Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Starya
Skrevet

:x

Jeg la plutselig merke til at jeg fikk et e-post varsel, men jeg kunne jo ikke HØRE noe.. Sjekket med å stille på volumknappen -intet "pling"... :-?

Har slått høyttalerne av og på, sjekket volumknapen og det here, der er lys og alt...

Hva kan det være?

Videoannonse
Annonse
Gjest Starya
Skrevet

Jeg får forresten klikkelyder når jeg trykker på linker og knapper på siden, så da er det ikke høyttalerne som svikter...

Skrevet

Her er det mye som kan ha gått galt.

Har du sjekket om høytallerene er koblet til?

Har du sjekket at volumknappen på høytallerene er stilt riktig?

Sjekket det samme for volumknappen i Windows?

Har du koblet høytallerene til f.eks. en CD spiller for å se at de faktisk virker?

Har du sjekket om du har lyd i andre programmer?

Hva gjorde du før lyden forsvant?

Virket den rett før den forsvant, og så virket den plutselig ikke?

Som du skjønner er det ikke så lett å finne den nøyaktige årsaken bare ved hjelp av informasjonen du kom med. Men hvis du derimot kommer med mer informasjon, skal vi nok få lyd i PCen din igjen :)

Gjest Starya
Skrevet

Som det sto i hovedinnlegget så har jeg lyd (klikkelyd osv). Jeg har sjekket med nettsider som har musikk, og joda: det høres godt.

Så det som da er borte her er "plinget" når jeg stiller på volumet nede på verktøylinja, og varsellyden på msn. Det er det jeg vet mangler så langt.

Skrevet

Da har jeg to potensielle forslag til løsninger:

1. Du (noen?) har vært inne i kontrollpanelet under "Sounds and multimedia" (husker ikke om det er nøyaktig det den heter. De har skrudd av kontrollpanelet her på jobben... sikkerhet og slikt) og enten valgt No Sounds på Sound Scheme, eller fjernet et av lydvalgene der.

2. Du (igjen, noen?) har slettet lyden som skal spilles av idet du får ny mail, varsellyd i MSN, eller volumknappen i Windows.

Sjekk om dette er tilfelle.

Gjest Starya
Skrevet

Ikke tilfelle. Har ikke vært innom noe slikt siden sist det plinget.

Vet du hva jeg tror det er? En ond ånd som har besatt maskinen min. Jepp. Må være det.

Hvem vet, kanskje er lyden der neste gang jeg slår på maskinen. Når ånden har forflyttet seg til videospilleren. :roll:

Skrevet

Før jeg ringer X-Files, vil jeg gjerne høre (i detalj) nøyaktig hva du har gjort siden forrige gang det faktisk plinget, og til den ikke ville plinge lenger :)

Stiller jeg harde krav... neida! :P

Gjest Admin'C
Skrevet

får du meldingene fra msn?, da har et eller annet stilt på dette her

i msn

verktøy->alternativer->under innstillinger merk av alt der det står varsler

mente kryss av eller sett hake på kommer ann på hva du vil

Gjest Starya
Skrevet

Hva har blitt gjort.. Vel, jeg slo på maskinen i morges. Kan ikke si 100% sikkert om plinget var der til å begynne med, la ikke merke til det før jeg så msn-meldingene kom uten at jeg hørte de. Rengjorde tastaturet. :roll:

Gjorde jeg noe i går? *tenketenke* Nei, jeg kan ikke komme på noe jeg gjorde i går som jeg ikke har gjort tidligere. Har ikke rørt noen innstillinger. Som jeg kan huske.

Mulder, hvor ER du??

Gjest Starya
Skrevet

MSN plinger!! Nettopp nå!! To ganger etterhverandre til og med.. :lol:

...men volumknappen plinger fortsatt ikke...

(men det er mindre viktig, da)

Skrevet

Hvis den plutselig plinger to ganger etterhverandre, sånn helt uten videre, er det kanskje grunn til å ringe Mulder allikevel :)

Gjorde du noe spesielt for at den begynte å plinge igjen, eller bare ble det fikset sånn helt plutselig av seg selv (Også en liten grunn til å plukke opp røret :) )?

Gjest Starya
Skrevet

Dummingen, den plinget da jeg fikk to meldinger skjønner du vel. :briller:

Men det kom tilbake av seg selv, ja. Nå venter jeg bare på at videoen skal begynne å spytte ut kasetter... :o

Gjest Anonymous
Skrevet

:ler:

Dette er typiske problemer som Windows har. Ting kommer og går, fungerer/fungerer IKKE. Ikke noe å gjøre med, det er bare slik Windows er. Klag til Bill Gates!

:ler:

Gjest Admin'C
Skrevet

med windows kan alt gå galt, nå sier de at antivirusen må av også når du instalerer, gjør det aldri selv men det er jo ekstremt

Godt problemet ble løst =)

Chandler er du utdannet data ett eller annet?, du hjelper så lett og forklarer så godt. Det er noe jeg må lære av

Skrevet

Jepp... Jeg er utdannet data etter eller annet ja :)

Hvis du tar en titt i profilen min, ser du yrket mitt. For å kunne ha det yrket må man være dataingeniør. Der kommer all kunnskapen fra. Det å hjelpe lett å forklare godt kommer bare av at resten av familien min er "technically challenged" og må ha alt inn med teskje. Da lærer man fort hvordan man skal forklare ting enkelt og greit (Ikke ment som noe fornærmende til folket på dette forumet 8) )

Gjest Starya
Skrevet

Jeg tok det som en personlig fornærmelse! :x

:sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...