Gå til innhold

Forlovelsesringer

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert81
Skrevet

Hei

Jeg lurte om noen kunne hjelpe meg med et spørsmål..

Vi skal forlove oss og vi tenkte å kjøpe oss forlovelsesringer. Hva er vanlig? At begge bærer ring? Bruke de tradisjonelle gullringene som forlovelsesringer, og gravere de når vi gifter oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begge he ring, men he også vennepar der berre dama he en diamantring.

So ej vil nok råde dokke til å gjer de som dokke begge vil... Å velg design etter ka dokke synst e fint. :D E e tross alt en ring du skal bære resten av live :D

Vi he vanlige ringa i 3 mm som e i kvitt gull... He ingravert datoen me forlova oss, å kjem til å gravere inn datoen til bryllupe om me ikkje bestemme oss for å kjøpe nye ringa :D

Skrevet

Har muligens planer om å kjøpe ringer fra denne siden.

Skal da ha et par i hvitt gull, blanke, hans er 6 mm og min er 5 mm med en diamant.

Skrevet

NYYDELIGE!

Vi har valgt helt "plaine" gullringer - 4mm brede men KRAFTIGE i godset. fikk dem på halv pris, butikken hadde opphørssalg - betalte 2800,- for begge to! Er såå fornøyd. Vi måtte ta dem inn selv og gravere selv, men så er jeg så heldig at jeg har en venninne som er gullsmed, så hun gjør jobben for 500,-! TOMMEL OPP!

:)

Skal da ha et par i hvitt gull, blanke, hans er 6 mm og min er 5 mm med en diamant.

Gjest smotti
Skrevet

Skal hente pakken min fra den hjemmesiden idag :) Så da er gifteringen i boks..hehe

Vi har begge gullringer, men min har tre bittesmå diamanter med en hjerteramme rundt. Skal nå hente det som er den nye gifteringen miin, sambo får en ny dato i forlovelsesringen bare , også pusses den opp selvsagt :)

Skrevet (endret)

Tror jeg skal ha de som er vare nummer 4Gl720W60Gl720W62 Ikke helt sikker enda, men er de jeg liker best hittil, også må jeg ha hvit gull. De jeg har sett på i norge kostet 5000, og de var helt glatte.

Men når du har fått sett på de, var de helt like som på hjemmesiden? Hvilken type var det du bestilte? Er litt usikker på omjeg tør å bestille fra utlandet uten å se de først.

Endret av Gjest
Skrevet
Hei

Vi skal forlove oss og vi tenkte å kjøpe oss forlovelsesringer. Hva er vanlig? At begge bærer ring? Bruke de tradisjonelle gullringene som forlovelsesringer, og gravere de når vi gifter oss?

I noen kulturer så frir mannen med en alliansering(i amerikansk kultur så skal de fri med en diamantring verdt minst 3 mnd. lønner)...da går bare kvinnen med denne ringen mens de er forlovet.

I Norge pleier en gjerne å fri uten ringer, og så finner en forlovelsesringer sammen...tror de fleste velger å bruke de samme ringene når de gifter seg.

Mannen min fridde uten ring, så fant vi ringer sammen etterpå. Vi skal ha de samme ringene når vi gifter oss. Det er helt enkle gullringer, men de er delt på langs med to forskjellige teksturer(blank og pusset)...min har en liten diamat i midten....

De ser nesten SLIK ut...http://www.oleaas.no/produkt.asp?ProdID=4804025&MenyID=86&path=15,78,86

Men "streken" er skrå i istedenfor rett som på bildet :)

Skrevet

Jeg fridde, og så kjøpte vi ringer dagen etter. Vi sendte dem til gravering med en gang, og fikk dem etter ca en uke. Graverte forlovelsesdatoen (29.02.08) og noe personlig :) Totalt ca 5000 for hele greia, en 4mm i hvitt gull og en 6mm i hvitt gull med gravering.

Når vi gifter oss skal vi enten bestille nye i gult gull med gravering og bryllupsdatoen, eller vi skal gravere om de vi har (ny dato) og sette inn 10 små diamanter i min (1 for hvert år vi har vært kjærester). Hvis vi bestiller nye, flytter vi forlovelsesringen over på venstre finger og har gifteringen på høyre.

Venninna mi som skal gifte seg katolsk har den på venstre hånd (han også). Under vielsen velsignes ringene, og de flytter den da over på høyre hånd.

Spør gullsmeden hva som er mest vanlig, de vet dette og har hørt spørsmålet mange ganger før :)

Skrevet

Usikker på hva jeg skal gravere inni.. Jeg har et ganske langt navn, så blir litt vanskelig med mitt navn + hans navn og dato.. Også ny dato for brullypet, det kan umulig bli plass.. Evt så blir det kanskje Hjerte Partnerens navn og dato for forlovelse og så dato for gifting når vi gjør det.

Skrevet

Hei!

Mener at det tradisjonelt sett i norge er vanlig at man plukker ut ringene sammen etter at man har inngåt forlovelse, og så beholder disse ringene som gifteringer når man gifter seg. De jeg kjenner fra foreldregenerasjonen har i alle fall gjort det på denne måten:) Det har heller ikke vært vanlig med ring-utveksling i kirken, slik man ser fra amerikanske seremonier, dette tror jeg har kommet her de siste årene.

I mitt tilfelle valgte min kjære å fri med en diamanting, så vi kommer til å kjøpe gifteringer litt før bryllupet, tror jeg vil ha brede ringer i gult gull:) Men vi dropper nok ringutvekslingen i kirken, og tar heller vår egen lille utvekslings-seremoni i bilen fra kirken - syns det er litt romantisk :rødme:

Skrevet
Hei

Vi fant våre ringer på www.asecogull.no Vi kjøpte oss disse.

Vi gravert "din Hilde Mari" osv., men satte inn evig din forran og dato etter til bryllupet.

Gjest smotti
Skrevet
Men når du har fått sett på de, var de helt like som på hjemmesiden? Hvilken type var det du bestilte? Er litt usikker på omjeg tør å bestille fra utlandet uten å se de først.

Hvis det er meg du mener, så var det alliansering i gult gull på 5x0,10ct jeg kjøpte, den var finere i virkeligheten enn på bildet :D

Skrevet
Hvis det er meg du mener, så var det alliansering i gult gull på 5x0,10ct jeg kjøpte, den var finere i virkeligheten enn på bildet :D

Ok, var deg jeg mente :) Da vet jeg hvertfall at de er å stole på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...