Gå til innhold

Tyrkia- alanya/side

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Shanka_*
Skrevet

Heihei:)

Jeg vurderer sterkt og dra på sol og badeferie i Tyrkia til sommeren. Og i den forbindelse så lurte jeg på om det var noen her som kunne anbefale meg hotell, aktiviteter, utflukter etc som er verdt og få med seg?:)

Jeg kan jo fortelle litt om hva jeg ønsker av hotellet:

-Nær stranden (maks 500 meter i fra), helst direkte på stranden omtrent

- At det er restaurant, barer på hotellet

- At det finnes muligheter for aktiviteter på hotellet som biljard, tennis, etc

Rett og slett at det er et hotell som har litt fasiliteter da.

Prisen bør ikke overstige 4000 kr..

Noen som har lyst til å fortelle meg litt om positive erfaringer fra sine turer?:)

Hadde jeg satt utrolig stor pris på:)

Shanka

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Shanka_*
Skrevet

Forresten- så er det snakk om en uke, og inkludert i de 4000 bør det være med fly og kanskje frokost/middag:)

Gjest Gjest_Frøken Pusekatt_*
Skrevet

Jeg vil på det sterkeste anbefale å ta en båttur. Det koster rundt 300 kr pr. person trur jeg..Det er rundt 20 person på en båt(seilbåt sånn ca) ,du får inkludert mat ;) Båtturen varer rundt 8 timer :) Det spørs hvor du tar båten fra, men hvis du tar an fra avsallar går den inn til alanya;) I alanya stopper den i 2 timer for at man kan shoppe :) Under hele båtturen stopper man på fine plasser der man kan bade ,og et av de mest "kule" plassene man stopper , er at man klarter opp et fjell og går gjennom en slag tunnel og så hopper man fra 10 meters høyde ;) Kjempekjekt, men skummelt (selvfølgelig er det frivillig ;) ) Det spilles sanger under hele turen og mannskapet byr opp til dans :)

Må bare oppleves <3

Ellers vil jeg anbefale å ta en tur me Jeep, slags safari tur opp mot fjellene der de "fattige" bor, man besøker kirker (moskerer) , stopper med lokale befolkningen ;) Ellers så er det mye å se, litt skummelt, guidene råkjører oppe på fjellet, men ta det helt med ro, de er flinke ;) hehe masse vannkriger mens man kjører mot de andre bildene hehe :)

Dette er også i Avsallar;)

Hvis du reiser til Avsallar, besøk Delfine Bar ;) Så vert det, beste plassene jeg har spist på <3

Elsker Tyrkia <3 :) så mye å gjøre, masse kule vannaktiviteter :D

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_tinka_*
Skrevet

Beach club dogany er eit helt nydelig hotell, det ligger ca 7 km frå alanya sentrum. ca 150 m frå standen. budde der i 2 veker for 6800 og da er det all inklusiv. masse god mat.

Skrevet

Når det gjelder utflukter anbefaler jeg deg å ikke bruke den norske turoppratøren sine turer. De er mye dyrere og mye dårligere enn lokale turoppratører. Vi har brukt en som heter Pacho tours eller noe sånt. (har flere avd langs hovedgaten)

Skrevet

Styr unna Tyrkisk aften med turoperatør.

Turistmagnet. Tror jammen de serverte lettøl også jeg... I stedet for øl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...