Livets datter Skrevet 9. mai 2003 #1 Skrevet 9. mai 2003 Hvilket forhold har du til 17. mai? Er det en koselig dag, eller er det en oppskrytt dag full av mas og kjas og sur korps-musikk i gatene? Og hva skal du på 17. mai i år?
Fakse Skrevet 9. mai 2003 #2 Skrevet 9. mai 2003 Det ble en koselig dag etter at jeg sluttet å jobbe som kelner. For en kelner er dagen et helvete!!!! Nå starter vi dagen med frokost hos bestemor (jeg setter kald rundstykkedeig i kjøleksapet om kvelden, så vi har nystekte rundstykker til frokost), ser litt på tog, spiser litt sukkerspinn, koser meg med å gå i den flotte bunaden min, koser meg med å se på mannen som er så flott i bunaden sin, stikker innom mannen sin bestemor, spiser middag med en av bestemødrene. Snakker med folk man ellers aldri ser, snakker med familie man ser sjelden....bare koselig Så avslutter vi dagen i sofaen med venner, film og potetgull for å avreagere
Sussi Skrevet 9. mai 2003 #3 Skrevet 9. mai 2003 For meg er dagen veldig koselig. 17 mai frokost hos mor. Inn til byn å se på toget som i Bergen er noe for seg selv Hjem til rømmegrøt og så ned på skolen for å gå i tog med klassen til datteren min..litt potetløp & lykkehjul I år skal jeg ha på meg bunaden som vanlig!
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2003 #4 Skrevet 9. mai 2003 En litt "sår" dag..............ingen barn å pynte.............. Hvis jeg får det som jeg vil - så vasser jeg rundt i joggedressen jeg!
Livets datter Skrevet 9. mai 2003 Forfatter #5 Skrevet 9. mai 2003 En litt "sår" dag..............ingen barn å pynte.............. Barna hos pappa'n?
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2003 #6 Skrevet 9. mai 2003 Stress. Opp om morran, få ungen klar til toget og avlevert på skola (vi må gå/sykle dit). Så sykler jeg inn til byen for å møte'n der når toget "ruller inn". Så må vi gå/sykle hjem igjen og venter en stund hjemme/slapper av. Så må vi gå/sykle til skola slik at han får deltatt på leker og stappet i seg litt is og brus. Også er det å farte inn til byen igjen for å bruke ytterligere penger på tivoli. Når vi så kommer hjem akter jeg å slenge baken i sofaen, føttene på bordet, og falle i koma.
Gjest Mzfire Skrevet 9. mai 2003 #7 Skrevet 9. mai 2003 Jeg syns det er en helt vanlig dag jeg. Jeg syns det er mer enn barnas dag. Mer moro for dem egentlig. Da kan de kose seg med brus, pølser, godis og leker. Er jo en fin anledning til å pynte seg og til å gå med bunad for de som har. Sikkert moro for de som er russ også... Ellers skal jeg være noen timer med familien til kjærsten min og så skal vi være noen timer med familien min. Senere skal vi dra hjem og dra til en fest Koselig med flagget vårt også da.
Gjest M-ling Skrevet 9. mai 2003 #8 Skrevet 9. mai 2003 Jeg skjønner ikke helt det der med "barnas dag" - det er da for pokker alles dag. Julaften er en "moro-dag" - ikke 17. mai. For å ha sagt det: jeg mener ikke at det er noe galt med is og korps, men denne dagen har da faktisk en historie for oss alle sammen. Jeg tar ikke feiringen så tungt, men betydningen av dagen tenker jeg mye på. ¤lett patriotisk¤
Gjest Diva Skrevet 9. mai 2003 #9 Skrevet 9. mai 2003 Synes søttenemai` er en kjempehyggelig dag jeg : ) Før pleide jeg å gå med korpset, da jeg bodde i Oslo. Men har ikke noen slike aktiviteter nåfortiden. Så få voksenkorps her, og ingen som har drillere Da jeg bodde i Oslo, var jeg seff med korpset, og etterpå dro jeg hjem og skiftet til bunaden. Dro til byen igjen for å beskue folkelivet fra et annet perspektiv og gjerne en tur på cafè hvis plass :D Nå er vi stort sett i byen og ser på livet, for så hjem og slappe av mellom slagene, så ut og se på borgertoget i byen, og så spise med familie / venner. Kjempekoselig blir det :D Bunaden er selvfølgelig på hele dagen, med mindre vi skal på en mer uhøytidelig fest på kvelden. Synes det er hyggelig å markere Norges nasjonaldag jeg :kgsmil:
Gjest Vega Skrevet 9. mai 2003 #10 Skrevet 9. mai 2003 Jeg feirer ikke dagen. Synes den er for barna og russen, men de er jo ikke voksne akkurat - fulle voksne folk er det verste jeg ser, akkurat denne dagen.
