Tabris Skrevet 9. april 2008 #21 Skrevet 9. april 2008 Jeg har lyden av om natten, og blir dermed ikke forstyrret av evt. meldinger. Jeg bruker mobilen som vekkerklokke, og det fungerer fint med lyden av.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2008 #22 Skrevet 9. april 2008 På min telefon, en Sony Ericsson, har jeg laget en profil som jeg kaller "natt". Det har jeg lagt inn navn på personer som jeg kan ta imot samtaler og meldinger fra natterstid. Hilsen Belladonna, ikke innlogget for øyeblikket Smart. Denne skal jeg innføre
Alice Ayres Skrevet 9. april 2008 #23 Skrevet 9. april 2008 Smart. Denne skal jeg innføre Godt tips! Mannen har nemlig en venn som driver og ringer nattestid... og vi bruker mobilen hans som vekkerklokke, så vi kan ikke skru av lyden. Skjønt, det har ikke vært en eneste natteoppringning siden vi ringte ham midt på natten mens han hadde seg med et fruentimmer... (så kan man jo lure på kvaliteten siden han tok telefonen da den ringte)
Gjest Bellatrix Skrevet 9. april 2008 #24 Skrevet 9. april 2008 (endret) En venninne av meg har en lei uvane, å sende meldinger midt på natten. Gjerne når hun har vært på byen, og om helt uvesentlige ting. Jeg har hintet litt forsiktig om at hun har vekket meg x antall ganger, men hun tar ikke poenget. Hun mener at de fleste skrur av mobilen om natten, så derfor sender hun når som helst det passer henne. Så kan folk bare lese meldingen når de våkner. Skrur dere av mobilen om natten? Jeg gjør ikke det, fordi det kan komme viktige telefoner, hvis noen blir syke for eksempel. Bør jeg begynne å skru den av bare pga denne ene venninnen? Hun er kjempegrei på alle andre områder, men denne uvanen nekter hun å legge bort Jeg hadde en venninne som holdt på sånn. Det ble til at jeg skrudde av lyden på natta. Jeg synes ikke man skal regne med at folk har lyden avslått. Sms om natta er en uting. Endret 9. april 2008 av Bellatrix
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2008 #25 Skrevet 9. april 2008 En venninne av meg har en lei uvane, å sende meldinger midt på natten. Gjerne når hun har vært på byen, og om helt uvesentlige ting. Jeg har hintet litt forsiktig om at hun har vekket meg x antall ganger, men hun tar ikke poenget. Hun mener at de fleste skrur av mobilen om natten, så derfor sender hun når som helst det passer henne. Så kan folk bare lese meldingen når de våkner. Skrur dere av mobilen om natten? Jeg gjør ikke det, fordi det kan komme viktige telefoner, hvis noen blir syke for eksempel. Bør jeg begynne å skru den av bare pga denne ene venninnen? Hun er kjempegrei på alle andre områder, men denne uvanen nekter hun å legge bort Etter folk fikk mobil, så tror de at det kan komme viktige tlf om natten. Selvf.har man noen som er syke i fam....men jeg tar ikke med meg mobil på soverommet. Må jeg bruke den til vekking, så ringer den uansett om den er avslått.
Tabris Skrevet 9. april 2008 #26 Skrevet 9. april 2008 Godt tips! Mannen har nemlig en venn som driver og ringer nattestid... og vi bruker mobilen hans som vekkerklokke, så vi kan ikke skru av lyden. Har dere testet om vekkerklokken fungerer med lyden av? Den gjør det hos meg.
Alice Ayres Skrevet 10. april 2008 #27 Skrevet 10. april 2008 Har dere testet om vekkerklokken fungerer med lyden av? Den gjør det hos meg. Nei, vi har ikke testet dette - så mye jeg ikke visste, gitt. Skal selvsagt se om dette er tilfelle med vår telefon også. Takk for tips.
