Gjest Gjest Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Jeg har hatt problemer med at pc'n bruker mye ressurser selv om jeg er på helt ordinære nettsider som norske aviser. Har skrevet flere tråder om det her inne, så går ikke i detalj om det i denne tråden. Har nå formatert pc'n uten at det hjalp. Det kan se ut som om det er Norton som lager problemene. Jeg har lastet den ned fra sidene til telenor, siden jeg har det inkludert i internettabonnementet mitt. Men jeg kan ikke fortsette sånn. Derfor lurer jeg på om noen kan gi meg en link hvor jeg kan laste ned virusprogram som er like bra som Norton - helst gratis.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Avg har en gratis antivirus-edition som fungerer veldig bra. Google det, så kommer du til nedlastingssiden.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Avg har en gratis antivirus-edition som fungerer veldig bra. Google det, så kommer du til nedlastingssiden. Takk for svar. Jeg googla før jeg spurte her, for å se om jeg kunne få noen anbefalinger i forhold til det om gratis antivirus er like bra som Norton. Mener du at jeg trygt kan avintallere Norton og laste ned AVG?
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Takk for svar. Jeg googla før jeg spurte her, for å se om jeg kunne få noen anbefalinger i forhold til det om gratis antivirus er like bra som Norton. Mener du at jeg trygt kan avintallere Norton og laste ned AVG? Jeg har kjørt AVG sammenhengende i et år nå, uten å ha pådratt noe virus på maskinen. I tillegg kjører jeg jevnlig scan med Spybot Search & Destroy. Jeg brukte Norton for noen år tilbake - og fikk virus. Men jeg tar mine forholdsregler da, laster ikke ned typiske "virusting" vilt og uhemmet. Så ja, jeg mener du trygt kan avinstallere Norton og legge inn AVG. Kjenner MANGE som har gjort det.
Gjest Wolfmoon Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 (endret) Bare en liten kommentar, jeg synes AVG er litt for ressurskrevende, spesielt til bærbare maskiner, og ga opp det programmet for lenge siden. Jeg byttet til Avast, som krever mindre ressurser, har kjørt det i flere år og har vært lite plaget med virus. Endret 10. april 2008 av Wolfmoon
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2008 #6 Skrevet 10. april 2008 Bare for å kommentere noe, jeg synes AVG også er ganske ressurskrevende, og ga opp det programmet for lenge siden. Nå har jeg Avast, mindre krevende og har sålangt ikke hatt virus. Veldig fornøyd. Er dette gratis programvare? Om trådstarter er villig til å betale for programvaren kan jeg anbefale NOD32 fra Eset!
Gjest Wolfmoon Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 Er dette gratis programvare? Om trådstarter er villig til å betale for programvaren kan jeg anbefale NOD32 fra Eset! Avast er gratis å laste ned og bruke ja, bare å søke på Avast i google!
Gjest pdg Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Har prøvd flere gratis antivirusprogram og anbefaler også avast! Den er gratis, men husk at det er krav at du registrerer deg (på nytt) hver 14. mnd. Da får du en ny nøkkel som aktiverer programmet. Påminnelse får du av programmet selv. AVG synes jeg var ok, men det er et langt hopp opp kvalitetsmessig fra AVG til avast! så jeg anbefaler på det sterkeste sistnevnte.
Villa2000 Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 Har prøvd de aller fleste AV tror jeg og bruker AVG i dag på min gamle bærbare. Fungerer helt fint. NOD32 hadde jeg tidligere og kommer sikkert til å putte det inn igjen. Det eller Mcafee som jeg har hørt en del bra om.
smaksløk Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 Jeg bruker også NOD32 og er veldig fornøyd med det!
Gjest Qha Skrevet 11. april 2008 #11 Skrevet 11. april 2008 Husk å kjør removal tool fra Norton før du installerer noe nytt. Ellers kan det bli kræsj.
Gjest ts Skrevet 11. april 2008 #12 Skrevet 11. april 2008 Husk å kjør removal tool fra Norton før du installerer noe nytt. Ellers kan det bli kræsj. Dette var interessant. Problemene begynte nemlig etter at jeg lastet ned IE7. Kan du forklare nærmere. Jeg forstår ikke hvodan removal tools funker, eller hvordan jeg finner det for den saks skyld. (Jeg kjører norsk versjon av Norton og sliter litt med å forstå dataengelsk).
RedFox81 Skrevet 13. april 2008 #13 Skrevet 13. april 2008 Stemmer også for Avast!, har brukt den i 4 år nå, hadde aldri noe problemer med viruser eller selve antivirusprogrammet.
Darksun Skrevet 13. april 2008 #14 Skrevet 13. april 2008 Jeg har vært igjennom stort sett det som er å oppdrive av antivirus programmer, men ingenting, etter min mening, fungerer så bra som AVG. Bortsett fra linux da, men det er kanskje litt drastisk bare fordi man er litt bekymra for virus.
Paradokset Skrevet 14. april 2008 #15 Skrevet 14. april 2008 Avast er fint og krever lite ressurser, men det kan være greit å vite at det er litt overfølsomt...enkelte ganger markerer det .exe-filer som virus uten grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå