Ce'Nedra Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Er det noen som har det i stua? Eller gjemmer dere den bort? Jeg er en stor bokelsker, men er usikker på om det kanskje vil bli rotete å sette den i stua.. Men ellers blir bøkene mine bare bortgjemt på loftet igjen (har ikke plass på soverom eller kontor), og jeg synes det er litt trist..
Concertina Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Vi har bokhyllene i stua, jeg synes bøker er flotte i seg selv, og synes et hjem uten bøker ikke er et ordentlig hjem Ble mye mer innflyttet etter at vi kjøpte bokhyllene og fikk på plass alle bøkene.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Jeg har bokhyller i stuen, ja. Jeg elsker bøker, og vil ha dem rundt meg. Det ser jo ikke stygt og rotete ut hvis man setter bøkene inn i hyllen på en pen måte? Om man bare slenger dem inni hulter til bulter, uten å bry seg om høyde på bøkene og slikt, men har høye og lave om hverandre, så ser det rotete ut. Men om man tenker litt estetisk når man setter dem inn i hyllene så kan det faktisk være dekorativt med bøker. De eneste bøkene jeg ikke har i stuen, men på "kontoret" er mindre pene bruktbøker og fagbøkene mine (jeg har ikke lyst til å bli minnet om jobben når jeg sitter i stuen :gjeiper: ) Jeg synes det ser stusselig ut i stuer uten bøker, jeg... Jeg har i tillegg mye veggflater i stuen. Om jeg ikke hadde bokhyller der så hadde det jo blitt mye naken vegg, ser jeg for meg, siden det ikke hadde vært noen hyller som kunne dekke øverste halvdelen av veggen.
Concertina Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Jeg har bokhyller i stuen, ja. Jeg elsker bøker, og vil ha dem rundt meg. Det ser jo ikke stygt og rotete ut hvis man setter bøkene inn i hyllen på en pen måte? Om man bare slenger dem inni hulter til bulter, uten å bry seg om høyde på bøkene og slikt, men har høye og lave om hverandre, så ser det rotete ut. Men om man tenker litt estetisk når man setter dem inn i hyllene så kan det faktisk være dekorativt med bøker. Mine står alfabetisk etter type (man har da ikke jobbet på bibliotek for ingenting ), noen er større enn andre, men det er lett å finne fram i, synes ikke det ser rotete ut i det hele tatt
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 Mine står alfabetisk etter type (man har da ikke jobbet på bibliotek for ingenting ), noen er større enn andre, men det er lett å finne fram i, synes ikke det ser rotete ut i det hele tatt Om bøkene har -omtrent- samme høyde, så ser det ikke nødvendigvis rotete ut. Men om man setter en bok som er 30 cm høy midt i en rad med bøker som gjerne er 15 cm høye, så ser det litt snodig ut.. Jeg plasserer heller høye bøker ut til en av sidene.
Concertina Skrevet 10. april 2008 #6 Skrevet 10. april 2008 Om bøkene har -omtrent- samme høyde, så ser det ikke nødvendigvis rotete ut. Men om man setter en bok som er 30 cm høy midt i en rad med bøker som gjerne er 15 cm høye, så ser det litt snodig ut.. Jeg plasserer heller høye bøker ut til en av sidene. Har noen som er litt høyere, men så har jeg selvsagt en egen "oversized"-hylle nederst
Arwen Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 Jeg skulle gjerne hatt bøker på stua, men har ikke hatt noen naturlig plass for det, så de står i hylla inne på gjesterommet. Akkurat nå, med ekstremt klåfingra ettåring i huset, er jeg egentlig veldig glad for at det er der de er.
Gjest Sisu Skrevet 10. april 2008 #8 Skrevet 10. april 2008 Er det noen som har det i stua? Eller gjemmer dere den bort? Jeg er en stor bokelsker, men er usikker på om det kanskje vil bli rotete å sette den i stua.. Men ellers blir bøkene mine bare bortgjemt på loftet igjen (har ikke plass på soverom eller kontor), og jeg synes det er litt trist.. Vi leser maaasse alle fire i familien, så det er helt naturlig at vi har bokhyllene i stua - fulle av bøker! Ungene har også hver sin stappfulle på rommene sine...
CosiFanTutta Skrevet 10. april 2008 #9 Skrevet 10. april 2008 Liker veldig godt stuer med bokhyller. Jeg har desverre begrenset veggplass pga mange vinduer så jeg har bare en bokhylle i stuen. Den er derimot 3 meter høy da Hadde jeg hatt plass skulle alle bøkene stått i stuen - nå er de på soverrommet og i kassevis i boden
Gjest bie Skrevet 10. april 2008 #10 Skrevet 10. april 2008 Jeg ønsker ikke og har heller ikke mulighet til å ha alle bøkene mine i stua. Jeg har to lave reoler. Her er bøker jeg synes ekstra om og bøker jeg ikke har lest ennå. I tillegg bøker som er greit å ha veldig tilgjengelige. Nå går vi jo mot hagesesongen så hagebøker står også i stua. Har en høy og bred bokreol på soverommet. Den er full av bøker. Resten av bøkene er pakket ned. Leter egentlig etter litt lure løsninger slik at jeg kan ha flere bøker framme. Liker ikke kompakte vegger fulle av bøker. Iallfall ikke hos meg for så stort er det ikke.
