Nina69 Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Jeg skal flytte sammen med en mann som har hus og hele pakka. Vi har begge barn, han har voksne som har flyttet fra redet, jeg har mindre barn. Med tanke på fremtiden, lurer jeg på hva som er viktig å få med i en kontrakt. Vi er begge opptatt av rettferdighet, og dersom vi skulle ha gått fra hverandre, ville vi nok blitt enige om fordeling av tingene. Men det jeg tenker mest på, er huset. Denne mannen er en god del eldre enn meg, og det er naturlig å tenke at han vil bli borte før meg. Da ønsker jeg såklart at hans barn skal få sin del. men jeg vil også være sikker på at jeg og mine kan føle oss trygge, og slippe å flytte fra vår bolig. Noen som har tips og råd i en slik situasjon..?
Nabodama Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Mange muligheter her. Den første er å kjøpe seg inn i huset med en eierandel, det burde du forresten gjøre uansett. Så tegner dere kryssede livsforsikringer på hverandre, dvs du tegner en på ham, som står i ditt navn, og som du betaler for, og motsatt. Ellers er testamente og samboerkontrakt noe dere bør ha for å sikre hversndre. Blir dere gift, kan du sitte i uskiftet bo hvis han går bort før deg, dvs du kan sitte med huset til du selv dør. Bo der.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Blir dere gift, kan du sitte i uskiftet bo hvis han går bort før deg, dvs du kan sitte med huset til du selv dør. Bo der. Hun kan ikke sitte i uskiftet bo. Da må hans særkullsbarn godkjenner det og det skjer antakligvis ikke.
Tussi! Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Hun kan ikke sitte i uskiftet bo. Da må hans særkullsbarn godkjenner det og det skjer antakligvis ikke. Hvorfor skal ikke det skje? Vi er tre barn på hver side og her har alle skrevet under på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå