Gjest Gjest_solstråle_* Skrevet 7. februar 2010 #21 Skrevet 7. februar 2010 Jo! Det lar seg fikse! Man legger inn ekstra brusk på siden av den minste siden for å oppnå symetri med den andre siden. Har fått gjort det selv. Du kan også google "spreader grafts" og lese mer. De bruker mye ved skjevhet og prolaps Hva betyr "spreader grafts" på norsk?? Har googla dette ,men det kommer jo kun info fra usa... Er dette samme inngrep som neseoprasjon el.noe mildere? Det er ikke så veldig heldig å gå gjennom samme opplegget igjen.. Håper at du kan svare på spm. Takk!!!
Gjest jente 22 Skrevet 23. februar 2010 #22 Skrevet 23. februar 2010 Hva betyr "spreader grafts" på norsk?? Har googla dette ,men det kommer jo kun info fra usa... Er dette samme inngrep som neseoprasjon el.noe mildere? Det er ikke så veldig heldig å gå gjennom samme opplegget igjen.. Håper at du kan svare på spm. Takk!!! hei hvilken klinikk gikk du til?? der du ikke ble fornøyd... hadde vært godt å få noen anbefalninger på gode klinikker innen neseoprasjon. takk
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mars 2010 #23 Skrevet 21. mars 2010 Jeg er ei jente på 15 år som virkelig hater nesa min! tenker på den hele tiden, og den ødelegger livet mitt.. klarer ikke la folk se meg fra siden. bruker utrolig mye krefter på å hele tiden passe på at ingen ser meg fra siden. takler det bare ikke. nesen min går så langt ut, og har en hump på nesa. og i tillegg så er den veldig brei. smiler aldri uten å holde meg foran ansiktet, for da blir nesa enda breiere. jeg er så jævlig stygg. mange som har kommentert nesa mi. orker snart ikke mer. er det noen som veit hvor gammel man må være for å ta neseoperasjon? er jeg for ung? og hvor mye koster det?
Gjest Tjr Skrevet 14. mai 2010 #24 Skrevet 14. mai 2010 Tror nok du kan være yngre er 18 år hvis din mor og de godkjenner inngrepet, men det der er jeg ikke 100% sikker på.. Men.. Jeg har for i uke siden operert nesen min. Å det er ikke å anbefale.. Fytti grisen så vondt det er .. helt grusomt. Men vil man så vil man.. Jeg ville ikke da, men måtte pgr av at jeg har knekt den 1 gang før og sleit med å puste.. Å nesen var helt skjev.. Hadde bare det ene neseboret som var fritt for beinrester etter en nese skillevegg som hadde vokst vannrett og ikke loddrett. :S hva det koster kommer helt an på hva operasjonen innebærer.. Men det jeg gjorde koster en del.. rettet opp i nese skilleveggene og selve nesen som var skjev.. Legen sa den kostet mellom 18-100 tusen + - denne operasjonen.. Jeg har og silikonstøtter inni nesen for å støtte opp nese skilleveggene. Nå var min skade så omfattende at nesen min kommer aldri til å bli 100% bein. men man ser ikke at den er skjev.. det er bare jeg som ser det.. Da jeg studere meg selv i speilet.. jeg er så langt fornøyd med inngrepet, (er enda litt håven). Men en ting er sikkert å det er om nesen min ikke hadde vært så tett som den var hadde jeg aldri gjort dette med meg selv.. For det er forferdelig vondt.. Det er verre en å føde. Det har jeg gjort 3 ganger så jeg vet hva jeg snakker om.. Nå i dag, har jeg blødd 4 ganger. Men kan puste med nasen.. Jeg kan ikke smile for det er vondt pgr av bruddet og de silikon støttene.. Jeg har sykt vondt i munnen.. (fortenner og oppi ganen bak fortennene) Klarer ikke spiser skorpene på skiven Eller annen hard mat.. Jeg har vært så dårlig etter operasjonen at jeg har gått ned nesten 5 kilo.. Har vært kvalm alle dagene pgr av at jeg sveller mye blod som renner bak i halsen og som ikke kommer ut nesen da jeg får blødninger.. Tampongene jeg hadde inni nesen etter operasjonen (bandasjene) var helt forferdelig å fjerne har ikke vært med på verre. Kjentes ut som hele hjernemassen skulle komme ut gjennom nesen.. Sliter nå med hodepine å trykk bak øynene og vondt i fjeset.. Så jeg sier bare joda operasjonen var vellykket å jeg angrer ikke på at jeg tok den, men hadde det det ikke vært for at jeg ikke kunne puste gjennom nesen før, så hadde jeg aldri gjort det.. For det er ett smerte helvete.. Men det er sikkert forskjell på operasjoner og da selvfølgelig.. noen inngrep er nok bedre en andre smertemessing sett.. Men tenkt deg NØYE om før du legger deg under kniven..
Gjest Tina Skrevet 25. juli 2010 #26 Skrevet 25. juli 2010 heyy ,,hvor gammel må man være for å ta neseoperasjon ? :=)
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2010 #27 Skrevet 27. juli 2010 heyy ,,hvor gammel må man være for å ta neseoperasjon ? :=) Uten samtykke fra foreldre må man vel være over 18 år. Har derimot fått inntrykk av at de fleste kirurger anbefaler at man er over 20 ca, det har visst noe med at nesen kan forandre seg en del tidligere. jeg var på konsultasjon da jeg var 18, men opererte ikke før jeg var 23 pga økonomi o.l. er glad jeg venta til da, kunne virkelig stå inne for det og føle meg sikker på at det var dette jeg ville
Gjest silly Skrevet 24. august 2010 #28 Skrevet 24. august 2010 Gud så godt å lese om flere som opplevde nøyaktig samme som meg! Her er da min historie: Jeg hadde lenge tenkt på å ta neseoperasjon, fra jeg var 14 år til nå, er 22 år gammel! Så jeg fikk endelig motet til meg og utført denne operasjonen(ca 2 uker siden nå). Hadde samme kompleksene som du nevner; hump på neseryggen og "hengdene" nesetipp. Gruet meg hele uka etter operasjonen til å ta av plasteret for så å se det endelige resultatet. Men jeg fikk også panikkanfall etter at jeg fikk se hvordan den hadde blitt, jeg kjennte jo ikke igjen meg selv! Nesen hadde blitt MYE bredere på tuppen nå, enn den var før. Jeg følte også at den så bedre ut forfra før, enn etter operasjonen! Den ene neseboren var også midre enn den andre! Fikk skikkelig panikkannfall og begynte å gråte av redsel for at jeg virkelig kunne ha ødelagt alt nå! Men så fikk jeg pratet med vennene mine, som kom med en del overraskende positive kommentarer. Enkelte av vennene mine har enda ikke kommentert forandringen, venner som ikke vet om operasjonen(venner som ser meg hver dag og kjenner meg godt!). Så begynte jeg også å se på den fra siden, tok bilder og studerte skikkelig! Da kom jeg egentlig frem til at det var virkelig ikke så ille som jeg skulle ha det til, nesen er jo helt rett og jeg har fått bort de tingene jeg hadde komplekser for! Fordi om nesen er bredere nå enn jeg ønsker, så kommer hevelsen garantert til å dempe seg, og nesen vil "gli" finere inn i ansiktet etterhvert. Det er en STOR operasjon, og kroppen trenger laang tid på å komme seg! Det tar også tid å venne seg til forandringer, spesielt når man har vert vant med å se samme speilbildet i over 20 år av seg selv! bare å skifte hårfrisyre tar tid å venne seg på, men det kommer seg jo! Det er ikke uten grunn at legene forsikrer oss om at det endelige resultatet ikke vises før 6 mnd etter en neseoperasjon! Man må bare fokusere på de positive tingene, og være tålmodige! Ting tar tid, og slike ting blir ikke perfekt over natta! Dette blir bra!!
Gjest mm Skrevet 25. august 2010 #29 Skrevet 25. august 2010 Hei, hvor var det du hadde operert deg hos?
Gjest silly Skrevet 25. august 2010 #30 Skrevet 25. august 2010 Hei, hvor var det du hadde operert deg hos? Opererte meg hos Aleris i Trondheim! legen var kjemmpe flink, og folk var veldig rolie og hyggelige, de tok godt vare på meg:) Klinikken har egen hjemmeside der du finner både prisliste og litt info om neseplastikk! Jeg betalte 24000;-
Gjest mmm Skrevet 5. september 2010 #31 Skrevet 5. september 2010 Tror nok du kan være yngre er 18 år hvis din mor og de godkjenner inngrepet, men det der er jeg ikke 100% sikker på.. Men.. Jeg har for i uke siden operert nesen min. Å det er ikke å anbefale.. Fytti grisen så vondt det er .. helt grusomt. Men vil man så vil man.. Jeg ville ikke da, men måtte pgr av at jeg har knekt den 1 gang før og sleit med å puste.. Å nesen var helt skjev.. Hadde bare det ene neseboret som var fritt for beinrester etter en nese skillevegg som hadde vokst vannrett og ikke loddrett. :S hva det koster kommer helt an på hva operasjonen innebærer.. Men det jeg gjorde koster en del.. rettet opp i nese skilleveggene og selve nesen som var skjev.. Legen sa den kostet mellom 18-100 tusen + - denne operasjonen.. Jeg har og silikonstøtter inni nesen for å støtte opp nese skilleveggene. Nå var min skade så omfattende at nesen min kommer aldri til å bli 100% bein. men man ser ikke at den er skjev.. det er bare jeg som ser det.. Da jeg studere meg selv i speilet.. jeg er så langt fornøyd med inngrepet, (er enda litt håven). Men en ting er sikkert å det er om nesen min ikke hadde vært så tett som den var hadde jeg aldri gjort dette med meg selv.. For det er forferdelig vondt.. Det er verre en å føde. Det har jeg gjort 3 ganger så jeg vet hva jeg snakker om.. Nå i dag, har jeg blødd 4 ganger. Men kan puste med nasen.. Jeg kan ikke smile for det er vondt pgr av bruddet og de silikon støttene.. Jeg har sykt vondt i munnen.. (fortenner og oppi ganen bak fortennene) Klarer ikke spiser skorpene på skiven Eller annen hard mat.. Jeg har vært så dårlig etter operasjonen at jeg har gått ned nesten 5 kilo.. Har vært kvalm alle dagene pgr av at jeg sveller mye blod som renner bak i halsen og som ikke kommer ut nesen da jeg får blødninger.. Tampongene jeg hadde inni nesen etter operasjonen (bandasjene) var helt forferdelig å fjerne har ikke vært med på verre. Kjentes ut som hele hjernemassen skulle komme ut gjennom nesen.. Sliter nå med hodepine å trykk bak øynene og vondt i fjeset.. Så jeg sier bare joda operasjonen var vellykket å jeg angrer ikke på at jeg tok den, men hadde det det ikke vært for at jeg ikke kunne puste gjennom nesen før, så hadde jeg aldri gjort det.. For det er ett smerte helvete.. Men det er sikkert forskjell på operasjoner og da selvfølgelig.. noen inngrep er nok bedre en andre smertemessing sett.. Men tenkt deg NØYE om før du legger deg under kniven..
Gjest Elisabeth Skrevet 6. september 2010 #32 Skrevet 6. september 2010 Kan ærlig talt ikke si jeg kjenner meg igjen i det Tjr snakker om, men vi er vel alle forskjellige. De første to nettene var ikke så greie nei, vanskelig å sove/spise/drikke med tampongene i nesa ettersom de sitter veldig langt opp. Å fjerne dem var ubehagelig, kanskje litt vondt, men det var helt overkommelig. Det går jo så fort unna at man kommer seg gjennom det. Og til Tina: Du må være 18, men kan operere selv om du er yngre med foreldres samtykke da de må skrive under på skjemaene for deg. Uansett så anbefaler de ikke å operere nesen før du er 18-20 fordi den fortsetter å utvikle seg.
Gjest Real girl! Skrevet 6. september 2010 #33 Skrevet 6. september 2010 Ingen blir ekte lenger. Bare en hel haug falske mennesker rundt om i verden. 3
Lise_ Skrevet 6. september 2010 #34 Skrevet 6. september 2010 En kamerat av meg betalte 22000, og det var i Stavanger
Gjest Elisabeth Skrevet 7. september 2010 #35 Skrevet 7. september 2010 Ingen blir ekte lenger. Bare en hel haug falske mennesker rundt om i verden. haha :gjeiper: ikke falske! bare.. forbedret !
Gjest anonym Skrevet 7. september 2010 #36 Skrevet 7. september 2010 Kan ikke skjønne at dere har fått det så billig som 22.000 i Norge? Det billigste jeg kom over var vel 27.000 men jeg valgte å betale 35.000
Gjest Sue Skrevet 20. november 2010 #37 Skrevet 20. november 2010 Ingen blir ekte lenger. Bare en hel haug falske mennesker rundt om i verden. Åja? Og hva sier du om det å farge eller bleke eller stayle håret, bleke tenner, nappe øyenbryn, barbere/vokse kroppshår, sminke seg, regulering, rense huden, hull i ørene, pirecing, tatovering, slanke seg, gå med fine klær, selvbruning/solarium osv? Tenk på såå mye kvinner (og menn) gjør for å se bra ut! De fleste av tingene over gjør/har man ofte eller regelmessig, så er det egentlig så utrooooolig annerledes fra plastisk operasjoner? Fordi det er operasjoner da eller? Vi lever i et skjønnhetssamfunn med eller uten plastisk kirurgi, så hvis vi er fake ikke skyld på det! 1
Gjest Miriam22 Skrevet 30. desember 2010 #38 Skrevet 30. desember 2010 Hva tenker dere om dette? http://www.plastikkirurgi.nu/forum/neseplastikk/809-neseoperasjon-i-polen.html Ei jente på 21 dere som har utført neseoperasjonen i Polen...Betalte ikke mer en 16 000 (som visstnok var veldig mye der nede) og er kjempefornøyd. Før og etter bildene er kjempeflotte!!! Jeg vil gjerne bli kvitt "bulen" på nesen min. Er ikke spesielt fin i profil Kostnaden for operssjonen er en utfordring, men det er lettere å spare 16 000 kr enn 30 000 ++. Tror dere at det er trygt å reise til utlandet for å operere seg? Dette er jo kun en person liksom...
Gjest .........??? Skrevet 3. januar 2011 #39 Skrevet 3. januar 2011 Hallo! :gjeiper: jeg ha et litt annet problem enn mange av dere , det er at nesen min har ikke en kul på toppen ,nesten det motsatte slik at den går nedover der igjenn og på slutten av nesa går den opp igjenn nesten som en liten ski bakke. har dere sett det før? jeg liker det virkelig ikke ,og ønsker å få en rett nese ! noen som har noen tips ?? og i tilleg: hvor gammel må man vere for og ta nese operasjon??
Spoven Skrevet 3. januar 2011 #40 Skrevet 3. januar 2011 Hallo! :gjeiper: jeg ha et litt annet problem enn mange av dere , det er at nesen min har ikke en kul på toppen ,nesten det motsatte slik at den går nedover der igjenn og på slutten av nesa går den opp igjenn nesten som en liten ski bakke. har dere sett det før? jeg liker det virkelig ikke ,og ønsker å få en rett nese ! noen som har noen tips ?? og i tilleg: hvor gammel må man vere for og ta nese operasjon?? Jeg har dessverre ingen tips til deg, ville bare fortelle at slik er min nese også. Tror det er svært få, om noen, i hele verden som er fornøyd med nesa si slik den er skapt. Jeg misliker min sterkt, skulle ønske jeg hadde slik søt nese som ene venninna mi har. Og gjett hva - hun avskyr den selv! :gjeiper:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå