Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har en mann som jobber en mye overtid + har en del reising m. overnatting.

Dette gjør jo at det er jeg som må være hjemme med sønnen vår, og har derfor ikke sjangs til å jobbe ekstra slik at jeg får litt mer penger å rutte med...

Er det helt feil av meg å mene at også jeg bør "se" litt til disse overtidspengene?

Mener ikke at jeg skal ha betalt for "barnepass", men i.o.m at jeg faktisk gjør det mulig for han å jobbe så mye, så synes jeg at jeg også kan få litt goder av det..

Pengene bruker han på seg selv og egne behov, spytter aldri inn noe til felleskassen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener helt klart at du bør ha din andel av overtidspengene. Vil han ikke det så får du sette hardt mot hardt ved å si at nå er det din tur til å jobbe overtid og han som må se etter barnet.

Skrevet

Ja her kommer det jo veldig an på om dere har felles økonomi eller om det er en økonomi som er delt opp med dine og mine penger. Skulle det være den første så synes jeg helt klart at du skulle hatt muligheten til å kunne unne deg noe fra tid til annen. Uten at det skal sees på som noe lønning for at du passer barnet. Da dette er noe dere selv skaffet er det noe man må stå for osgå uansett hvor urettferdig ting kan føles.

Har dere delt økonomi men en felleskasse for mat og lignende så burde han nok kunne spyttet i litt til denne felleskassen ja, men kan jo tenkes at han sylter vekk pengene slik at de kommer på konto eller at han sparer seg opp til noe du ikke vil, liker eller noe annet.

Følg rådet til forrige her inne og gi han en sjanse til å være mer åpen med deg om hva han tjener og hvor han bruker det (ikke alt med hoveddelene) for at du skal kunne føle at du blir tatt med på hva som skjer. Skulle du ikke være fornøyd med dette selv og vil gjøre noe mer (jeg ville gjort det slik) så hadde jeg sagt at det får bli annehver uke hvor man kan jobbe overtid. Så da har en feks oddetalls uker og du partall uker, noe som både er rettferdig og ryddig.

Lykke til og hadde jo vært artig å vite om du har satt hardt mot hardt.....!

Skrevet

Har dere felles barn så skulle det bare mangle at du ikke får en del av pengene til gode...Ellers får du be ham sitte hjemme med ungen slik at du kan tjene litt ekstra.

Stå på ditt her altså!

Gjest Gjest
Skrevet

Sikker på at han faktisk jobber overtid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...