Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Jeg går over til nymobiloperatør (OneCall) og ny telefon nå, det nye simkortet jeg fikk i posten skal begynne å virke i natt. Spørsmålet er; Hva skjer egentlig med det gamle simkortet, blir alle meldinger og bilder på det borte, eller blir bare kortet inaktivt, så jeg kan lese det som er på kortet, men ikke sende meldinger eller ringe med kortet? Nå har jeg det gamle simkortet i den gamle telefonen, som er så gammeldags at det ikke engang er minnekort i den. Det nye simkortet har jeg satt inn i den nye mobilen som jeg skal gå over til, og dette kortet står nå som inaktivt. Har så lyst å ta vare på meldingene jeg har på det gamle simkortet, er bl.a. meldinger fra pappa, som nå er død. Så det gamle kortet har stor affeksjonsverdi. Er den eneste måten å ta vare på meldinger på å videresende dem til en annen telefon? Da blir jo avsender og avsendertidspunkt borte... Hvis det gamle simkortet mitt kan leses, så er det ikke noe problem. Bilder og slikt som jeg vil ta vare på er allerede videresendt til den nye telefonen via en annen telefon og bluetooth. Setter pris på hjelp!
Temposonic Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 (endret) Hei! Alt du har lagret i det gamle sim-kortet vil fremdeles være der. Det eneste som skjer er at det gamle kortet blir inaktivt, dvs. at du ikke vil få opp noe nettsignal etc, altså du kan ikke ringe og sende meldinger med det.. bortsett fra nødnummer. Men evt. meldinger, kontakter osv. vil være lagret der. Så det kommer litt ann på din nye telefon, men i de fleste tilfeller vil du kunne sette inn det gamle kortet og kopiere over kontakter osv. fra det gamle sim-kortet. Men selv om din gamle telefon er av typen uten minnekort, trenger det ikke nødvendigvis bety at ikke den har lagringsplass.. Derfor kan det hende at meldinger etc. er lagret på telefonen, og ikke i sim-kortet. Hvis du ikke får kopiert over fra det gamle sim-kortet, får man kjøpt en simkort leser på ebay, clas ohlsson etc. som ikke er spesielt dyre.. Disse kopler du til PC'en og du kan dermed kopiere innholdet fra sim-kortet til PC'en, og deretter kopiere det over på det nye kortet. Endret 9. april 2008 av jmac
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Takk for svar! Men disse simleserne som man får kjøpt f.eks på Clas Ohlsson, kan ikke de bare kopiere kontaktene på simkortet og ikke meldinger? I dag virker det nye simkortet. Det gamle simkortet står i den gamle telefonen som er på, og det ser ut helt som det pleier. Hvorfor får jeg brukt det gamle kortet også i dag? Jeg to simkort på samme nummer. :-P Kanskje en overgangsfase? Noen som vet hvor lenge jeg kan ringe med det gamle netcomabb. før det stenges? Sa det jo opp da jeg porterte nummeret mitt. Det hadde jo vært genialt hvis man kunne kjøpe simkortleser og kopiere både bilder, meldinger og videoklipp til dataen. Bildene har jeg sendt via en annen telefon, videoklippene får jeg ikke til å sende, får melding om at de er for store...
Gjest Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Det er vel bare meldinger og kontakter som ligger på simkortet. Bilder, ringetoner o.l ligger jo på telefonen.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Takk for svar! Men disse simleserne som man får kjøpt f.eks på Clas Ohlsson, kan ikke de bare kopiere kontaktene på simkortet og ikke meldinger? I dag virker det nye simkortet. Det gamle simkortet står i den gamle telefonen som er på, og det ser ut helt som det pleier. Hvorfor får jeg brukt det gamle kortet også i dag? Jeg to simkort på samme nummer. :-P Kanskje en overgangsfase? Noen som vet hvor lenge jeg kan ringe med det gamle netcomabb. før det stenges? Sa det jo opp da jeg porterte nummeret mitt. Ikke si opp det gamle abbonemenet selv , det gjør din nye mobiloperatør. Det hadde jo vært genialt hvis man kunne kjøpe simkortleser og kopiere både bilder, meldinger og videoklipp til dataen. Bildene har jeg sendt via en annen telefon, videoklippene får jeg ikke til å sende, får melding om at de er for store... http://www.clasohlson.no/Product/Category.aspx?id=251869
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå