Gå til innhold

Når forloveren ikke kommer i bryllupet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Forloveren min er tidlig gravid, og har blitt veldig dårlig, og nå er hun redd for at hun ikke skal klare å gå i bryllupet! Det er selvfølgelig trist, men det praktiske skal vi nok få til å fikse. Men mitt spørsmål til dere er hvordan dette blir i forhold til kirken! Er det slik at forlovere har en viktig rolle som vitne på selve bryllupsdagen, eller ble denne formelle delen fullført da de signerte skjemaene?

Håper noen vet mer enn meg om dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du virkelig ha en forlover som ikke kan komme i bryllupet? Når gifter du deg forresten?

Gjest Gjest_tittin_*
Skrevet
Forloveren min er tidlig gravid, og har blitt veldig dårlig, og nå er hun redd for at hun ikke skal klare å gå i bryllupet! Det er selvfølgelig trist, men det praktiske skal vi nok få til å fikse. Men mitt spørsmål til dere er hvordan dette blir i forhold til kirken! Er det slik at forlovere har en viktig rolle som vitne på selve bryllupsdagen, eller ble denne formelle delen fullført da de signerte skjemaene?

Håper noen vet mer enn meg om dette...

Akkurat dette skjedde med meg! Bortsett fra at min forlover fikk eksamen den dagen, som ikke kunne flyttes.. Siden hun ikke bor i samme by som oss heller, gikk det ikke å utsette vielsen en time heller, om du forstår...

Jeg ringte til tinghuset, og der forklarte de at man må jo ha en nødløsning ved forsinkede fly, ulykker sykdom etc, så jeg kan i alle fall ha et annet vitne selve dagen.

Vil da ikke tro at det er noe forskjell på dette i kirkebryllup, da den juridiske biten skal være den samme...

Og ikke hør på de som stiller spørsmål ved om du vil ha en forlover som ikke kan komme. Sånt skjer noen ganger, uten at forlover nødvendigvis er en dårlig venn... Kan jo evt gardere dere ved at hun får skriblet ned en tale som en felles venninne av dere kan lese på hennes vegne? :)

Lykke til, håper det går bra! :klemmer:

Gjest Gjest_tittin_*
Skrevet

Dessuten; hvis det er noen uker til bryllupet er det jo ikke akkurat piece of cake å få tak i nye forlovererklæringer heller... :sjenert:

Skrevet

Jeg har også en forlover som skal ha barnet like etter at vi har satt dato for bryllupet. Det er ca 14 dagers margin mellom disse to begivenhetene. Jeg vil veldig gjeren ha henne som forlover, siden hun er min beste venninne. Blir veldig feil om jeg skulle tatt annen valget, så det står jeg heller over. Om hun og jeg skulle være så uheldig at hun skulle ligge å føde på selve dagen, blir mannen hennes stedfortreder for henne.

Det er ingen ønske situasjon at forloveren ikke kan stille opp, men dette vil antageligvis være like ille for henne som deg. Hva med å ha en ekstra forlover. At man velger seg ut to stk. Har tenkt tanken selv, men vil bare ha henne har jeg kommet frem til

Skrevet

Akkurat dette hendte med ei venninne av meg. Forloveren fikk svangerskapsforgiftning og kunne derfor ikke fly og fikk dermed ikke kommet i bryllupet. Forlovererklæringene er ikke noe problem, de er jo allerede signert og sendt antakeligvis, så alt det skriftlige trenger du ikke tenke på. Min venninne spurte sin lillesøster som steppet inn som forlover 3 dager før bryllupet. Kun som assistanse i kirken, dvs rette på slep, holde buketten, sitte sammen med bruden ved alteret, og idet hele tatt hjelpe henne hele dagen. Talen hadde faktisk den riktige forloveren lest inn på cd, så den ble spilt under middagen. Så alt ordnet seg til det beste!

Skrevet

Kjenner også en forlover som ikke kunne komme, pga ektefellen ble svært syk. Nul problem, en annen venn leste opp talen (som alt var ferdig skrevet), og var i kirken som vitne. Vitnet trenger ikke være samme som underskriver skjemaet (= forlovererklæringen).

Gjest Dallandra
Skrevet

Min forlover var ikke tilstede ved vielsen, en annen venninne stilte som vitne i hennes sted.

Gjest Phoenix
Skrevet

Jeg ville beholdt den jeg hadde spurt og fått mamma, en annen venninne eller en søster til å hjelpe til med det praktiske på dagen

Skrevet

Et vennepar av oss skal gifte seg snart - hans forlover er på ferie (!!!) når vielsen finner sted og kan ikke komme. Så min mann skal være vitne hos byfogden istedet, og skrive under på vitenskjema der. Null problem :)

Skrevet

Takk for mange svar :-)

Jeg beholder forloveren min, og hvis formen skulle være slik at hun ikke klarer å komme i bryllupet, får jeg ei annen venninne til å sitte oppe med meg i kirken.

Bare to uker igjen! Kiler i magen nå :-)

Skrevet
Om hun og jeg skulle være så uheldig at hun skulle ligge å føde på selve dagen, blir mannen hennes stedfortreder for henne.

Ikke for å pirke eller noe, men skal ikke mannen hennes være sammen med henne når hun føder?

He he, det tenkte jeg faktisk ikke på, utrolig korttenkt av meg. Vel, vi finner nok en løsning når tiden nærmer seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...