Gjest Snurra Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Jeg har en bror som var gift med ei fin jente. De fikk to barn sammen. De ble skilt, noe jeg hadde forutsett fra starten, for jeg kjenner min bror, han er ikke riktig vel bevart, men det tar litt tid før hans nye bekjentskaper forstår det. Altså, min svigerinne brøt ut av ekteskapet som forventet, og de har delt omsorg for barna nå. De har en skriftlig avtale om at både mor og far skal være enige om hvem som skal kunne passe barna. Så når mormor og morfar til barna ville ha dem med på hytte i påsken, nektet min bror dem det. Barna kunne gjerne få være hjemme hos besteforeldrene, men ikke bli med på hytta. Det er ikke noe galt med disse besteforeldrene. helt normale oppegående folk, ikke er det veldig gamle heller. Kan min bror gjøre dette? Kan legge til at dette er bare en i rekken av mange merkelige og absurde ting han finner på. Jeg selv har ikke hatt kontakt med ham på snart 4 år. Jeg orket rett og slett ikke ha noe mer med ham å gjøre. Og min ex. svigerinne sliter så mye med denne fandens broren min at hun nå har oppsøkt lege for å få hjelp. Hun er i ferd med å virkelig møte veggen psykisk. Altså, kan han virkelig nekte barna sine samvær med besteforeldrene?
Wildy Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 (endret) I den tiden barna er hos henne er det da virkelig hun som bestemmer? Og når han har de kan ikke hun legge seg opp i hva han gjør og hvem han velger å bruke til barnepass? Det å ha en skriftlig avtale om hvem som kan passe barna høres litt merkelig ut for min del. Hva gjør man den dagen man trenger hjelp til tilsyn, men ingen av personene på listen over felles godkjente barnevakter har mulighet? Kan man da ikke få hjelp av en venninne\kompis\nabo etc? Er man skilt, så er man skilt. Hva den andre parten gjør har man ikke noe med så lenge det ikke er til fare eller skade for barna.Jeg får inntrykk av at i dette tilfellet er det ikke barnas intresse som er i høysete, men muligheten til å gripe inn i eksens liv som er mest interesant........ HVa med å få i stand en ny megling og få en ny avtale? Om far fortsatt vil ha en avtale om hvem som skal kunne passe barna bør han jo kunne gi gode argumenter på hvorfor. Endret 10. april 2008 av Wildy
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Er det mor til barnet som har barnet hos seg - så er det hun som har ansvaret. Om hun velger å sende barna på hyttetur med sine besteforeldre - så er det hennes ansvar. Som foreldre så har du også ansar for barnas miljø. Og i så henseende så er jo dette bare sundt og godt for barna og ha kontakt med besteforeldre. Det er ikke noe far kan komme videre med i en saksgang at barna er på hyttetur med besteforeldre. Så det hele handler om at denne moren tar ansvar for barna og står oppreist i det og ikke lar slike ytre faktorer som "eie-trang"/maktkamp eller hva det måtte være påvirker barnas forhold til familien. Det er å ta ansvar og sørge for barna/miljø/familie.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Hei igjen :-) Min bror skyr ingen midler, han kan finne på det mest utrolige Eksempel: Han skulle absolutt levere barna til mor kl 2 om ettermiddagen en mandag. Hun fortalte at hun mått jobbe til halv 3, så om han kunne vente til da? Nei, han SKULLE levere barna kl 2, basta. Altså tar han en telefon til mors arbeidsgiver og sier at Hanne (Ikke virkelig navn) må slutte kl 2, for jeg skal lever barna. Heldigvis har hun en grei og forståelsesfull sjef, som "ser" hennes situasjon. Hadde hun sendt barna på hyttetur, da hadde han garantert reist på fjellet for å hente dem, med alt det bråket det ville medføre. Han er fryktelig opptatt av sine rettigheter, samme hvordan det tar seg ut, så tviholder han på dem. Han er en merkelig person, med merkelige holdninger. Hans IQ er det ikke noe galt med, men han er det jeg vil kalle sosialt dum. Hans begreper er helt på vidda. Han er en person det ikke går å resonere normalt med. En gang tvang han min ex svigerinne til å si at han betydde mer for henne enn hennes egen søster og mor. Slitsomt dette her, han er tross alt min bror, men jeg tåler ikke trynet på han.
La Guapa Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 Det er umulig å gi gode råd når det dreier seg om en person som ikke er vel bevart. Normale mennesker vil sette grenser for egen oppførsel og SÆRLIG i kontakt med barn- noe din bror tydeligvis ikke har sperrer på. Din x-svigerinne bør få hjelp- men jeg er usikker på hvem hun bør oppsøke. Han virker svært uberegnelig, broren din. Og jeg skjønner at hun kanskje er redd for hva han kan finne på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå