Gå til innhold

Hvorfor vil ikke samboer at jeg skal se selvangivelsen hans?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_samboer_*
Skrevet

Han ble helt skvetten når jeg slang med ned i sofaen, han hadde åpnet konvolutten og satt med papirene/selvangivelsen i hånda, prøvde å skjule den for meg. Jeg spurte hvorfor, men han bare pratet og tullet det bort. Så nå er jeg virkelig nysjerrig. Hvilke grunner kan man ha for å holde selvangivelsen skjult for samboer? :forvirra:

Videoannonse
Annonse
Gjest marihan
Skrevet

Jeg synes det hørtes veldig merkelig ut. Kanskje han har noe gjeld som han ikke vil at du skal vite om.. Men når man bor sammen, så burde da ikke sånne ting være hemmelige?!

Gjest Ansjoni
Skrevet

Det syns jeg hørtes veldig merkelig ut... Og det hadde ikke jeg godtatt av min samboer. Hvis man er gift har man faktisk plikt til å underrette ektefelle om økonomien sin.

Skrevet

Yes, her er det ugler i mosen, han har sikkert skikkelig baksmell, tjener dritdårlig, eller masse gjeld. Men dette kan du jo finne ut av de offentlige skattelistene også. Mange jenter som søker på de før de dater eller får seg et ligg, og jeg kan jo forstå jenter skal man først ha pikk hvorfor ikke ta en rik pikk?

Skrevet
Mange jenter som søker på de før de dater eller får seg et ligg, og jeg kan jo forstå jenter skal man først ha pikk hvorfor ikke ta en rik pikk?

:skratte: Tja, ble ihvertfall ikke noe klokere av dette!

Jeg har ikke grunn til å mistenke at han har masse gjeld eller har tjent dårlig. Jeg er bare nysjerrig på hvorfor han skvatt sånn og ikke ville vise meg. Jeg finner det jo ut uansett hvis jeg virkelig vil. Mest av alt vil jeg jo at det ikke skal være hemmeligheter mellom oss...

TS

Skrevet

jammen det ordner du hereller her så slipper du å lure på om du skal gi ham noe sex i kveld...

Gjest Gjest
Skrevet

han har vært utro, å det har resultert i et barn som han betaler bidrag for. dette vil han ikke at du skal se ;S

Skrevet

Det kan komme mange gode spekulasjoner ut av et sånt spørsmål...

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet
han har vært utro, å det har resultert i et barn som han betaler bidrag for. dette vil han ikke at du skal se ;S

Bidrag synes ikke på selvangivelsen. Den som betaler bidrag har ikke skattefradrag på dette og den som mottar må heller ikke skatte.

Gjest Gjest
Skrevet
Bidrag synes ikke på selvangivelsen. Den som betaler bidrag har ikke skattefradrag på dette og den som mottar må heller ikke skatte.

Men barn under 18 år står vel oppført på selvangivelsen sammen med barnas fødselsdato?

Skrevet

Jeg også tenker vel på at han har gjeld han ikke vil du skal vite om.. Jeg pleier ikke å se samboers selvangivelse, har liksom ikke hatt noen interesse av den. Hadde vi vært gift, hadde det vært noe annet. Men så lenge han betaler sin del av felles utgifter, gidder jeg ikke å bry meg.

Kommer litt an på hva slags forhold dere har til økonomi, om den er felles ville jeg bedt om å få se den. (Spesielt siden han virket så oppsatt på å skjule den)

Skrevet

Men barn under 18 år står vel oppført på selvangivelsen sammen med barnas fødselsdato?

Dette var også den første tanken jeg fikk Gjest, og det er jo klart at det kan være før hennes tid overhodet også, men han kan ha sagt at han ikke har barn til henne. Grunnene kan være så forskjellig, men kanskje han ikke ville la trådstarter få vite at han har barn fordi han faktisk ikke bryr seg noe som helst om dette, kanskje han fikk han ble far i det de kom sammen eller like etterpå eller noe slikt.

Barn under 18 år står vel oppført ja og da kan det jo tenkes at han har et sterkt ønske om å skjule dette for deg. Synes det hele virker utrolig merkelig og jeg hadde nok spurt han rett ut hva som er problemet med at du kan få se hans selvangivelse.

Kan jo selvfølgelig være at han har en enorm gjeld og er ille ute hva gjelder økonomi (ser du andre ting som kan støtte noe slikt), kanskje han er gift med en.

Så den positive grunnen for at han skjuler det hele for deg, da han vil overraske deg med en ferietur og har muligheten nå denne sommeren siden du ikke vet hvor mye han fikk igjen på skatten. Så han prøver å holde det skjult slik at du ikke skal få ødelagt hele overraskelsen.

Skrevet
jammen det ordner du hereller her så slipper du å lure på om du skal gi ham noe sex i kveld...

Du må ha hatt vanvittig mange dårlige erfaringer på kvinnefronten?

Skrevet

Her kan det jo spekuleres i det uendelige, vi har jo ingen bakgrunn for å vite grunnen til at han ikke viser deg selvangivelsen sin.

Men i tillegg til gjeld kan også stor inntekt eller ikke minst formue være noe han ikke ønsker du skal vite. Av ulike grunner...

Gjest Gjest
Skrevet
Det syns jeg hørtes veldig merkelig ut... Og det hadde ikke jeg godtatt av min samboer. Hvis man er gift har man faktisk plikt til å underrette ektefelle om økonomien sin.
Om dere var gift, så var det din plikt til å sette deg inn i økonomien.Nå spørs det hvor lenge dere har vert samboere,hva slags avtale dere har, hvem betaler hva osv....om du er hovedforsørger for dere, så kan han godt vise deg papirene.kansje han har en slump penger på konto+? Arv? Aksjer,fond? ikke alt man sier til en kansje fersk samboer.
Gjest Gjest
Skrevet
Han ble helt skvetten når jeg slang med ned i sofaen, han hadde åpnet konvolutten og satt med papirene/selvangivelsen i hånda, prøvde å skjule den for meg. Jeg spurte hvorfor, men han bare pratet og tullet det bort. Så nå er jeg virkelig nysjerrig. Hvilke grunner kan man ha for å holde selvangivelsen skjult for samboer? :forvirra:

Vi har vert gift i mange år. selvangivelse og annen post er privat. Det er ikke mye annet igjen som er privat i et ekteskap.

Vi har felleskonto til regninger,vi har felleskonto til sparing.

Hva han bruker resten av sin lønn eller lommepenger til er ikke mitt bord. Han har selv tjent pengene og bidradd med det han skal hjemme.

Det samme gjelder meg...tilgode på skatten går til min private konto...

Skrevet

SKYLDIG bidrag vises på selvangivelsen som gjeld.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tipper han fikk igjen masse på skatten jeg, og har planer om å overraske deg med noe :jepp:

Gjest Gjest
Skrevet

En ting er ihvertfall sikkert, svaret finnes ikke på KG! Her finner du bare masse spekulasjoner. ;)

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Du får holde oss oppdatert da, om du finner ut noe ;)

Kan ikke forstå hvorfor han skal holde den hemmelig for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...