Gjest Hulderjenta Skrevet 9. mai 2003 #11 Skrevet 9. mai 2003 Synes 17.mai er en koselig dag jeg! Liker sånne festdager hvor folk pynter seg og er ute! Synes det er stas! Men jeg får litt nok av buekorpsene..... (Bor i Bergen) Selv om de hører med de og!
Mann 40 Skrevet 9. mai 2003 #12 Skrevet 9. mai 2003 Jeg skjønner ikke helt det der med "barnas dag" - det er da for pokker alles dag. ¤lett patriotisk¤ Helt enig.
Gjest Lea Skrevet 9. mai 2003 #13 Skrevet 9. mai 2003 Mens jeg bodde hjemme var det en koselig dag. Tok på meg bunaden og dro sammen med pappa for å se på toget (da jeg var ennå yngre gikk jeg i tog sammen med skolen). Så dro vi ned til sentrum for å snakke med folk og spise is. Etterpå var det god mat og venner på besøk eller en tur på restaurant sammen med familien. Nå er det en vanlig fridag (bare synd at det er en lørdag i år), Slapper av hjemme, ser på TV, rydder litt og griller om været holder. Orker ikke å tusle rundt i Oslo sentrum. Hater korpsmusikk og trengsel.
Barbie Skrevet 9. mai 2003 #14 Skrevet 9. mai 2003 Dette er en av årets mest masete dager.... Alt er bare kaos,og det kryr med grinete unger overalt! Det er lenge siden jeg gadd bevege meg ut av huset på 17 mai,og har heller ingen planer om å gjøre det i år. Ikke før på kvelden,da blir det party! Barbie
Gjest Duchess Skrevet 9. mai 2003 #15 Skrevet 9. mai 2003 Jeg liker IKKE 17 mai. Mas, korps, tjukt med folk hvor du må brøyte deg fram for å komme fram o.l, nei takk.
*nora* Skrevet 9. mai 2003 #16 Skrevet 9. mai 2003 Synes 17.mai er en koselig dag, så lenge det er varmt og ikke regn! Men slik det ser ut nå, kaldt, vind og regn, tegner ikke neste lørdag til å bli noen hyggelig dag i det hele tatt Synes ikke det er noe gøy å gå i bunad med våte, forfrosne unger! Så om det regner, har jeg lyst å ta en alternativ 17.mai; droppe toget/lekene, og dra på hotell å spise god mat... :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2003 #17 Skrevet 9. mai 2003 17.mai bryr jeg meg veldig lite om. Før jeg traff samboeren, pleide jeg å dra på Tusenfryd med noen fettere og ei kusine, og etter at jeg traff samboeren har vi dratt til Sverige hvert år vi.. , unntatt i fjør. Da var vi på hytta, og tok en lang kjøretur langt oppå fjellet. Blir nok annerledes den dagen vi selv har barn vil jeg tro..
Veslejenta Skrevet 9. mai 2003 #18 Skrevet 9. mai 2003 Syns 17. mai er en koselig dag jeg! Dette blir den tredje 17. mai'n jeg ikke feirer i Norge. Den første hadde jeg eksamen. Den andre var jeg litt i Battersea Park i London, for så å vente en evighet på kjæresten min som skulle komme fra Norge (flykaos over London den dagen. Systemet var på under halv kapasitet, flyet hans var over fem timer forsinka..) I år skal jeg feire sammen med en norsk kamerat sammen med andre nordmenn i London, spise pølser og norsk sjokolade. Sjømannskirken om kvelden. Gleder meg masse!! Savner 17. mai i Norge. Gleder meg til neste år. Stå opp for å høre korpsmusikk om morran. Spise en lang og god frokost. Prøve å få plass på en utekafé og titte på mylderet av festkledde mennesker mens man slapper av. Også grilling på kvelden!
Gjest Starya Skrevet 9. mai 2003 #19 Skrevet 9. mai 2003 Vel, i dag trålet vi butikkene for å finne noe å kle på ungen så han ikke skulle møtes av misbilligende blikk over den nye fine dongeribuksa vi kjøpte for to uker siden. Vel, enklere sagt enn gjort. Det ser ut for at alle jæv... gutter i byen bruker samme størrelse som ungen, det var helt håpløst å finne noe! Etter å ha tråkka føttene hudløse dumpet vi tilfeldigvis over et stativ med bukser på tilbud. Og der, blant hummer og kanari lyste den mot oss.. En bukse som passet! I morra skal vi jakte på en tilhørende genser. *sukk* Når den jakten er over.... er det min tur. :-?
Gjest Mzfire Skrevet 9. mai 2003 #20 Skrevet 9. mai 2003 Jeg skjønner ikke helt det der med "barnas dag" - det er da for pokker alles dag. JEG mener at det er mer en barnas dag. Det er mest moro for dem mener jeg. De fleste er jeg sikker på driter en lang marsj i 17 mai.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå