Gjest Gjest Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Noen som vet antall kalorier pr 100 g brie. Er det forskjell på de ulike typene eller er brie brie?
NullHull Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Ifølge min matvaretabell ligger den på 365 kcal/100 g. Ville nok tro at det ikke varierer så veldig mye mellom ulike typer, såfremt det ikke finnes noen "light-varianter". Vet ialle fall at det finnes lettere camembert osv...men Brie?
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Ifølge min matvaretabell ligger den på 365 kcal/100 g. Ville nok tro at det ikke varierer så veldig mye mellom ulike typer, såfremt det ikke finnes noen "light-varianter". Vet ialle fall at det finnes lettere camembert osv...men Brie? Takk Og når jeg også tenker på at Brie helst skal nytes i tjukke skiver...vel, det er ikke hverdagsmat for å si det slik. (det visste jeg altså, var bare litt usikker på eksakt antall kalorier. det står ikke på pakken jeg har nå)
eriksen Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 På www.somebody.no finner jeg næringsinnholdet i 16 forskjellige Brie-typer. Bl.a. Brie, Tine: 352 kcal Brie de Paris, Oluf Lorentzen: 314 kcal Castello økologisk brie, Tholstrup: 289 kcal Brie Royal, Oluf Lorentzen: 406 kcal Som du ser varierer det veldig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå