Gå til innhold

Nabovarsel

Fremhevede innlegg

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Nå sitter jeg her med noen som borer og banker i gulvet over meg, og lurer på om de egentlig noensinne har tenkt å bli ferdige. I den forbindelse lurer jeg på om det ikke er vanlig å sette opp nabovarsel om tidspunkter og periode for oppussingen? Jeg trodde det var nærmest påkrevd jeg, men har ikke sett noe foreløpig og de driver på tredje dagen :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Det er dessverre ikke påkrevd med mindre det står i husordensreglene. Vi har en nabo som i fjor sommer/høst ikke bara hamret og boret om nettene men også borret en hel lørdag og en halv søndag. Det var helt forferdelig, men bortsett fra nattbråket kunne vi ikke gjøre annet enn å rømme huset.

Skrevet

I mitt borettslag står det i reglene at det skal settes opp nabovarsel.

Om det er noen som nettopp er flyttet inn kan det hende de ikke er klar over det. Jeg fikk ikke noen ordentlig regelsamling før et par uker etter at jeg hadde kjøpe min leilighet.

Da jeg pusset opp badet hang jeg opp varsel nede i gangen ved postkassene et par dager før de skulle begynne. (hun ved siden av meg ble likevel sur, for hun gadd da ikke å lese lapper som hang i gangen. Hun mente jeg skulle ringt på og sagt det til henne.. hun presterte også å anklage arbeidrene for å banke så mye at hun ikke hørte tv'en sin.. dette var mens de -smurte- membran på badeveggen, så langt fra hennes leilighet som mulig..)

Skrevet
Det er dessverre ikke påkrevd med mindre det står i husordensreglene. Vi har en nabo som i fjor sommer/høst ikke bara hamret og boret om nettene men også borret en hel lørdag og en halv søndag. Det var helt forferdelig, men bortsett fra nattbråket kunne vi ikke gjøre annet enn å rømme huset.

Har dere ikke regler i laget om at det ikke er lov å banke/bore etter visse klokkeslett?

Om noen banker om natten er det uansett ikke lov de fleste steder, siden det skal være almenn ro etter kl 23.

Gjest Wolfmoon
Skrevet
Har dere ikke regler i laget om at det ikke er lov å banke/bore etter visse klokkeslett?

Om noen banker om natten er det uansett ikke lov de fleste steder, siden det skal være almenn ro etter kl 23.

Jeg vet i grunn ikke noe særlig om slike regler siden jeg bare leier, og i leiekontrakten sto det naturlig nok ikke noe om oppussing siden det ikke er vår oppgave. Mulig jeg må undersøke det nærmere.

De driver på dagtid, så de bryter ikke noen slike regler. Allikevel er det stressende for studenter som sitter hjemme å skriver masteroppgaver og leser til eksamen å ikke vite hvor lenge dette her skal holde på. Tror muligens det er bad de driver med, så fliser i gangen nede i går, men allikevel er det altså all denne bankinga og boringa!

Gjest Bellatrix
Skrevet

Det skal ikke bankes etter 20 og være helt stille etter 23, men naboene våre er ikke så opptatt av sånne regler. Bare når vi har besøk med litt orlig musikk og rolig prat. Da klager de, mens de slev herjer fritt nåer som helst. Vi har sagt at det står i reglene at de skal slutte med banking kl og at vi vurderer å skrive klage til styret.

Skrevet
Det skal ikke bankes etter 20 og være helt stille etter 23, men naboene våre er ikke så opptatt av sånne regler. Bare når vi har besøk med litt orlig musikk og rolig prat. Da klager de, mens de slev herjer fritt nåer som helst. Vi har sagt at det står i reglene at de skal slutte med banking kl og at vi vurderer å skrive klage til styret.

Om dere har gjort dem oppmerksom på reglene, men de velger å drite i disse gang på gang ville jeg absolutt klaget, ja.

• Liker 1
Skrevet
Jeg vet i grunn ikke noe særlig om slike regler siden jeg bare leier, og i leiekontrakten sto det naturlig nok ikke noe om oppussing siden det ikke er vår oppgave. Mulig jeg må undersøke det nærmere.

De driver på dagtid, så de bryter ikke noen slike regler. Allikevel er det stressende for studenter som sitter hjemme å skriver masteroppgaver og leser til eksamen å ikke vite hvor lenge dette her skal holde på. Tror muligens det er bad de driver med, så fliser i gangen nede i går, men allikevel er det altså all denne bankinga og boringa!

Du kan jo banke på og spørre hvor lenge de tror de kommer til å holde på. Da jeg pusset opp mitt bad så ante de ikke hvor lang tid det kom til å ta, bare at det kom til å ta minst tre uker.. (men så ble noen syke, og det ene og det andre, og de holdt på i rykk og napp i et par måneder)

Gjest Bellatrix
Skrevet
Om dere har gjort dem oppmerksom på reglene, men de velger å drite i disse gang på gang ville jeg absolutt klaget, ja.

Ja, og det skal vi om de gjør det en gang til.

Skrevet

Vi bodde i blokk og hadde en nabo over oss som pusset opp i 4 år!! Han fant stadig på nye ting som skulle gjøres. Han jobbet som dørvakt, og kunne finne på å begynne jobbingen når han kom hjem i 3-4tiden på natten. Traf han i heisen engang og klagde på bråket. Da sto han med en haug med planker, og nektet for at det var han som bråkte. Nå bor vi i enebolig. Det var for mange tullinger i blokken til at vi orket å leve der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...