Gjest Gjest Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Litt usikker på hvor denne tråden passer best, men prøver meg her. Hvordan lagrer dere bilder når det er på lengre ferier og ikke har med laptop? Ekstra minnekort? Laptop? Internettkafeer? Jeg har vurdert alle disse alternativene, men har mest lyst på noe en ekstern flash-harddisk hvor jeg kan overføre direkte fra kamera (sd-kort) til harddisken uten å ha pc som mellomledd. Noen som vet om relativt billige løsninger for dette? Har også sett på ipod camera connector, men hørt at den er treg og bruker mye batteri. Hvor lang tid tar det å overføre 1 gb med bilder via denne? Og kan man overføre samtidig som man har ipoden i en veggkontakt-lader?
caroprins Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Jeg har minnekort på 2 gb. Da har jeg omtrent 1800 bilder og så mye har jeg ikke klart å bruke opp på en ferie. De gangene vi er i land der det er mye billigere enn hjemme å fremkalle digitale bilder så har vi levert de inn og kommet hjem med ferdige fremkalte bilder til å sette i album men har samtidig beholdt bildene på minnekortet. Når vi kommer hjem så legger jeg bildene inn på egen mappe på dataen og har etterhvert overført alle bilder til en usb pinne. Enkelt, og veldig praktisk måte å ha kopier av bildene. Samtidig lett å ta med seg slik at om jeg skal vise bildene til andre så er det bare å plugge inn usb pinnen i deres maskin og vips der var bildene.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Takk for svar! Tror kanskje jeg kommer til å gjøre som deg og bare ha med minnekort, men da må jeg nok kjøpe en del... Jeg bruker alltid maks jpg-oppløsning, og da har jeg ca 600 bilder på 2 gb med mitt kamera. Dette bruker jeg gjerne opp i løpet av en dag. Mye av det er selvfølgelig samme motiv med ulike innstillinger, og jeg sletter minst 50%, men ikke før jeg har kommet hjem og sett dem på en PC-skjerm for å se hvilke bilder jeg vil beholde. Noen som har prøvd Ipod camera connector?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå