Gå til innhold

Nakkesmerter og trening

Anbefalte innlegg

Gjest HELP - motivasjon
Skrevet

Styrketrening reduserer nakkesmerter - Kom det som noe sjokk? Nei egentlig ikke..

Utfordringen min er jo motivasjon til å trene når det faktisk gjør vondt å trene.. greit nok at smerten går over etter hvert. men det hjelper jo desverre fint lite med bare en treningsøkt i ny og ne...

hvor ofte trener dere?

plages dere med stiv nakke? vond rygg?

merker dere noe på overskuddet om dere trener eller ikke trener?

HELP!

Videoannonse
Annonse
Gjest Chili P
Skrevet
Styrketrening reduserer nakkesmerter - Kom det som noe sjokk? Nei egentlig ikke..

Utfordringen min er jo motivasjon til å trene når det faktisk gjør vondt å trene.. greit nok at smerten går over etter hvert. men det hjelper jo desverre fint lite med bare en treningsøkt i ny og ne...

hvor ofte trener dere?

plages dere med stiv nakke? vond rygg?

merker dere noe på overskuddet om dere trener eller ikke trener?

HELP!

Hva som vil gi deg effekt kommer nok veldig an på hva som er årsaken til smertene dine, og hva som er galt. Jeg blir litt frustrert over slike artikler som den du linket til, som legger frem smerter i rygg/nakke som en felleskategori med én felles løsning.

Har du gått til undersøkelse/behandling? Hvis smertene kommer av f.eks. en skive som ligger og trykker på nervene, kan det gå ganske galt hvis du belaster området. Hvis det er andre årsaker, kan det igjen være gull verdt å trene. Det er med andre ord veldig vanskelig å si uten å vite om du vet hva som er galt.

Jeg har hatt veldig mye plager i rygg, skuldre og nakke, men er nå så og si borte. For meg har nakkesmertene blitt nesten borte ved hjelp av behandling hos kiropraktor og MYE tøying, pluss massasje for å løse opp. Stiv nakke kommer gjerne fra området mellom skuldrene, pga stress. Jeg har nå veldig stor glede av jevnlig trening for å forebygge ryggplager, også i korsryggen. Hadde jeg fortsatt å trene ryggen før jeg fikk behandlet den, hadde det imidlertid blitt kritisk, siden det var en virvel som var på tur ut av stilling. Derfor er det lurt å få sjekket det ordentlig før du setter i gang noen tiltak.

Lykke til - det er forferdelig slitsomt å plages med nakke og rygg.

Skrevet

OI.

Takk for veldig nyttig svar! :)

Jeg har hatt plagene i ca 2mnd, og har prøvd å trene litt. Utfordringen er at jeg ikke vet hvor probelemet ligger.

Ut fra hva du skriver kan det nok være meget lurt med noen tips fra en fagperson...

Gjest Chili P
Skrevet

Ja, det tror jeg. :) Jeg vil anbefale kiropraktor, men det er jo også flere andre som jobber med de samme tingene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...