Gjest milkyway Skrevet 10. april 2008 #28 Skrevet 10. april 2008 Jeg fikk melding av eksen til kjæresten min på 30 at hun er på fylla og banker folk. Da hadde jeg nettopp sovnet. Våknet, og leste den, og er nå irritert av at hun forteller meg dette, av alle folk. Og her sitter jeg, padde sur og søvnløs! De andre jeg kjenner har forstått at jeg sover veldig lett og ikke skal mase med unødvendig piss på natta. JEG BRYR MEG KATTA OM DU FLYR RUNDT OG BANKER FOLK!!! Satan nå er jeg sur!
Søs Skrevet 10. april 2008 #29 Skrevet 10. april 2008 Hva med å ikke hint, men si rett til henne at du har lyden på og at du ikke vil bli vekket av meldinger fra henne på natta?
Rotehøna_21 Skrevet 29. april 2008 #30 Skrevet 29. april 2008 Jeg skrur av hele tlf på natta, behøver ikke å være mobil 24 timer syns jeg.. Selvfølgelig trist om noe skjer og ingen får tak i meg. Får bare håpe det ikke skjer..
Malibulita Skrevet 29. april 2008 #31 Skrevet 29. april 2008 Jeg har telefonen på om natta, på lydløs. Våkner som regel av vibrering når jeg får melding likevel, og har aldri blitt sur for det. Ikke alltid jeg svarer før morgenen etter, da. Om det er noen som ringer og ringer, eller sender masse meldinger når jeg ikke svarer, skrur jeg heller av enn å bli sur. Det er jeg som velger å ha telefonen på, og da syns jeg ikke det skal gå ut over andre!
Tweak Skrevet 29. april 2008 #32 Skrevet 29. april 2008 På alle mine mobiltelefoner, helt fra min gamle nokia 1611, så har vekkerklokkefunksjonen fungert selv om mobilen er avskrudd! Veldig godt å vite, for da spiller det ingen rolle om en går tom for batteri om natten for eksempel. Jeg også har mobilen på om natten, fordi jeg vil at jeg skal være tilgjengelig dersom noe alvorlig skjer. Det koster meg så lite! Heldigvis har jeg ingen som ringer eller sender sms om natten, det er sånt som vi gjorde i tenårene! Ikke som voksne... Så jeg synes det er uhøflig å sende sms på natten ja!
LilleCanCan Skrevet 29. april 2008 #33 Skrevet 29. april 2008 (endret) Jeg liker ikke det nei. Jeg har på lyden i tilfelle det er noe viktig, men om natten vil jeg sove. regner med at de fleste skal forstå det. har fått meldinger på natten. ba de ikke melde meg på natten. på min kan man ikke ha på lydløs, selvom man skal ha på vekkeklokken heller. gammel mobil vett. Endret 29. april 2008 av LilleCanCan
Gjest Ansjoni Skrevet 29. april 2008 #34 Skrevet 29. april 2008 Blir ikke sur hvis noen sender meg sms eller ringer meg nattestid når de er litt på fylla, ikke syns jeg det er spesielt uhøflig heller. Det har kanskje sammenheng med at jeg kan være troende til å gjøre slikt selv Men det er jo ikke bestandig jeg svarer med en gang da
LilleBille Skrevet 29. april 2008 #35 Skrevet 29. april 2008 Jeg skrur av telefonen på natten, evt. setter den på lydløs med vibrasjon - og legger den med skjermen opp - da våkner jeg av låten på viberasjon - og lyset når det ringer. Smslåten vekker meg ikke. Jeg synes det er helt greit om folk sender meldinger på natten - men de kan ikke forvente svar. Jen synes ikke det kan sammenlignes med å ringe .. som jo i utgangspunktget krever svar der og da.
