Gjest antigartner Skrevet 9. april 2008 #1 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) De som virkelig burde lese dette beveger seg neppe inn på språkforumet, men jeg må bare få ut dette: Det heter håndverker og håndverk! Det heter ikke håndtverker og håndtverk eller håntverker og håntverk! Er disse ordene så innmari vanskelige? Edit: grammatikkfeil Endret 9. april 2008 av antigartner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pupsilure Skrevet 9. april 2008 #2 Del Skrevet 9. april 2008 Dette visste jeg faktisk ikke Men takk for opplysningen Irriterer meg selv noe voldsomt over særskriving.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 9. april 2008 #3 Del Skrevet 9. april 2008 Signerer på irritasjonen din over særskriving (sær skriving?), Pupsilure! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2008 #4 Del Skrevet 9. april 2008 Men det er riktig å uttale det med t? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 14. april 2008 #5 Del Skrevet 14. april 2008 Men det er riktig å uttale det med t? Nei, jeg tror ikke det skal uttales med t. Det både skrives og uttales "håndverker". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 14. april 2008 #6 Del Skrevet 14. april 2008 Signerer på irritasjonen din over særskriving (sær skriving?), Pupsilure! Signerer den jeg og. I tillegg irriterer jeg meg over de som kaller det orddeling. Veldig mange av de sier orddeling er forbudt. Nei, orddeling er ikke forbudt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 14. april 2008 #7 Del Skrevet 14. april 2008 Jeg tror at grunnen til at disse ordene av mange uttales med "t", er at de kommer fra tysk. Handwerk, handwerker. Disse er sammensatte ord. "D" i slutten av ord på tysk blir vanligvis uttalt "t". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mirina Skrevet 14. april 2008 #8 Del Skrevet 14. april 2008 Men det er riktig å uttale det med t? Det er ikke feil å uttale det med t. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #9 Del Skrevet 14. april 2008 Jeg uttaler med t. For meg høres det veldig unaturlig ut å gjøre noe annet. Hva er en håndverker? Verker han i hendene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå