Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ansiktshuden min er til å gråte av. Den er egentlig en veldig finporet hud med jevn farge, MEN den får stadige utbrudd av sår(??) Har prövd mange foskjellige hudpleiemerker, alt fra Nivea til Dermalogica. Nå bruker jeg Dr. Haushcka, som jeg liker veldig godt, og som huden så ut til å like en stund. Har brukt serien i en mnd, så det er ikke en allergisk reaksjon! Men hva kan det väre?

Har värt hos hudpleier 2 ganger. Den ene gangen fikk jeg vite at jeg hadde törr sensitiv hud (FEIL), den andre gangen sa en annen at jeg hadde blandet, sensitiv hud. Bruker jo produkter for den hudtypen, drikker masse vann, er påpasselig med kosthold (selv om det er en liten myte i at fet mat resulterer i utbrudd)..

Noen som har råd, er så fortvilet her jeg sitter! De popper opp over natta. De ser ut som "byller" först, mistenkelig like kviser, også når jeg tar hull på de, blir de til dette:

Haka mi.

Blir evig takknemlig for alle innspill og råd. For en uke siden var pannen min bare litt röd, men ingen tegn til noe av dette!

Innlegg endret iht reglene.

Lillebøll-mod

Endret av Rexina
Videoannonse
Annonse
Gjest Lacuna
Skrevet

Har du vært hos lege? En hudpleier kan bare fikse på overflaten, og kviser har oftest dypereliggende årsaker, for eksempel hormonelle.

Skrevet

Men jeg har prövd p-piller, og utenom Diane (som jeg ble frarådet legen om å bruke) har ingen andre merker funket. Og det er jo ikke så ille at jeg trenger en kur for å törke det ut heller. Vra hos legen min for det for et år siden ca. Da fikk jeg bare ne krem som skulle på föres når det skjedde, men den törker også ut hudne noe helt forferdelig. Mener det var Differin.

Skrevet

Gå privat til hudlege, eller be om henvisning. Differin, dalacin, skinore mv. er sterke saker. Hudlegen er nok bedre i stand til å finne ut hva som er den mest hensiktsmessige behandlingen for deg.

Gjest Vimsevas
Skrevet

har du prøvd denne serien http://images.google.no/imgres?imgurl=http...ficial%26sa%3DN

Jeg slet med masse kviser før og hadde to-tre hudpleietimer.

Hun anbefalte disse og det hjalp. Husker ikke helt hvilke det var jeg brukte nå, men de har dem sikkert på hudpleie salonger. (Der jeg gikk var dem bare halvparten av prisen på sidne jeg la ut) Prøv:)

Skrevet
Gå privat til hudlege, eller be om henvisning. Differin, dalacin, skinore mv. er sterke saker. Hudlegen er nok bedre i stand til å finne ut hva som er den mest hensiktsmessige behandlingen for deg.

Disse midlene gjorde huden min fin på null komma niks, men det varte ikke, så jeg ga opp.

Jeg begynte med den sterkeste rensen fra MD og huden har blitt kjempefin(eller så fin den kan bli), og jeg var som deg. Men for all del, det kan jo være at legemidler kan hjelpe deg.

En annen ting jeg bruker, er en greie man smører på urenhetene. "Zit Zapper" fra Skin Doctors. Innbiller meg at den funker.

Men som Lacuna sier; hudproblemer kan ha så mange forskjellige årsaker, og det som funker for meg kan bli feil for deg.

Gjest Lacuna
Skrevet

Jeg ville i hvertfall gått sporenstreks til hudlege framfor å eksperimentere mer med produkter som brukt feil kan gjøre at huden din blir enda verre enn den er nå. Det er ikke spesielt lurt å putte fruktsyrer på en sensitiv hud uten å ha rådført seg med hudlege først, for det kan ødelegge egenbeskyttelsen til huden, og gjøre den enda verre.

Så gå til hudlege, og fram til da bør du holde deg mest mulig unna produkter.

Gjest smotti
Skrevet

Jeg hadde sånn , bare det er acne tydeligvis, og har vært igjennom ett laser program og er nå igang med å få vekk arrene... jeg var på agder alserklinikk, men de har klinikker andre steder også en i kristiansand. Det funket hvertfall :D 4 Behnadlinger så var jeg kvisefri! :)

Skrevet

Det er vel ikke så rart det blir sånn når du tar hull på dem, da lager du jo bare sår.. Ikke pell! (vet det er vanskelig) ;)

Skrevet

Gå til legen din og få rekvisisjon til en hudlege.

Skrevet
Det er vel ikke så rart det blir sånn når du tar hull på dem, da lager du jo bare sår.. Ikke pell! (vet det er vanskelig) ;)

Tusen takk for alle råd:) Hudlege burde jeg nok stikke innom. Er nok lurt:)

Ja, det er vanskelig å ikke pelle. Men huden min var jo så glatt og fin etter at jeg begynte med Dr. H, men så fikk jeg bare mer og mer underjirdiske kviser (som jeg ikke har peiling på hvordan man blir kvitt?) og så fikk jeg panna full av store harde klumper som aldri ville forsvinne, så jeg pröver å presse ut det som evt må ut. Noen ganger kommer det ikke noe, andre ganger gjör det det..

At de popper opp vet jeg at de gjör, for det skjer nesten hver mnd.. Men hvorfor de kommer er et annet spm. Tviler på at jeg blir sånn pga mensen, for de kommer jo til forskjellig tider.. Men skal PRÖVE så godt jeg kan å ikke pelle:)

Gjest lucky!74
Skrevet (endret)

Jeg har lagt inn link her flere ganger til ei som kan masse om hudpleie. Du kan sende bilde til henne så får du masse hjelp! Eller bare spørre om det meste når det gjelder hudpleie og produkter.

Hun har gitt meg utrolig god veiledning og endelig for første gang i mitt liv har jeg fin hud:)

Og jeg har hatt kviser,prikker og pigmentflekker.

Men uansett så bør du ta en tur til lege også så du får en sikker diagnose, men dette ser jo ut som kviser da.

Husker du innlegget hvor jeg skreiv at jeg har hørt om flere som har fått store kuler under huden av Dr H? Kanskje noe å tenke over...

Her er linken igjen http://skindeepbyjean.blogg.se/ i det hvite feltet står det en kategori hvor du kan spørre henne om hudpleie, si at jeg har anbefalt deg å spørre henne:)

Lykke til!

Endret av lucky!74
Skrevet

Tusen takk :klem:

Skal spörre henne med en gang:)

Gjest lucky!74
Skrevet
Tusen takk :klem:

Skal spörre henne med en gang:)

Så bra. Du kommer ikke til å angre! Se på huden hennes så skjønner du at dette er noe hun kan:)

Gjest Golden Girl
Skrevet
Jeg har lagt inn link her flere ganger til ei som kan masse om hudpleie. Du kan sende bilde til henne så får du masse hjelp! Eller bare spørre om det meste når det gjelder hudpleie og produkter.

Hun har gitt meg utrolig god veiledning og endelig for første gang i mitt liv har jeg fin hud:)

Og jeg har hatt kviser,prikker og pigmentflekker.

Men uansett så bør du ta en tur til lege også så du får en sikker diagnose, men dette ser jo ut som kviser da.

Husker du innlegget hvor jeg skreiv at jeg har hørt om flere som har fått store kuler under huden av Dr H? Kanskje noe å tenke over...

Her er linken igjen http://skindeepbyjean.blogg.se/ i det hvite feltet står det en kategori hvor du kan spørre henne om hudpleie, si at jeg har anbefalt deg å spørre henne:)

Lykke til!

Har hun noen formell kompetanse på dette? Jeg ville nok heller gått til en hudlege enn å skrive inn til ei som man ikke aner bakgrunnen til. For all del, hun kan være flink nok, men det er noe med å kvalitetssikre de man søker råd hos.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er viktig å huske at alt henger sammen.

Hva du spiser, hvilken sjampo, bodylotion og deo du bruker, alle giftstoffer som går inn i kroppen kan påvirke huden din.

(aluminium klorid, SLS, pb osv)

Har du brukt anti- akne produkter før har disse også en tendens til å gi absitinser og utbrudd hvis du slutter helt. Lønner seg å trappe ned og sakte erstatte produkt for produkt.

Skrevet

Vil absolutt anbefale deg å gå til en hudlege. Der kan du beskrive problemene dine og få riktig hjelp til å bli kvitt det. Kanskje en tetracyclin-kur kan hjelpe deg å bli kvitt plagene? Iallefall gi deg en start på veien. Det virker ikke som all verdens hudpleietips hjelper ettersom huden din likevel får utslag. Kanskje du stresser den for mye med bytte til foskjellige merker, når det uansett er underliggende årsaker til problemene dine. Dette er det bare hudlegen som kan hjelpe deg med.

Gjest lucky!74
Skrevet
Har hun noen formell kompetanse på dette? Jeg ville nok heller gått til en hudlege enn å skrive inn til ei som man ikke aner bakgrunnen til. For all del, hun kan være flink nok, men det er noe med å kvalitetssikre de man søker råd hos.

Det er for all del lov til å tenke selv og ikke tro på alt. Men jeg er sværet skuffet over de hudpleierene jeg har vært hos så jeg er ikke overbevist om at formell kompetanse alltid har noe å si.

Hun i linken gir råd ved bruk av cosmeceuticals som blir noe annet de vanlige produktene vi er vant til.

Skrevet

Er det underjordiske byller du plages med nå, er hudlege tingen. Jeg har selv erfaring med hvordan det er å slite med acne og hudlegen min har hjulpet meg mye.

Gjest Gjest
Skrevet

Joda, men det er jo ikke slik at legen alltid har de beste løsningene. Differin og Dalacin hadde ingen effekt på meg. I tillegg hadde jeg kviselignende utslett på brystet. Jeg ble tipset om å prøve MD Formulation hand and body creme og utslettet er borte.

Moralen er: man må prøve seg frem! En lang prosess med legemidler, hudpleieserier og andre artikler, hvor det ene ikke er bedre enn det andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...