Whitechick Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=531309 Uff! jeg skjønner ikke at det her går ann..! OK! kansje han hadde psykiske problemer og isolerte seg helt fra omverdenen! Men går det ikke ann å ta sånne gårs sjekker litt oftere?! Oo Stakkars dyr!! Er så vondt å lese om =/
Harlekin Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=531309 Uff! jeg skjønner ikke at det her går ann..! OK! kansje han hadde psykiske problemer og isolerte seg helt fra omverdenen! Men går det ikke ann å ta sånne gårs sjekker litt oftere?! Oo Stakkars dyr!! Er så vondt å lese om =/ Helt enig i at dette er forferdelig. I artikkelen stod det også omtrent du sier: "I alle de tre tilfellene vi har oppdaget de siste syv månedene, har det vært snakk om personlige tragedier. Folk som trenger hjelp, og ikke klarer å ta seg av dyra sine, skjønner det gjerne ikke selv. " Det dreier seg ofte om psykisk eller fysisk syke mennesker som ikke klarer å ta vare på seg selv, for ikke å snakke om dyrene sine. Ettersom mattilsynet verken har myndighet eller anledning å følge opp og undersøke ofte nok og godt nok, så mener jeg ansvaret for dyrs ve og vel burde overlates til en annen instans.
Gjest Sisu Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Dyrepoliti! Det er på høy tid! Ja!! Signer denne: http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=1576 Finnes også på Facebook, forresten.
Gjest Wolfmoon Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Det er alltid utrolig frustrerende å lese slike saker, fordi det legges fram som om de ikke kunne ha vært unngått. Men det må da virkelig være mulig å oppdage slike tilfeller, før det har gått så langt at mange dyr har lidd over lengre tid og mange er døde? Det må ha vært noen som har visst om problemene, som har ant at noe var i ferd med å skje, men som allikevel ikke ga beskjed til rette instanser. Nå vet jeg imidlertid hvor vanskelig det kan være å få gjennom sånne beskjeder til mattilsynet, så må si meg enig i at vi trenger en annen instans for kontroll og tilsyn av dyr i Norge!
Gjest Sisu Skrevet 9. april 2008 #6 Skrevet 9. april 2008 Det er alltid utrolig frustrerende å lese slike saker, fordi det legges fram som om de ikke kunne ha vært unngått. Men det må da virkelig være mulig å oppdage slike tilfeller, før det har gått så langt at mange dyr har lidd over lengre tid og mange er døde? Det må ha vært noen som har visst om problemene, som har ant at noe var i ferd med å skje, men som allikevel ikke ga beskjed til rette instanser. Nå vet jeg imidlertid hvor vanskelig det kan være å få gjennom sånne beskjeder til mattilsynet, så må si meg enig i at vi trenger en annen instans for kontroll og tilsyn av dyr i Norge! I tillegg er det vel viktig at folk tør å bry seg hvis man får mistanke om at noe foregår... Det gjelder også nå framover når mange uønskede kattunger blir født og bare settes ut for å dø.
Gjest Wolfmoon Skrevet 9. april 2008 #7 Skrevet 9. april 2008 I tillegg er det vel viktig at folk tør å bry seg hvis man får mistanke om at noe foregår... Det gjelder også nå framover når mange uønskede kattunger blir født og bare settes ut for å dø. Ja du sier noe, men nettopp derfor bør de instansene som tar imot slike meldinger være veldig mye mer åpne og mottakelige enn det de er i dag. Historiene som går om mattilsynet, iallefall der jeg kommer fra, gjør det ikke akkurat enkelt å melde fra selv når man faktisk bryr seg. Nå har jeg riktignok bare erfaring med mattilsynet ett sted, men der var de totalt uinteresserte i det som ble meldt fra, eller dvs. de hadde vel rett og slett ikke penger til å undersøke saken. Når dette i tillegg ikke gjaldt produksjonsdyr, så ble saken nedprioritet (kommentar fra vedkommende hos mattilsynet!). Men for all del, jeg er helt enig med deg. Alle må bry seg mer om andre, både i forhold til folk og dyr!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå