Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

fins gud? haha det vet jeg ikke gitt... men om han fins er han en stor kødd!

hva har han gitt meg?

uansett hvor mye faenskap jeg skulle finne på å utrette er det fortsatt HAN som skal komme til MEG og be om tilgivelse...!

fins det glede?

fins det kjærlighet?

ja det er faktisk fastslått at det finnes for NOEN..

noen får simpel ten ingen av delene...

de kan lengte etter det.. men lengsler går ikke i oppfyllelse for mange..

dermed blir glede og kjærlighet en uutholdelig smerte!

Møter jeg en gang gud (hvis han finnes) skal jeg si min hjertens mening om han!

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Er ateist.

Men det virker som du bare er ute etter noen å legge skylda på...

Gjest Gjest
Skrevet
Er ateist.

Men det virker som du bare er ute etter noen å legge skylda på...

Ja du sier noe der.. men det er lissom HVIS han finnes jeg skal frem til. at hen lissom skal ha GITT oss ting. javel.... hvorfor er livet så bedritent urettferdig da?

Gjest StockDama
Skrevet

Fordi ingen har sagt noe om å bare "gi" ting. Det meste må jobbes for.

Og mye er bare ren flaks.

Det er alltids noe som har det bedre enn deg.

Og det er alltids noen som har det værre...så da må du bare bestemme deg for hvilken av de to du skal legge fokus på.

Har hatt det helt bedritent selv, men å ty til guder for å ha noen å klandre på hjelper vel egentlig minimalt.

Gjest Gjest_maren_*
Skrevet

Ja, gud finnes lissom

Gjest StockDama
Skrevet
Ja, gud finnes lissom

eh...lols?

Gjest Gjest_Tinka_*
Skrevet

Om man velger å tro at Gud finnes eller ikke, så er man som menneske ett selvstendig vesen som har den store makta til å gjøre det man vil med sitt liv.

Man er sin egen lykkes smed og har alle forutsetninger til å klare det som man setter seg i hodet. Problemet for mange er at de har NULL tro på seg selv, og forventer heller at alle andre, eller samfunnet, har ansvaret for at man har det bra.

Dessuten er fokusen på det negative, hva man IKKE har,hva man IKKE klarer og at "alle" andre har det så mye bedr. Dessverre er det DET man bruker mest energi på!

Hvorfor ikke være takknemmelig for det man tross alt har, og bruk din energi på ting man setter pris på og heller fokuser på ting man vil oppnå....Kanskje det bare er tankegangen som skiller de "suksessfulle" fra "taperene"???

Skrevet
fins gud? haha det vet jeg ikke gitt... men om han fins er han en stor kødd!

hva har han gitt meg?

uansett hvor mye faenskap jeg skulle finne på å utrette er det fortsatt HAN som skal komme til MEG og be om tilgivelse...!

fins det glede?

fins det kjærlighet?

ja det er faktisk fastslått at det finnes for NOEN..

noen får simpel ten ingen av delene...

de kan lengte etter det.. men lengsler går ikke i oppfyllelse for mange..

dermed blir glede og kjærlighet en uutholdelig smerte!

Møter jeg en gang gud (hvis han finnes) skal jeg si min hjertens mening om han!

Hva har du gjort for Gud?

Hva skylder han å gjøre for deg?

Hva pleier du å kreve av mennesker du påstår ikke eksisterer?

Skrevet
Hva har du gjort for Gud?

Hva skylder han å gjøre for deg?

Hva pleier du å kreve av mennesker du påstår ikke eksisterer?

hva har andre heldigere folk gjort for gud?

han skylder meg aaalt!

Verden er OND OND OND skulle sprengt den i filler!

Skrevet

han skylder meg aaalt!

Så lenge du sitter på rævva og sutrer over hvor urettferdig alt er, er det ikke rart livet går imot deg.

Skrevet

han skylder meg aaalt!

Nå vet ikke jeg hvem du kaller verden, men jeg mener bestemt at du er en del av den.

Hvis du har det så ille, hvorfor ikke prøve resepten som Jesus gav oss da han var her nede:

Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, så vil jeg gi dere hvile. Matt. 11,28

Mange millioner har fulgt dette rådet, og fått et trygt og lykkelig liv.

Jeg er en av dem.

Skrevet

Du har syndet og må bære straffedommen over ditt liv. Så enkelt er det i grunnen.

Gjest Sorte Orm
Skrevet

kanskje kanskje ikke

men du kan ikke vente at Gud skal gjøre noe for deg når du ikke gjør noe for Gud

Gjest Gjest_Tinka_*
Skrevet
kanskje kanskje ikke

men du kan ikke vente at Gud skal gjøre noe for deg når du ikke gjør noe for Gud

Jeg ville kanskje skrevet det litt annerledes.

Du kan ikke vente at Gud gjør noe for deg, når du ikke gjør noe for deg selv.

Skrevet
Om man velger å tro at Gud finnes eller ikke, så er man som menneske et selvstendig vesen som har den store makta til å gjøre det man vil med sitt liv.

Man er sin egen lykkes smed og har alle forutsetninger til å klare det som man setter seg i hodet. Problemet for mange er at de har NULL tro på seg selv, og forventer heller at alle andre, eller samfunnet, har ansvaret for at man har det bra.

Dessuten er fokusen på det negative, hva man IKKE har,hva man IKKE klarer og at "alle" andre har det så mye bedr. Dessverre er det DET man bruker mest energi på!

Hvorfor ikke være takknemmelig for det man tross alt har, og bruk din energi på ting man setter pris på og heller fokuser på ting man vil oppnå....Kanskje det bare er tankegangen som skiller de "suksessfulle" fra "taperene"???

Veldig, veldig bra skrevet, Tinka.

Vil man oppnå noe så må man gjøre noe for det, og det første man må gjøre er å endre egen tankegang. Det er ingen som kan sitte med hendene i fanget, evt gjøre teite valg for sitt eget liv for så å forvente at gud eller noen andre skal komme å legge lykke og penger i hendene på en. Sånn funker det ikke.

Å sutre, synes synd på seg selv og å skylde på gud eller hvermann er bare destruktivt og fører ikke til annet enn misnøye og et dårlig liv.

• 2 uker senere...
Skrevet

Tråden rydded, se reglerne

/Furstina (moderator)

• 7 måneder senere...
Skrevet

Jes 1,18

Kom og la oss gå i rette med hverandre, sier Herren; om eders synder er som purpur, skal de bli hvite som sne; om de er røde som skarlagen, skal de bli som den hvite ull.

Snakk med GUD om hva du vil. Bli sint, verden er ond der du fokuserer på det, derfor har vi en himmel å tro på, et perfekt sted med sjokolade-elver og det som bedre er.

Skrevet
Om man velger å tro at Gud finnes eller ikke, så er man som menneske ett selvstendig vesen som har den store makta til å gjøre det man vil med sitt liv.

Takk skal du ha. Du har så rett, så rett.

Skrevet

Jeg er enig med deg idet du skriver her, men det er dessverre ikke alle som er gitt denne muligheten. Barn som blir banket inn i hjernebrasken fra de er små, at de ikke er noe verdt, og at de ikke duger til noe, de klarer ikke denne tankegangen uten at de får kyndig hjelp.

Jeg tror at mange av de som er alkoholikere eller stoffmisbrukere i dag, vil være enig med meg i dette.

Vi lever, tross alle goder, i et kaldt samfunn.

Derfor bør vi ikke tråkke på de som ligger nede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...