Gå til innhold

Hjelp,har tatt neseoperasjon!

Gjest NyNese

Anbefalte innlegg

Jeg har dessverre ingen tips til deg, ville bare fortelle at slik er min nese også. :jepp: Tror det er svært få, om noen, i hele verden som er fornøyd med nesa si slik den er skapt. Jeg misliker min sterkt, skulle ønske jeg hadde slik søt nese som ene venninna mi har. Og gjett hva - hun avskyr den selv! :gjeiper:

Hei, Jeg opererte meg hos Bunæs og betalte ca 35.000. Er veldig fornøyd og når jeg nå ser gamle bilder skjønner jeg nesten ikke at jeg ikke har gjort det før. Men nesa mi ble verre de siste årene pga skade da jeg var liten. Kuler dannet seg og det er ikke pent med ruglete nese.

Smerter har jeg hatt lite av, bare litt ubehag et par dager. Å ta ut tampongene etter 2 dager var ikke vondt, bare litt ubehagelig/rart.

Nesa mi er kun litt hoven på sidene ellers veldig fin og nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er svært få, om noen, i hele verden som er fornøyd med nesa si slik den er skapt

Jeg er kjempefornøyd med min:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Åja? Og hva sier du om det å farge eller bleke eller stayle håret, bleke tenner, nappe øyenbryn, barbere/vokse kroppshår, sminke seg, regulering, rense huden, hull i ørene, pirecing, tatovering, slanke seg, gå med fine klær, selvbruning/solarium osv?

Tenk på såå mye kvinner (og menn) gjør for å se bra ut! De fleste av tingene over gjør/har man ofte eller regelmessig, så er det egentlig så utrooooolig annerledes fra plastisk operasjoner? Fordi det er operasjoner da eller? Vi lever i et skjønnhetssamfunn med eller uten plastisk kirurgi, så hvis vi er fake ikke skyld på det!

Kunne ikke sagt det bedre selv sue!!! takk:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Johanna

Hei:)lurer på hvordan det gå med deg nå?Skal ta en neseprasjon selv,gruer meg litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Hei,

Jeg har blitt beskjemret også over det du skrev om deg selv. Jeg har også plan om å

operere nesen min på kort sikt.

Håper det har nå gått over. Hvordan er det nå?

E-postadresse fjernet. Kråkesaks.

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Annonse

Får dekt innvendig opperassjon av nesa på Aleris pg jeg har kronisk bihulebet pg for lite luft kommer inn,nes har blitt revve opp i gjen av vanlig ØNH spessialist å gikk med plater å tamponger i ei uke ble bedre enn boksenesen som jeg hadde fått men er ganske ujevn pg den har vært knekt, har spart å vil betale for å få den jevna ut men vet ikke om di er flinke der?Mangler også brusk på høyre siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til pass for dere, dere er dumme kvinner som blir blendet av en industri som hjernevasker dere til å tro at naturlig er feil. Hyll forskjeller fremfor likheter, og hyll individualiteten. Ingen mann vil ønske å sette barn på en kvinne som ikke har "bein i nesa" (bokstavelig talt) til å være seg selv og være happy med det - hvilket eksempel er dere for barn?

One word; PATETISK!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du hatt en defekt ville kansje du og retta på den?Snakker om en nese som er knekt flere ganger å uansett må fikses innvendig så jeg får luft til bihulene å slipper kronisk bihulebetennelse, vil selv ikke ha barn men tror nok noen menn vil sette barn på di både med og uten neseben;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har aldri tatt neseoperasjon pga at jeg ønsket å forandre utseende, men jeg har tatt det for å bedre lufttilførselen og for å fjerne polyppvev. Det de gjorde da var å rette opp neseskilleveggen (dette er en plastisk operasjon på innsiden) og ellers grave bihulene mine tomme for gørr osv. Det var en smertefull operasjon, og det er fortsatt vondt i nesa innimellom (ca 1 1/2 mnd etter operasjonen).

Min nese var hoven på utsiden i ca 1 uke, så gikk hevelsen ned etter hvert. Det er ikke noe rart at din nese er ekstra hoven (da de har fikset mer "utvendig"), og det vil sikkert ta en liten stund før hevelsen går ned. Jeg føler også at et av neseborene mine er større enn det andre, men jeg har konkludert med at det er jeg som SER etter problemer, for det er nemlig ingen andre som ser det.. Kanskje jeg har vært slik hele tiden? :)

Uansett, å operere midt i ansiktet er smertefullt, og du kommer nok til å være hoven en stund. Gi det litt tid og se hva som skjer. Hvis du er bekymret kan du jo snakke med kirurgen? Han/hun er sikkert helt vant med å svare på slike spørsmål. :)

Kan jeg spørre hvordan du gikk frem? Fikk du dekket en bestemt andel? Neseskilleveggen min er skjev. Jeg er konstant tett i nesen, har vondt, blør stadig neseblod, problem med å puste gjennom nesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...
Gjest Jeanett

Neseopresjon er ikke så gale som folk sier. dette er 3 dagen min. jeg er senge liggende, og det er ikke noe digg å være hoven i trynet og ikke få puste med nesen, men sikkerr verd det :).....

jeg betalte 40 000 kr. Han har fjernet hump,gjort den smalere, og gjort nesetippen litt spissere.

