6 år nå. Begynner å bli lei av å ha de der, men vil ikke at tennene mine skal gå tilbake slik de var før.

Min tannlege sa de skulle være der så lenge de ble hengende... er 9 år siden jeg var ferdig med regulering, og strengen bak fortenna løsnet av seg selv for 2-3 år siden, så da gikk jeg til tannlegen for å få restene fjernet. Den i underkjeven er der fortsatt. Tenna har ikke flyttet seg etter at den over ramlet av.

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg ser dere skriver prisen på tannregulering (rundt 20 tusen), er det alt inkludert? Altså, tannlegebesøkene under denne tiden også?

Anonymous poster hash: 63a14...249
Skrevet

D spiller da ingen rolle for min del hvor lenge en tannregulering blir stående i kjefften eller hvor dyrt d blir, er snakk om at jeg muligens bør få regulert tenna mine nå, jeg blir 41, så for gammel ser d ikke ut som at en blir...

Gjest WendyClear
Skrevet

Jeg har hatt mine i snart 10 år :P Fikk beskjed om at de skal være der til de løsner av seg selv.

Noen kan fjerne tidligere, hvis det er god plass i munnen feks. Dette er nok en vurdering tannlegen må ta etter å ha sett hvordan tannstillingen var før, og røngten av kjeven for å se om visdomstenner vil komme å presse tennene tilbake til skjev stilling.

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg har den. Har hatt vanlig regulering i ett år, men fem år senere gjorde tannlegen min en feil, så tennene ble skjeve igjen. Da var jeg 17 og lite keen på å få på reguleringen på nytt, så da ble det her løsningen.

+

- Den er effektiv

- Den er totalt usynlig (dette veier ganske tungt)

-

* Det er jævla kjipt å spise de første ukene

* Du må være mer forsiktig med hva du kan spise

* Den blir fortere ødelagt

* Den koster det dobbelte av vanlig regulering

* Den er vondt i starten

* Du kan ikke suge gutter (haha, bare informerer)

* Du kan merke litt forskjell på uttale, jeg syns noen ord er vanskeligere å si

Lykke til med valget ditt! Det er mange negative sider, men så er den jo usynlig! :)

dette veier ganske tungt??????? hahahahahaah du er smart!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...