Arwen Skrevet 10. april 2008 #11 Skrevet 10. april 2008 Hvis jeg flytter herfra noen gang blir det til et nybygd hus, og der skal det være bibliotek
Gjest Dalwhinnie Skrevet 10. april 2008 #12 Skrevet 10. april 2008 I spisestua har vi bokhyller på alle vegger (dvs to og en halv - resten er dører). Kunne ikke tenke meg å gjemme bort bøkene.
Gjest Helen Parr Skrevet 10. april 2008 #13 Skrevet 10. april 2008 Vi har en vegg på tv-rommet og en vegg i den ene stua vår med bokhyller. Den ene veggen har hyller som er 170 x 550 cm, så der er det plass til en del. Bøker skal være fremme synes jeg. Det skiller et utstillingslokale fra et hjem.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2008 #14 Skrevet 10. april 2008 Vi kommer til å ha bøker i stua - hva annet skal vi ha der ? Neida - men jeg er veldig glad i bøker og har mange, så det er naturlig å ha de fleste av dem stående framme. Hvor mange vegger som fylles og hvor mange bøker som står i andre rom vil nok komme mest an på plassen totalt. Det er jo fint å ikke stenge igjen veggene helt, og kanskje ha plass til kunst/bilder/lys vegg også. Vi har ellers bøker i omtrent alle rom i huset vi bor i nå, når jeg tenker meg om; noen på nattbordet, noen i arbeidsrommet mitt (både fag- og skjønnlitteratur), på badet (...), kjøkkenet (kokebøker) og gjesterommet (litt diverste). I tillegg tror jeg vi har noen i boden
Gjest Bond Skrevet 10. april 2008 #15 Skrevet 10. april 2008 Vi har bokhyllene i stua, jeg synes bøker er flotte i seg selv, og synes et hjem uten bøker ikke er et ordentlig hjem Ble mye mer innflyttet etter at vi kjøpte bokhyllene og fikk på plass alle bøkene. Helt enig! Kan ikke vente til jeg kan få eget sted med stoooooore bokhyller! Må begrense meg selv litt nå, og bokhyllen vi har her er jo alt for liten. Men hvor ellers ha bøker? Håper det finnes nok plass i vårt framtidige hjem
Gjest lucy d-.-b Skrevet 10. april 2008 #16 Skrevet 10. april 2008 Jeg har sortert etter farge Da ser det veldig ryddig ut.. Jeg har også sortert DVDene på samme måte, samboeren min er ikke mye glad for det, men hehehehe ... Det ser fint ut, og når han uansett ikke gidder sortere dem selv får han ha det så godt! :lese:
Arwen Skrevet 10. april 2008 #17 Skrevet 10. april 2008 Hvis vi hadde sortert etter farge hadde vi aldri funnet noenting her er bøkerne sortert alfabetisk etter sjanger og DVDer er sortert alfabetisk.
Gjest lucy d-.-b Skrevet 10. april 2008 #18 Skrevet 10. april 2008 Hvis vi hadde sortert etter farge hadde vi aldri funnet noenting her er bøkerne sortert alfabetisk etter sjanger og DVDer er sortert alfabetisk. Det er det han sier også! Men jeg har jobbet i videobutikk og er trent i å huske covere (og fargen), da jeg har lett gjennom tusen på tusen av filmer. Så så lenge han ikke gidder å sortere dem så får han ha det så godt
Concertina Skrevet 10. april 2008 #19 Skrevet 10. april 2008 Jeg har sortert etter farge Da ser det veldig ryddig ut.. Jeg har også sortert DVDene på samme måte, samboeren min er ikke mye glad for det, men hehehehe ... Det ser fint ut, og når han uansett ikke gidder sortere dem selv får han ha det så godt! :lese: Det minner meg om dama til en kompis av meg - han har flerfoldige tusen CD-er og disse er i system (tenk High Fidelity her! )... En dag han kom hjem hadde madammen organisert alle disse etter farge, ouch! ...jeg synes slik organisering etter farge ser teit og unaturlig ut (og jeg ville brukt evigheter på å finne fram), men vi er vel alle forskjellig
Gjest Helen Parr Skrevet 11. april 2008 #20 Skrevet 11. april 2008 Etter ommøblering og flytting av bøker inn i den store bokhyllen er det lite som minner om sortering, dessverre. Her står bøkene etter innfallsmetoden, og planen er å ordne dem etter kategori. Farge blir aldri sorteringsnøkkel hos meg heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå