Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Med den økende barnehage utbyggingen er det vel ganske mange som begynner å bli fornøyde med sine nye barnehage plasser. Økningen av plasser er stor, og fler og fler takker ja.

Og det er flott!

Men hva med personell? Er det ingen som reagerer på det?

Kvalifiserte arbeidere ser ikke ut til å bety så mye som viktigheten av barnehagelass. Og det er mange som ikke burde jobbe i bhg, men som får jobb grunnet manglende arbeidskraft...

Det mangler kvalifiserte arbeidere, utallige barnehager har avdelinger med kun uutdannet personell, i stillinger som krever utdanning.

Hvorfor skal vi betale full pris til en barnehage som kun har assistenter på disp i pedagogiskleder og førskolelærer stillinger?

Endret av -Ea-
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Med den økende barnehage utbyggingen er det vel ganske mange som begynner å bli fornøyde med sine nye barnehage plasser. Økningen av plasser er stor, og fler og fler takker ja.

Og det er flott!

Men hva med personell? Er det ingen som reagerer på det?

Kvalifiserte arbeidere ser ikke ut til å bety så mye som viktigheten av barnehagelass. Og det er mange som ikke burde jobbe i bhg, men som får jobb grunnet manglende arbeidskraft...

Det mangler kvalifiserte arbeidere, utallige barnehager har avdelinger med kun uutdannet personell, i stillinger som krever utdanning.

Hvorfor skal vi betale full pris til en barnehage som kun har assistenter på disp i pedagogiskleder og førskolelærer stillinger?

Jeg jobber som pedagogisk leder og er utdannet bv pedagog. Styrerne gjør det beste ut av det og ped leder har uansett høyere utdanning og personlige egenskaper som gjør dem skikket til en slik stilling.

Barna får ett pedagogisk tilbud, det blir også gitt veiledning og fagforum gjør slik at man kvalitetsikrer arbeidet. Heldigvis er foreldrene i barnehagen min storfornøyde med oss, og jeg vet at vi gjør en god jobb.

Er mange førskolelærere i andre stillinger enn barnehager..hører ingen betvile dem..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...