Gleder meg til om 2 dager da skal jeg ta ut tampongene selv, og om 5 dager skal jeg dusje gipsen av, og seden nye nesen! SPENT!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neseopresjon er ikke så gale som folk sier. dette er 3 dagen min. jeg er senge liggende, og det er ikke noe digg å være hoven i trynet og ikke få puste med nesen, men sikkerr verd det :).....

jeg betalte 40 000 kr. Han har fjernet hump,gjort den smalere, og gjort nesetippen litt spissere.

Gleder meg til om 2 dager da skal jeg ta ut tampongene selv, og om 5 dager skal jeg dusje gipsen av, og seden nye nesen! SPENT!!!!!!!

Hei,

Hvor og hvem opererte deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeanett

Hei ja :)! Jeg opererte meg i Bergen på "Plastikk insitutt Bergen". De tok vare på meg, og alt gikk kjempe bra. Men nå har det gått en uke og jeg har tatt av gipsen. OG jeg er veldig lei meg :( :(! Nesen er skikkelig svær og jeg ser ikke ut!.... NÅR går hevelsen den slik at jeg ikke er stygg???

Kjæresten min syns synd på meg siden jeg ser slik ut, og de andre ler, men også trøster meg.

Men de sier det bare er hevelse som går ned igjen.

Noen som vet når jeg ser normal ut??? Jeg er skikkelig deprimert...... Når kan jeg bruke brun krem? Nesen min klinser og huden er rar... HJELP ! :(..........

Håper dette er normalt og at jeg blir fin!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Jeg har ønsket meg en neseoperasjon siden jeg var 14,er i dag 26 år gammel.

Jeg har lest om alt ang neseplastikk og generell kirurgi.

Jeg fikk endelig min etterlengtede operasjon,hoved problemet var humpen på nesen.

Men jeg ville forandre i tillegg bare pittelitt på tuppen også.den der som henger litt i midten under nesen på en måte.ville få den "opp" litt.men ikke neseborene.

Jeg fikk tatt av gipsen i dag morres,og følte ikke spesielt glede over resultatet.Neseryggen er pen og rett,slik jeg ville.Men tuppen....

joda jeg vet jeg er hoven og ting tar tid,men nå har jeg fått fullstendig panikkanfall og tenker på om det ikke blir bra nok,hva om jeg ikke kan vise meg ute mer i det hele tatt osv..gråter av redsel nå..

det har bare gått en uke etter operasjonen,nesen må vel bli enda mindre enn den er nå?og jeg føler det ene neseboret ser litt større ut enn det andre..

og jeg sitter og sammenligner bilder fra før og nå.nesen ser penere ut forfra FØR enn den gjør nå..vil tuppen bli mindre den også?eller er det kun hevelsen på ryggen som går ned?

Er det kun meg?mitt hode?er det normalt å reagere slikt?

Følte det var rart å se forandring i ansiktet mitt.er det kanskje derfor jeg reagerer slikt?

Er det andre som har opplevd dette,men har blitt fornøyd etter et par uker?

*trenger trøst*

hvordan går det nå med deg og nesen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. ja det blir littannerledes å ta en plastisk neseoperasjon enn å rense huden ja.. hehe. men altså, det er greit, så lenge man har råd til det, og ikke er redd for farene, altså infeksjoner og misdannelser som kan komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. Tror hevelsen går ned etter et par uker. huff stakars da, men den blir nok fin:) viktig å følge renseinstrukser nøye da, som med tattis, for å unngå å få infeksjon, for da kan du forbli hoven i 2 mnd.. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

Hei!

Jeg skal selv operere om et par uker (19. november), og jeg får hele operasjonen dekket. Ble henvist fra øre-, nese-, halsspesialist ettersom jeg har såpass skjev septum at det ene neseboret er helt tett. Jeg får ofte bihulebetennelser pga det.

Men mitt spørsmål er til dere som har hatt samme type operasjon (altså ikke plastisk operasjon i den forstand); er det slik at det er lov å be dem å rette opp nesen mens de allerede holder på der inne? Er meget misfornøyd med hvordan nesen min ser ut, misliker sterkt å se meg selv i profil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal selv operere om et par uker (19. november), og jeg får hele operasjonen dekket. Ble henvist fra øre-, nese-, halsspesialist ettersom jeg har såpass skjev septum at det ene neseboret er helt tett. Jeg får ofte bihulebetennelser pga det.

Men mitt spørsmål er til dere som har hatt samme type operasjon (altså ikke plastisk operasjon i den forstand); er det slik at det er lov å be dem å rette opp nesen mens de allerede holder på der inne? Er meget misfornøyd med hvordan nesen min ser ut, misliker sterkt å se meg selv i profil...

Snakk om å prøve å utnytte systemet?

Anonym poster: 5481d9b012d2174d0bb39ec976031095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ingen tips til deg, ville bare fortelle at slik er min nese også. :jepp: Tror det er svært få, om noen, i hele verden som er fornøyd med nesa si slik den er skapt. Jeg misliker min sterkt, skulle ønske jeg hadde slik søt nese som ene venninna mi har. Og gjett hva - hun avskyr den selv! :gjeiper:

Vel jeg er faktisk fornøyd med nesa mi som med alt annet. Har fått mange kommentarer om at nesa mi er perfekt osv. :)

Anonym poster: 38810ff3c97d166fb66b666512c3c189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å prøve å utnytte systemet?

Anonym poster: 5481d9b012d2174d0bb39ec976031095

Unnskyld meg? Det var et spørsmål, prøver ikke å utnytte noe som helst. Grunnen til at jeg spør, er at da min far tok denne operasjonen, gjorde han dette, og derfor lurte jeg på om det var mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...