Gå til innhold

Hvordan gjør alle det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å finne ut hvordan vi skal gjøre det praktisk. Middag først selvfølgelig, men pleier man servere kaffi/avec og kaker samtidig? Eller kaffi/avec rett etter middagen, og så kaker (og mer kaffi) senere? Etter middag regner jeg jo ikke med at folk orker kaker på en stund...

Hvordan gjør/gjorde dere andre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel (der jeg serverer av og til) er det middag også rydder vi av bordene og gjerne omrokkerer litt slik at det blir småbord istedenfor langbord/hestesko etc også setter vi frem kakene og kaffen.

Det er jo som regel mye vin til maten og gjerne en dessertvin til kaffen - så da gjør det ikke noe av gjestene må vente litt på kake/avec/kaffe :)

Slik har det også være i de bryllupene jeg har vært gjest :)

Skrevet

Dette kommer også litt ann på kaffivanene til gjestene dine. En del av mine gjester måtte få kaffi tidligere på kvelden. Så vi tok kaffi/avec til dessert, og hadde ikke egen dessertvin. Men vi hadde også tapas, og en mer uformell stemning uansett, så det ble ikke samme serveringen med dessert+vin som normalt kanskje. Dette fallt i alle fall naturlig for oss, og mine kaffitørste gjester (som svigerfar som ikke klarer seg etter kl 19 uten kaffi)

Dersom du googler "kjøreplan+bryllyp" finner du en masse forslag på diverse bryllupssider som Mitt Bryllup etc. Disse forslagene er det masse hjelp i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...