Gå til innhold

Internetleverandør  

12 stemmer

1. 1. Er du tilfreds med tjenesten du abonnerer på?

• Ja
      11
    • Nei
      1
    • Både og
      1

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Ut i fra ren nysgjerrighet:

- Hvilke nettoperatør bruker du?

- Hvilken type nett har du?

(ADSL, mobilt, telefonmoden etc)

- Hvilke hastighet abonnerer du på?

- Hva betaler du?

- Og ikke minst: Hvor fornøyd er du?

Får du hva du betaler for? Har de kundebehandlere eller kundemishandlere? Fungerer tjenestene du bruker greit? (WebTV, bredbåndstelefoni, filmleie osv.)

Grunnen til at jeg lurer er at jeg har kjørt mobilt en stund. For ca femhundre kroner fikk jeg ca 300 Kbs opp før jeg flyttet og greier ca 400 Kbs nå. Men da må hele rukla ut og opp i antennemast. Inne har man knapt hastighet til å lese e-post. Skype kan jeg bare glemme.

Nå har jeg tegnet et 2500/600 Kbs hos Ventelo, som jeg ikke aner den dritt om. Ja, så tenkte jeg at kanskje vi er flere i samme situasjon? Som står på randen av et nytt abonnement, uten å ane hva som venter oss til ulik pris. Og ikke minst om det er verdt det. - Eller om man bare kjøper seg problemer? Hva var glattest; netthastigheten eller tunga til selgeren?

Hva er din erfaring?

Endret av Kamikatze
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt Telenor i noen år og var i grunnen veldig fornøyd, men nå fikk vi mulighet til å få bredbånd gjennom kabelanlegget. Da får vi raskere internett til en lavere pris.

Vi har nå en hastighet på 3500/1500 hos Canal Digital og betaler 267,- i mnd. Vi fikk gratis installering av intallatør. Nå venter vi bare på å få på plass ip-telefoni. Vi har fått alt utstyret, men venter på at telefonnummeret blir flyttet over. Vi vil da betale 139,- i mnd og ringer da gratis til fasttelefoner i hele Norden.

Gjest lillebøll
Skrevet

Har mobilt. Betaler 99,- for gjennomsnittlig 1000/500

Synes det er en fin pris til en fin fart.

Skrevet

Har bredbånd gjennom Altibox. Farten der er 10 000 / 10 000. Det koster kr 449,- i mnd. Er fornøyd med farten :) , men jeg kunne tenkt meg at det hadde vært litt billigere. 300 hadde vært en passe sum.

Skrevet

Vi har brukt NextGenTel i over åtte år og er veldig fornøyd med dem. Har største hastighet (ADSL) og har vel omtrent aldri hatt problemer. Jeg vet ikke hva de koster for jobben til mannen dekker det, men det står uansett opplyst på sidene deres.

Skrevet (endret)

Vi har NextGenTel med 16 mbps. Vi prøvde å få fra Ventelo, men de kom aldri. Og skyldte på Telenor mens Telenor på sin side sa at dette hadde de ingenting med. Uproft av Ventelo, rett og slett. Nå vurderer vi å bytte til Get, 26 mbps ned og 3 mbps opp for nærmere 800 i måneden (jobben betaler).

Endret av Dru
Skrevet

Har 100/100 Mbps betaler 1500 i måneden er verdt pengene for å si det sånn!

Skrevet (endret)
Har mobilt. Betaler 99,- for gjennomsnittlig 1000/500

Synes det er en fin pris til en fin fart.

Det er bra, til mobilt å være. Hvilke operatør er det?

Har du testet hvordan skype funker, med det (eller med msn lydsamtale, voip-pc-telefon etc.)?

Bor du sentralt, siden du kommer så høyt opp i hastighet? Og har abonnementet ditt noen maksimumsgrense for opplastning, eller andre haker?

Hvis det er effektiv hastighet (og ikke bare teoretisk maksimumsgrense) er dette bare sensasjonelt bra! :)

PS

Må nesten nevne at jeg bor i "utkantnorge", og kan skyte en hvit pil etter de aller nyeste mobile krumspringene fra nettoperatørene...

Endret av Kamikatze
Skrevet

Betaler 399 for 10 Mbit/s opp og ned. Har bredbandsservice.

Kan få 100 Mbit/s opp/ned for 800....vi får se :kaffe:

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Nå har jeg bittelitt erfaring med Ventelo (small) 2500/640 Kb/s til 299,- kr/mnd.

Jeg målte på surfespeedometeret, og fant ut at nedhastigheten ligger greit på det jeg betaler for 2534 til 2614 Kb/s, men opphastigheten jukker mellom 3-500 Kb/s. Og det var på grunn av de 640 i opphastighet at jeg valgte nettopp dette abonnementet.

Den kjører fint webTV fra Joost, mySpace, youTube og JLC - har ikke prøvd flere og jeg driter i Zattoo som egentlig bare gir nrk - det kan jeg likegreit se på JLC. Nrk nettradio har sluttet å virke, men det funker fint å streame nrk levende radio gjennom iTunes eller VLC. Og gusj, så greit det var å få funk i Skype igjen :)

Og så endret jeg mobilgreia til et abonnement som heter "Fritid" som koster 99 kr/mnd. Inkludert ubegrenset bruk fra 17:oo til 08:oo, og med makspris på 50 kr pr dag, om man bruker det mye på dagtid. Gir meg en visshet om at jeg kommer meg på nett, hvis Ventelo er nede. Og USB-modemet er kjempefint å ha liggende i laptopveska, slik at jeg ikke må legge beslag på mobilen, for å nette. Dessuten betalte jeg dette abb litt på forkant, så her ser jeg ingen regninger før om et års tid, hvis jeg ikke begynner å krampesurfe på dagtid om hverdagene. Men blir det mye bruk, er det bare å endre tilbake til det gamle en periode.

Endret av Kamikatze
Skrevet

Har ADSL via Tele2 og er fornøyd. Har ikke hatt store problemer med forbindelsen og de få gangene jeg har hatt spørsmål har det gått greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...