Gjest beele Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Hei! Er det noen der ute som har hatt selv, eller kjenner noen som har hatt regulering på baksiden av tennene? Påvirket det uttalen? Var det vondt? Var det dyrt? Glad for svar:)
Gjest Chrissy82 Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Mener du på en måte en tråd bak tennene?? Det hadde nemlig jeg.. Etter at jeg tok av reguleringen.. Det gjør ikke vondt. Man blir fort vant til det. Hvordan det?
Gjest beele Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Mener du på en måte en tråd bak tennene?? Det hadde nemlig jeg.. Etter at jeg tok av reguleringen.. Det gjør ikke vondt. Man blir fort vant til det. Hvordan det? Hei. Nei, jeg mener vanlig regulering, men som ikke vises da den er bak tennene.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Har hørt at det kan påvirke uttalen litt, men det skal ikke være et stort problem.
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 ...og maaaaange ganger dyrere. Regn i hvertfall med å triple prisen hvis ikke mer.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 En kamerat har det både oppe og nede. Det var veldig ubehagelig i begynnelsen og da snakket han ganske uklart. Det bedret seg ganske fort. Det koster rundt 50 000.
Gjest beele Skrevet 16. april 2008 #7 Skrevet 16. april 2008 En kamerat har det både oppe og nede. Det var veldig ubehagelig i begynnelsen og da snakket han ganske uklart. Det bedret seg ganske fort. Det koster rundt 50 000. Ok - takk for svar! Jeg er lærer i ungdomsskolen, så er ikke veldig fristet til å stå og ikke greie å snakke rent...
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 11. mai 2009 #8 Skrevet 11. mai 2009 Ja, det er ganske ubehagelig i begynnelsen, men etterhvert blir du vant til det. Vanskelig å utale alle bokstaver i begynnelsen, men det er så verdt det. Jeg er selv 23 år og har hatt det i snart ett år. INgen merker at jeg har det og og nå skal jeg snart ta den av :
Violetsky Skrevet 11. mai 2009 #9 Skrevet 11. mai 2009 Når jeg gikk på ungdomsskolen fikk jeg tilbud om å ta tannregulering. (Jeg fikk velge selv fordi jeg ikke har problemer med bittet, bare noen tenner som er litt skjeve.) Jeg takket nei og dette angrer jeg stort på!! Det er først nå i voksen alder jeg synes tennene mine er så stygge og skjeve at jeg skulle ønske jeg hadde hatt regulering i ung alder. Jeg kunne også tenkt meg å ha det på innsiden av tennene, men viss det er såpass mye dyrere er jeg usikker gitt. 1
Gjest Nellas Skrevet 25. juni 2009 #10 Skrevet 25. juni 2009 Jeg har hatt det i 1 og et halv år nå Vil anbefale det for alle! Det at det er litt mer komplisert å prate, er nok sant. Men det varer ikke lenge. Man venner seg fort til det. Og hvis man konsentrerer seg litt med å snakke, kommer ikke den lespinga som mange sliter litt med. Men synes dette er et bra alternativ til vanlig regulering, særlig hvis man er litt eldre. Men er dyrere. Ca 50000, det er fordi reguleringa spesiallages i Tyskland eller noe. Men bra resultater! Så forskjell etter bare 1 måned jeg Og utviklingen får du sett hele tiden, siden ingen til skjuler det utenfor tennene
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2009 #11 Skrevet 26. juni 2009 Jeg har hatt det i 1 og et halv år nå Vil anbefale det for alle! Det at det er litt mer komplisert å prate, er nok sant. Men det varer ikke lenge. Man venner seg fort til det. Og hvis man konsentrerer seg litt med å snakke, kommer ikke den lespinga som mange sliter litt med. Men synes dette er et bra alternativ til vanlig regulering, særlig hvis man er litt eldre. Men er dyrere. Ca 50000, det er fordi reguleringa spesiallages i Tyskland eller noe. Men bra resultater! Så forskjell etter bare 1 måned jeg Og utviklingen får du sett hele tiden, siden ingen til skjuler det utenfor tennene Eh, de færreste har bare 50.000 til å bla raskt opp til en liten tannregulering fra Tyskland...prisen er jo bare urimelig høy.
