Gå til innhold

Allergisk mot bøker og pc-en?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter mye å leser pensum. Og med det samme jeg setter meg ned for å lese, så begynner jeg å nyse. Og det renner av nesen konstant.. Det samme kan skje med den bærbare pc'en. Tror det er fordi jeg sitter nærmere enn ved en stasjonær maskin..

Men har ikke hørt om noen som er allergisk mot bøker før, og da lurer jeg på: Går det virkelig an? For det er påfallende. Og jeg har alltid kleenex liggende på lesestedet mitt..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Sitter mye å leser pensum. Og med det samme jeg setter meg ned for å lese, så begynner jeg å nyse. Og det renner av nesen konstant.. Det samme kan skje med den bærbare pc'en. Tror det er fordi jeg sitter nærmere enn ved en stasjonær maskin..

Men har ikke hørt om noen som er allergisk mot bøker før, og da lurer jeg på: Går det virkelig an? For det er påfallende. Og jeg har alltid kleenex liggende på lesestedet mitt..

Vet om en som har allergi mot papir, så det går faktisk an hvor rart det enn høres ut. Men det forklarer jo ikke at det skjer ved bruk av laptopen, da... Kanskje det rett og slett er støvmiddallergi?

Skrevet

men har jo aldri hørt om støvMIDD i pc og bøker. da skulle det vel i allefall vært i sofa og seng..

Skrevet

Kan jo være støv i området du sitter i da? Eller sitter du i nærheten av vinduer? Kan være begynnende pollen?

I det siste har jeg blitt veldig tungpustet, kunne ikke forstå hva det var, men legen på legevakta mente bronkitt så jeg ble satt på antibiotika. Fastlegen min derimot, mener det er Astma og allergi. Mest sannsynlig støvmidd blandet med kattehår, for "anfallene" kommer hvis jeg støvsuger, rydder eller gjør noe annet som gjør at støvet virvler opp fra gulvet. Men det betyr jo ikke at jeg er allergisk mot å rydde ;)

Det samler seg mye støv mellom tastene i tastaturet, og sikkert litt mellom sidene i bøkene du leser :)

Ta en tur til legen og få deg en allergitest :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...