Gjest stessa!!!! Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Hei! Blir av og til så stressa på jobben at jeg føler jeg puster helt oppi halsen! Er det noen som har noen gode øvelser å dele? Som jeg kan ta på kontoret?
Gjest vimse Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Slipp tunga ned fra ganen og gi deg selv nok luft. De fleste av oss slenger tunga opp i ganen når vi stresser. Konsentrer deg om å legge tunga ned og sørg for å puste godt med magen.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Trekk pusten inn gjennom nesa mens du teller sakte til 3. Hold så pusten mens du teller sakte til 3. Pust ut igjen gjennom munnen mens du teller sakte til 6. Jeg fikk tips om dette fra en psykolog. Bruker det når jeg blir stressa, nervøs, følelsesladet osv. Får meg til å roe meg ned og få en slags kontroll.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Jeg vet om en avslappnings cd som inneholder en teknikk man kan lære seg å ta med seg mer inn i dageliglivet. Den lærer hvordan vi kan passe på å bringe oss selv inn i nuet, og roe oss ned og akseptere følelsene våre etc. Det å ta dette i bruk i hverdagslivet innebærer bare å puste litt og kontrollere tankene, men man bør vedlikeholde teknikken ved å gjøre hele øvelsen hver dag. Det finnes også på cden en kortere sekvens på 8 min man kan ta i en pause for å roe skikkelig ned. Dette er helt fantastisk, og fungerer virkelig, og gir mer energi. Teknikken tar litt tid å lære seg å bruke effektivt, men man koser seg også på veien og får slappet av mens man trener på dem. Dette er jo noe vi alle har godt av. Selv bruker jeg det lange programmet mye til søvnhjelp i sressende perioder. Mange studier viser at denne typen teknikker (kallt mindfulness) leder til bedre livstilfredshet, mindre sykdom, mer glede i livet, redusert angst og mindre stress etc, så det er virkelig noe jeg anbefaler å teste ut. Det passer selvsakt ikke for alle, men om man har et åpent sinn tror jeg de aller aller fleste kan læ're seg dette og ha stor nytte av det. http://livshjelp.no/ny/nettbutikk/Omtaler/.../Avspenning.htm
Gjest trude.lutt Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Jeg vet om en avslappnings cd som inneholder en teknikk man kan lære seg å ta med seg mer inn i dageliglivet. Den lærer hvordan vi kan passe på å bringe oss selv inn i nuet, og roe oss ned og akseptere følelsene våre etc. Det å ta dette i bruk i hverdagslivet innebærer bare å puste litt og kontrollere tankene, men man bør vedlikeholde teknikken ved å gjøre hele øvelsen hver dag. Det finnes også på cden en kortere sekvens på 8 min man kan ta i en pause for å roe skikkelig ned. Dette er helt fantastisk, og fungerer virkelig, og gir mer energi. http://livshjelp.no/ny/nettbutikk/Omtaler/.../Avspenning.htm Vet du om det går ann å få tak i CD utenom på nettet?
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2008 #6 Skrevet 9. april 2008 Vet du om det går ann å få tak i CD utenom på nettet? Desverre. Du kan få ta få tak i cder med bare musikken på på en del apoteker som(musikken heter musiccure), men ikke med den fine avslappings greia. Men man kan her ikke betale på nett, og får medsendt giro. Den kommer i postkassa innen en uke ca. Syntes det var veldig greit. Jeg har vist den både til mamma og til søsteren min, og begge er helfrelst. Nå er det slutt på sovemedisin hos søsteren min.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2008 #7 Skrevet 9. april 2008 Desverre. Du kan få ta få tak i cder med bare musikken på på en del apoteker som(musikken heter musiccure), men ikke med den fine avslappings greia. Men man kan her ikke betale på nett, og får medsendt giro. Den kommer i postkassa innen en uke ca. Syntes det var veldig greit. Jeg har vist den både til mamma og til søsteren min, og begge er helfrelst. Nå er det slutt på sovemedisin hos søsteren min. Forresten, trykk på linken til www.livshjelp.no og gå inn i nettbutikk, så slipper du den engelske sia. Glemte å si det
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2008 #8 Skrevet 10. april 2008 Meditasjon funker ideelt for avspenning. Acem har fine kurs i norge og hvis du googler MBSR så vil du finne veldig bra cder med mindfulness meditasjon. Yoga og Thai Chi er også veldig bra.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2008 #9 Skrevet 10. april 2008 Å finne et passende mantra som du kan gjenta til deg selv mens du gjør pusteøvelser kan funke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå