Gå til innhold

regulering bak tennene

Gjest beele

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest jeanette

Jeg har nettopp tatt regulering bak oppe og forran nede. valgte forran nede fordi det ikke syntes + at det ble 10 tusen kr billigere. så jeg betalte tilsammens 40.000. Lesber en del , men har allerede begynt å gå vekk etter 1 dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har regulering steng bak tennene nede og det har jeg hatt i mange år. Merker ikke noe til den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...

100 000 kroner? Hva i alle dager?

Vet du hva som var problemet med tennene? :)

nesten alle reguleringer er så dyre men man får rabatt på hvor stor grad man trenger det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Jeg er en jente på 15 år som får valget mellom å ha regulering eller ikke. Grunnen til at jeg vil ha regulering er at jeg synes tennene mine er skjeve, men de er ikke så skjeve at jeg må ha regulering (det går mer på bittet, men er ikke noe jeg må endre på)

Har fått tilbud om 40%, som vil si at jeg får 17 000 å betale. Men hvis jeg skal ha usynlig bak tennene koster dette rundt 50 000 tror jeg. Lurer på om folk får problemer med å snakke under feks muntlige presentasjoner med regulering bak tennene?

Jeg må ha på vanlig regulering i 1 og et halvt år og synes det er altfor lenge, og at jeg er alt for gammel! Noen erfaringer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Miss Reggis

nesten alle reguleringer er så dyre men man får rabatt på hvor stor grad man trenger det

Tull og tøys. Jeg har regulering på baksiden oppe og den kostet 8000 kr mer en regulering som er foran fordi materialene må spesial lages og derfor blir dyrere. Totalt så betaler jeg ca 30 000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Annonse

Gjest renate

hjørnetanna mi kommer ikke ut av seg selv, så må ha regulering - men vet noen om man kan ha regulering bak tennene når det er tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Beklager hvis noen føler jeg "kupper" tråden nå, men jeg må bare stille tidenes teiteste spm :P Dere vet på de bli-ny programmene på tv, ti år yngre, osv osv. Der er det jo folk med forferdelig stygge tenner, som får fine tenner på en dag eller to. Noen som vet noe om dette? Hva de gjør, og hvor mye sånt koster? Jeg har ikke stygge tenner, bare litt skjeive. Er for gammel for vanlig regulering hvert fall

Anonym poster: f1a0d519d14cb10f7e5395a90cb08060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WendyClear

Beklager hvis noen føler jeg "kupper" tråden nå, men jeg må bare stille tidenes teiteste spm :P Dere vet på de bli-ny programmene på tv, ti år yngre, osv osv. Der er det jo folk med forferdelig stygge tenner, som får fine tenner på en dag eller to. Noen som vet noe om dette? Hva de gjør, og hvor mye sånt koster? Jeg har ikke stygge tenner, bare litt skjeive. Er for gammel for vanlig regulering hvert fall

Ofte tar de vel skallfasetter eller noe på denne typen programmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det kan godt hende. Lenge siden jeg har sett på sånne programmer.. Men husker en gang på Top model usa, at en jente hadde en veldig skeiv tann, og hun fikk fikset den på dagen. Og da var det hennes egen tann. Dette hadde vel kostet en formue hvis det hadde latt seg gjøre likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har nettopp tatt regulering bak oppe og forran nede. valgte forran nede fordi det ikke syntes + at det ble 10 tusen kr billigere. så jeg betalte tilsammens 40.000. Lesber en del , men har allerede begynt å gå vekk etter 1 dag :)

Tannlegen min sa at dette ikke gikk. Jeg er en voksen dame , nå med regulering foran og var derfor veldig interessert i det. Tannlegen min begrunner det med at det var to ulike reguleringer.

Til dere som vurderer baksiden. Jeg strever endel med tannstein på baksiden og det ville vært mye vanskeligere med tannlegebesøk. I tillegg snakket tannlegen at det slet mer på emaljen.

Det er ikke så ille Åja det på fremsiden.jeg har hatt det nå i ett halv år, og bryr meg ikke lenger. Jobber med masse folk. En del som spurte i begynnelsen, men nåblir det ikke kommentert unntatt når noen spør hvordan det går.