aline Skrevet 29. april 2008 #36 Skrevet 29. april 2008 Jeg ville sette pris på å få umiddelbar beskjed hvis en av mine svært nære og kjære blir svært syke og legges inn på sykehus, selvom det er midt på natten. Siden jeg ikke har fasttelefon, er det mobilen folk kan få varslet meg på. Jeg bruker mobiltelefonen som vekkerklokke, så for meg er det ikke aktuelt å skru den av eller skru av lyden. Dette er jeg neppe alene om... Jeg er enig med TS og slutter meg til Kevlar sitt tips til gjengjeldelse Jeg bruker også telefonen slik, og ikke nok med at jeg bruker vekkeklokke-funksjonen, jeg har først kalenderen på varsling, så har jeg vekkeklokka på ringing når jeg MÅ opp. Så selv om vekkeklokka ringer selv om den står på lydløs, så gjør ikke kalenderen det, og poenget er da borte. Heldigvis har jeg få som ringer eller melder så sent, og jeg har ingen problemer med å gi klar beskjed om at jeg IKKE setter pris på å bli ringt eller meldt midt på natta om det ikke er noe virkelig alvorlig. På min telefon, en Sony Ericsson, har jeg laget en profil som jeg kaller "natt". Det har jeg lagt inn navn på personer som jeg kan ta imot samtaler og meldinger fra natterstid. Hilsen Belladonna, ikke innlogget for øyeblikket Ikke dumt!!
Kamikatze Skrevet 29. april 2008 #37 Skrevet 29. april 2008 Er en uskikk å forstyrre folk. Det skal ikke være nødvendig å måtte gardere seg for å få nattero. Hverken min mobil eller fasttelefon kan dempes om natta, for når det kommer låt i den, så blir livet ofte brått hektisk. Mange arbeider innen helsesektor og annet, som kan kreve at de er disponibel, om en ekstrem situasjon oppstår. Da er det lite ønskelig at de enten har lyden av, eller ignorerer alarmeringen, fordi det sikkert er en full venn, som vanlig. Andre har halvvoksne unger ute, og da er det betryggende at de kan ta kontakt, om noe oppstår. Det blir for sykt å si at man må isolere seg fra omverdenen for å få nattero, bare fordi ei venninne ikke har folkeskikk nok til å respektere et konkret ønske om sms-frie netter. Og folk kan ha sjuke slektninger, der en tidlig beskjed, kan være det som sikrer biletter neste morgen. Greier ikke venninna å respektere deg på dette området, så greier hun det trolig ikke på andre heller.
Ugla Skrevet 29. april 2008 #38 Skrevet 29. april 2008 Man velger jo selv om man vil bli forstyrret eller ikke. Er man så redd for å skru av lyden har man vel større problemer Ikke alle kan "velge" det. Noen har en jobb der man bør være tilgjengelig, også på natta. Og når man t.d. skal på jobb tidlig søndag morgen, er det irriterende å bli vekket kl 04. Men heldig vis har jeg ikke venner/uvenner som gjør det...
estrella Skrevet 29. april 2008 #39 Skrevet 29. april 2008 Jeg hater å få meldinger om natten, men det er veldig sjelden det skjer. Derimot kan jeg være litt pain for mamma. Av og til glemmer jeg meg ut at hun kanskje har lagt seg når klokken nærmer seg 3 på natten og sender da henne en melding om et eller annet jeg skulle spørre henne om, som var så viktig at jeg ikke kunne vente Har fått mange "payback-telefoner" midt på natten av henne når hun vet jeg er hjemme og hun er ute Men mobilen har jeg på fordi om. Tror alltid at alarmen ikke fungere hvis den er av(selv om jeg vet at det ikke stemmer). Det er vel både og ang om det greit å sende sms. Det spørs vel litt hva som er inni meldingen. Men samtidig så kan som regel de fleste beskjeder vente til dagen og dermed er det vel unødvendig av folk å sende meldinger på natten-inkludert meg.
Kamikatze Skrevet 30. april 2008 #40 Skrevet 30. april 2008 PS Man får kjøpt or'ntlige vekkerur fra en tredvelapp og oppover...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå