Gå til innhold

Plumbo.Hjelp!Hva gjør vi?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Visste ikke at Plumbo kunne bli så til de grader steinhard!!!! Har aldri skjedd før. Hva gjør vi nå?????????

Gjest Anonymous
Skrevet

Varmt vann?? Forutsatt at det ikke er oppi flasken da, for der skal du i hvert fall ikke ha vann!

Hilsen Lille meg

Gjest gjest1
Skrevet

har plumboen stivna i rørsystemet / vasken?? Da har du nok fått det rørleggere kaller en "plumbo-propp" og den er visstnok noe j&%### dritt å få vekk. :) Mulig du faktisk må spørre på en rørleggerforretning e.l. etter tips. En rørlegger sa til meg at man ikke bør bruke Plumbo pga nettopp dette problemet. Istedet burde man gåpå en rørleggerforretning og kjøpe et annet middel forå løse opp i tette rør. Vet desverre ikke hva det heter eller koster.

Skrevet

Finnes ganske mange bra alternativer til Plumbo...men jeg for min del foretrekker faktisk Mr Muscle avløpsåpner en stund før rørene går helt tette....synes denne fungerer fint og ikke lufter så ille....

Men Pumbo-propper i rørene kan jeg desverre ikke noe om....

Gjest gjest1
Skrevet

Flytende plumbo er heller ikke dumt.

Gjest Anonymous
Skrevet
har plumboen stivna i rørsystemet / vasken?? Da har du nok fått det rørleggere kaller en "plumbo-propp" og den er visstnok noe j&%### dritt å få vekk. :) Mulig du faktisk må spørre på en rørleggerforretning e.l. etter tips. En rørlegger sa til meg at man ikke bør bruke Plumbo pga nettopp dette problemet. Istedet burde man gåpå en rørleggerforretning og kjøpe et annet middel forå løse opp i tette rør. Vet desverre ikke hva det heter eller koster.

Dessverre er det ikke mye å gjøre med en plumbopropp. Vi tilkalte rørlegger men etter tre timer med stadig større verktøy måtte han kaste inn håndkle og bytte røret der proppen satt. Heldigvis var det ikke støpt inn i gulv el.l. Mudin er en flytende avløpsåpner som fås kjøpt i rørleggerbutikker. Den koster ca 150 for en stor flaske og er supereffektiv.

Skrevet

Har du noengang sett en rørlegger bruke PLUMBO? Nei, og det er nok en veldig god grunn til deg. Gå innom en VVS forretning å kjøp Mudin avløpsåpner. Den er helt fantastisk!

Gjest gjest1
Skrevet

Å, mente ikke at du kunne finne noe å løse opp Plumbo med! Det er helt umulig :D

Mente bare at man IKKE burde brukePlumbo som avløpsåpner pga at den stivner. Plumbo legger igjen avleiringer i avløpet hver gang man har brukt det om man ikke skyller mye og nøye, så man kan altså risikere at røret blir helt tett tilslutt.

Men fint du fikk ordnet det tilslutt... selv om det sikkert kostet masse. Hater slike uforutsette utgifter..

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for gode tips!

Løsningen for oss var at brødrene mine kom på besøk. De hamret på røret (under badekaret) og skylte med masse varmt vann. Plumboen begynte sakte men sikkert å gi slipp. Etterhvert fikk vi tømt for vann og Plumbo. Men guess what! De fant årsaken til at Plumboen hadde klumpet seg: Nedi sluket lå en bitteliten flat plastkork!Av den typen som bør bare sitte på små sukkertøybokser, ikke i avløp! Sånn er det å ha barn.........

Men etter gode råd fra dere, blir det kun flytende avløpsåpnere heretter! For sikkerhets skyld.........Tusen tak for hjelpen!

Gjest Viplash
Skrevet

En annen grunn til at det tetter seg kan være oppvasksåpa. Vi brukte "Effekt" (fra europris) en stund, og vasken ble tett. Brukte flytende Plumbo, og det åpna seg igjen, men det tok ikke lang tid før vasken tettet seg igjen. Vi gikk tilbake til zalo for ca 6 mnd siden, og vasken har ikke vært tett etter det!

Viplash!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...