Anonym poster: 41ccd4880d3489f9ea6447f5bf831918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Annonse

Vanlig regulering er mye billigere og tar som oftest kortere tid. Jeg tok vanlig regulering da jeg var 23 (både oppe og nede), måtte fikse et enormt overbitt, samt uryddig tannstilling oppe. Måtte bruke strikk og hele pakken. Fikk beskjed om at jeg ville bli ferdig etter 1 1/2 til 2år, men jeg var ferdig etter 9 måneder (voksne er mer samarbeidsvillige enn barn, og derfor forkortes ofte behandlingstiden betraktelig). Betalte 17.000 totalt. At folk så jeg hadde regulering denne perioden var for meg ikke et problem i det hele ta

hei, hvilken tannregulering var det? kan du skrive adressen? takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jente på 15 år som får valget mellom å ha regulering eller ikke. Grunnen til at jeg vil ha regulering er at jeg synes tennene mine er skjeve, men de er ikke så skjeve at jeg må ha regulering (det går mer på bittet, men er ikke noe jeg må endre på)

Har fått tilbud om 40%, som vil si at jeg får 17 000 å betale. Men hvis jeg skal ha usynlig bak tennene koster dette rundt 50 000 tror jeg. Lurer på om folk får problemer med å snakke under feks muntlige presentasjoner med regulering bak tennene?

Jeg må ha på vanlig regulering i 1 og et halvt år og synes det er altfor lenge, og at jeg er alt for gammel! Noen erfaringer? :)

For gammel? Kjære deg, ingen reagerer på at du har regulering som 15-åring. Jeg haddet det som 17-åring. Ingen reagerte på det, og i ettertid er jeg SÅÅÅ GLAD for at jeg hadde det! Jeg fikk tilbud om det, men ingen støtte da det kun var to tenner som satt litt skjevt. er selvfølgelig sjeleglad for at jeg tok det, da jeg nå har et kjempefint smil!

Ta det, og bli ferdig med det. Å vill ha det bak tennene i din alder er tullete, og altfor dyrt. INGEN reagerer på en 15-åring med regulering. Absolutt INGEN :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den. Har hatt vanlig regulering i ett år, men fem år senere gjorde tannlegen min en feil, så tennene ble skjeve igjen. Da var jeg 17 og lite keen på å få på reguleringen på nytt, så da ble det her løsningen.

+

- Den er effektiv

- Den er totalt usynlig (dette veier ganske tungt)

-

* Det er jævla kjipt å spise de første ukene

* Du må være mer forsiktig med hva du kan spise

* Den blir fortere ødelagt

* Den koster det dobbelte av vanlig regulering

* Den er vondt i starten

* Du kan ikke suge gutter (haha, bare informerer)

* Du kan merke litt forskjell på uttale, jeg syns noen ord er vanskeligere å si

Lykke til med valget ditt! Det er mange negative sider, men så er den jo usynlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte bare jeg skulle spesifisere at jeg hadde regulering foran på tennene FØR, så derfor var regulering bak tennene den nye løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden har blitt gjenopplivet mange ganger, ser jeg - så jeg slenger på min erfaring, i tilfelle det kommer flere 15-åringer og tror de er for gamle :) Jeg fikk min når jeg var 16. Det ble så sent fordi jeg satte meg på bakbeina og nekta i flere år, dum som jeg var. Hadde voldsomt overbitt (reguleringstannlegen sa det var det største han hadde sett) og et par ganske store fortenner som gradvis fikk større mellomrom, men ingen egentlige problemer utover det kosmetiske. Tannlegen mente imidlertid at jeg kunne få bittproblemer når jeg ble eldre, så han mente det var best å være føre var, men de ville ikke tvinge meg siden det ikke var absolutt nødvendig. Ihvertfall var jeg ikke den eneste som hadde regulering på den tiden, selv om flertallet var ferdige, så det var ikke noe problem sånn sett, når jeg først var igang. Det ser bare rart ut de første dagene, så blir alle vant til å se deg sånn. Er dessuten sjeleglad for at jeg tok mot til meg og gjorde det, for resultatet ble veldig bra!

Forresten - ift. xoxolol sine negative punkter om usynlig regulering: Alle punktene som gjelder div. vondter gjelder jo vanlig regulering også, da. Dritvondt å tygge når alle tenna er under press, knottene sliter på slimhinnene og lager friksjons-munnsår, får attpåtil sår på tunga av at man til stadighet leter etter ting som har kilt seg fast med tungespissen, og tror ikke egentlig man gir særlig gode blowjobs med vanlig regulering heller, gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når blir man for gammel til å ta regulering? Kan man ta det i 30-årene? Tenker da på usynlig, bak.

Anonymous poster hash: e7e04...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilde

Noen som vet hvor lenge man må ha på strengene bak tennene som man får etter å ha hatt tannregulering? Har hatt mine i 6 år nå. Begynner å bli lei av å ha de der, men vil ikke at tennene mine skal gå tilbake slik de var før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...