Gjest Euforia Skrevet 1. juli 2009 #12 Skrevet 1. juli 2009 Rød lebestift som gjør at tennene ser ekstra gule ut! Det liker jeg ikke. Jeg liker heller ikke blå øyenskygge. Det ser sjelden fint ut. 50 000?! Det er jo sinnssykt. Ingen andre her som har fått det billigere?
Gjest Euforia Skrevet 1. juli 2009 #13 Skrevet 1. juli 2009 50 000?! Det er jo sinnssykt. Ingen andre her som har fått det billigere? Oi! Kom visst opp noe fra en annen tråd eller noe.
Gjest Fattig Skrevet 25. juni 2010 #14 Skrevet 25. juni 2010 Koster det så jævlig mye, og i tillegg blir det vanskelig å snakke? UFF. Går det ikke ann å få det billigere?
Gjest Tanja Skrevet 25. juni 2010 #15 Skrevet 25. juni 2010 Vanlig regulering er mye billigere og tar som oftest kortere tid. Jeg tok vanlig regulering da jeg var 23 (både oppe og nede), måtte fikse et enormt overbitt, samt uryddig tannstilling oppe. Måtte bruke strikk og hele pakken. Fikk beskjed om at jeg ville bli ferdig etter 1 1/2 til 2år, men jeg var ferdig etter 9 måneder (voksne er mer samarbeidsvillige enn barn, og derfor forkortes ofte behandlingstiden betraktelig). Betalte 17.000 totalt. At folk så jeg hadde regulering denne perioden var for meg ikke et problem i det hele tatt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #16 Skrevet 25. juni 2010 Regulering koster ulikt alt etter type bittfeil. Har akkurat vært igjennom det med en ungdom. Her kostet behandlingen nærmere 100.000 kr. Av dette fikk jeg dekket 75% av beløpet. Altså drøyt 20.000 som ble min andel.
Gjest stud.odont Skrevet 25. juni 2010 #17 Skrevet 25. juni 2010 Regulering koster ulikt alt etter type bittfeil. Har akkurat vært igjennom det med en ungdom. Her kostet behandlingen nærmere 100.000 kr. Av dette fikk jeg dekket 75% av beløpet. Altså drøyt 20.000 som ble min andel. 100 000 kroner? Hva i alle dager? Vet du hva som var problemet med tennene?
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #18 Skrevet 25. juni 2010 Jeg som skrev innlegget kl. 14.52 Det var to alvorlige bittfeil. En oppe og en nede. Får se om jeg husker riktig her. Mener det var overbitt samt at to jeksler nede (en på hver side) manglet. Nede så måtte tennene flyttes for å dekke over de som manglet. I tillegg så ble underkjeven "flyttet" framover.Er flere år siden jeg fikk dette forklart. Uansett så ble behandlingen startet med "stempler" i ett år for så å gå over til streng. Nå etter 3-4 år så er reguleringen akkurat blitt tatt bort. Nå er det visst en slags gom som skal brukes videre samt at det er montert fast en slags streng på baksiden av fortennene. Er ikke helt inne i det for ungdommen har flyttet hjemmefra.
fink Skrevet 25. juni 2010 #19 Skrevet 25. juni 2010 Hei, du kan jo sjekke invisalign-tråden vår hvis du vil. Det er en annen form for "usynlig" tannregulering. Jeg har det, og ingen har merket noe. Koster meg 20 000 http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=431453
Gjest xtina Skrevet 15. oktober 2010 #20 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg er 16 år gammel og syns egentlig at jeg er litt for gammel til å starte med regulering først nå. vurderer enten på baksiden eller invisalign Jeg er kanskje litt heldig i og med at jeg har foreldre som betaler det, men om jeg måtte betale selv så tror jeg at jeg hadde gjort det uansett :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå