Gå til innhold

Hjelp,har tatt neseoperasjon!

Gjest NyNese

Anbefalte innlegg

Gjest NyNese

Jeg har ønsket meg en neseoperasjon siden jeg var 14,er i dag 26 år gammel.

Jeg har lest om alt ang neseplastikk og generell kirurgi.

Jeg fikk endelig min etterlengtede operasjon,hoved problemet var humpen på nesen.

Men jeg ville forandre i tillegg bare pittelitt på tuppen også.den der som henger litt i midten under nesen på en måte.ville få den "opp" litt.men ikke neseborene.

Jeg fikk tatt av gipsen i dag morres,og følte ikke spesielt glede over resultatet.Neseryggen er pen og rett,slik jeg ville.Men tuppen....

joda jeg vet jeg er hoven og ting tar tid,men nå har jeg fått fullstendig panikkanfall og tenker på om det ikke blir bra nok,hva om jeg ikke kan vise meg ute mer i det hele tatt osv..gråter av redsel nå..

det har bare gått en uke etter operasjonen,nesen må vel bli enda mindre enn den er nå?og jeg føler det ene neseboret ser litt større ut enn det andre..

og jeg sitter og sammenligner bilder fra før og nå.nesen ser penere ut forfra FØR enn den gjør nå..vil tuppen bli mindre den også?eller er det kun hevelsen på ryggen som går ned?

Er det kun meg?mitt hode?er det normalt å reagere slikt?

Følte det var rart å se forandring i ansiktet mitt.er det kanskje derfor jeg reagerer slikt?

Er det andre som har opplevd dette,men har blitt fornøyd etter et par uker?

*trenger trøst*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har aldri tatt neseoperasjon pga at jeg ønsket å forandre utseende, men jeg har tatt det for å bedre lufttilførselen og for å fjerne polyppvev. Det de gjorde da var å rette opp neseskilleveggen (dette er en plastisk operasjon på innsiden) og ellers grave bihulene mine tomme for gørr osv. Det var en smertefull operasjon, og det er fortsatt vondt i nesa innimellom (ca 1 1/2 mnd etter operasjonen).

Min nese var hoven på utsiden i ca 1 uke, så gikk hevelsen ned etter hvert. Det er ikke noe rart at din nese er ekstra hoven (da de har fikset mer "utvendig"), og det vil sikkert ta en liten stund før hevelsen går ned. Jeg føler også at et av neseborene mine er større enn det andre, men jeg har konkludert med at det er jeg som SER etter problemer, for det er nemlig ingen andre som ser det.. Kanskje jeg har vært slik hele tiden? :)

Uansett, å operere midt i ansiktet er smertefullt, og du kommer nok til å være hoven en stund. Gi det litt tid og se hva som skjer. Hvis du er bekymret kan du jo snakke med kirurgen? Han/hun er sikkert helt vant med å svare på slike spørsmål. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det her har ingenting med neseoperasjon å gjøre, men jeg har operert brystene 2 ganger.

Har selv grini MYE av resel på hvordan de blir å ser ut, Og det tok opptil 3 mnd før det verste gikk ned.

Sitter nå men en pupp som er ett halvt år og den andre er nesten 2 mnd.

Det er fortsatt STOR forskjell på de, og du må bare ikke blir lurt av den hevelsen!!

Jeg ringte å kjeftet på klinikken første gangen og det viste seg at de hadde rett:)

Ha tolmodighet, du har nettopp vært gjennom en operasjon!!!

Det VIL bli mye mindre. Ring legen din om du er i veldig tvil.

LYKKE TIL:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Det her har ingenting med neseoperasjon å gjøre, men jeg har operert brystene 2 ganger.

Har selv grini MYE av resel på hvordan de blir å ser ut, Og det tok opptil 3 mnd før det verste gikk ned.

Sitter nå men en pupp som er ett halvt år og den andre er nesten 2 mnd.

Det er fortsatt STOR forskjell på de, og du må bare ikke blir lurt av den hevelsen!!

Jeg ringte å kjeftet på klinikken første gangen og det viste seg at de hadde rett:)

Ha tolmodighet, du har nettopp vært gjennom en operasjon!!!

Det VIL bli mye mindre. Ring legen din om du er i veldig tvil.

LYKKE TIL:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tatt neseoperasjon og synes tippen så veldig stor ut til å begynne med men hevelsen har sakte gått neddover og resultatet blir bedre og bedre. Må nok regne med 6-12 mnd før nesen er helt grodd og det endelige resultatet vises. så fortvil ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er helt vanlig med nesebor som ikke er identisk like store. Jeg har ikke operert, men de er forskjellige men det vises ikke da. Jeg tror nok du er mer fornøyd med resultatet når hevelsen endelig er gått ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Milla_*
Én gang misfornøyd, alltid misfornøyd...?

Det sier mer om den som kommer med utsagnet enn de som utsagnet er rettet mot....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...
Gjest Gjest

Hei, jeg er selv veldig misfornøyd med min egen nese og jeg vil si deg en ting. Du er nok bare misfornøyd fordi du ikke er vant til å se deg selv slik. Jeg tror du venner deg til det og ser skjønnheten din snart. I ALLER verste fall (jeg mener absolutt ikke at det er saken) så har du ihvertfall gjort det du kan for å gjøre deg selv fornøyd og det er mer enn jeg har klart. Jeg tør ikke operere. Kan jeg spørre hvor mye det kostet for deg? Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Jeg er helt ytrolig misfornøyd med min nese, den er bøyd oppover.. jeg har liten hake og små lepper så det ser ut som om ansiktet mitt skal tippe framover... Er det er enkel operasjon som kan gjøres for jeg er nemlig ikke atten år... er det noe som helst som kan gjøres som ikke koster 20 - 30 000 kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt ytrolig misfornøyd med min nese, den er bøyd oppover.. jeg har liten hake og små lepper så det ser ut som om ansiktet mitt skal tippe framover... Er det er enkel operasjon som kan gjøres for jeg er nemlig ikke atten år... er det noe som helst som kan gjøres som ikke koster 20 - 30 000 kr?

Hei,

Sistnevnte deficitt er mulig å korrigere, men du må belage deg med å punge med mer enn 100 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Hei,

jeg har operert nesen, ville bli kvitt humpen på neseryggen.

Det har nå gått litt over en måned,men jeg er ikke fornøyd med resultatet. Nesen er rett i profilen ,men fremme på den ene siden ser den skeiv ut!!!! Jeg har snakket med legen , men han sa at det er ikke lett å få nesen helt symetrisk..Jeg er redd for at den blir slik for alltid!

Er det noen andre som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter operasjonen er min nese helt forskjellig på den ene og den andre siden. Derav skjev rett fram.

Jeg ser selv at det ikke går å gjøre noe med nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter operasjonen er min nese helt forskjellig på den ene og den andre siden. Derav skjev rett fram.

Jeg ser selv at det ikke går å gjøre noe med nå.

Jo! Det lar seg fikse! Man legger inn ekstra brusk på siden av den minste siden for å oppnå symetri med den andre siden. Har fått gjort det selv. Du kan også google "spreader grafts" og lese mer. De bruker mye ved skjevhet og prolaps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo! Det lar seg fikse! Man legger inn ekstra brusk på siden av den minste siden for å oppnå symetri med den andre siden. Har fått gjort det selv. Du kan også google "spreader grafts" og lese mer. De bruker mye ved skjevhet og prolaps

edit: symmetri.

Og når jeg sier ekstra brusk, vil nesen faktisk ikke se større ut. altså den vik jo være 2 mm større i realiteten, men symmetrien lurer øyet og den vil faktisk se mye bedre ut enn den litt mindre opprinnelige utgaven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_Robotkalle_*

Det virker utrolig kult med operasjonene som plastisk kirurg, men tanken på å ha med sippende, nevrotiske potensielle klage-og hevntilfeller, frister ikke særlig. Fy faen for en klientmasse.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neseborene skal ikke få ulike størrelse etter en neseskilleveggoperasjon eller en utvendig neseoperasjon...da har plastikkirurgen gjort en dårlig jobb!

Klag og be de rette opp det elendige arbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_solstråle_*
edit: symmetri.

Og når jeg sier ekstra brusk, vil nesen faktisk ikke se større ut. altså den vik jo være 2 mm større i realiteten, men symmetrien lurer øyet og den vil faktisk se mye bedre ut enn den litt mindre opprinnelige utgaven

Hva betyr "spreader grafts" på norsk?? Har googla dette ,men det kommer jo kun info fra usa...

Er dette samme inngrep som neseoprasjon el.noe mildere?

Det er ikke så veldig heldig å gå gjennom samme opplegget igjen..

Håper at du kan svare på spm.

Takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...