Gjest Syttenåring Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Hei. For ikke lenge siden ble kjæresten min 16 år (jeg er 17 og bli 18 i år), og vi vil da gjerne overnatte hos hverandre, siden nå er alt 100% lovlig, med tanke på sex. Hun går på den vaksinen som skal forhindre livmorhalskreft, så hun skal helst ikke ha sex før etter kuren er ferdig heller. Moren hennes ønsker likevel ikke at vi skal overnatte hos hverandre før hun er 18. Vi har vært kjærester i over ett år nå, og jeg lurte derfor på hvordan dere gjør det med barna deres som har kjærester. Dette er en dag jeg har sett frem til og jeg ble utrolig lei meg da hun ikke fikk lov å overnatte. Moren mente at "jeg skjønner ikke vitsen med å overnatte hos hverandre" var en god nok begrunnelse til at vi ikke skal få lov. Beklager om dette ble et rotete innlegg, men er litt lei meg og skriver dels i frustrasjon og i lei-seg-het.
Bokormen Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Jeg har ikke barn selv, men jeg fikk heller ikke lov å overnatte hos kjæresten min før jeg var 18 år. Vi ble sammen når jeg var 16, og måtte fint vente til jeg var over 18, og selv da fikk jeg ikke lov å overnatte så ofte jeg ville. Foreldrene mine hadde heller ingen spesiell grunn annet enn at jeg måtte innfinne meg etter deres regler så lenge jeg bodde hos de, og de syns jeg kunne vente med å overnatte hos kjærster til jeg ble eldre.
Gjest Pet Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Jeg har ikke noen datter, men en sønn på 17. Har han vært sammen med jenta en stund og forholdet virker noenlunde seriøst, får de overnatte sammen. Ser ingen grunn til å ha 18-årsgrense på det. De blir ikke overvåket 24 timer i døgnet, og har jo ikke sex bare om kvelden/natta.
Alice Ayres Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Jeg kjenner at jeg fåt litt gåsehud nåt jeg leser innlegget ditt. Selv om jeg anser meg selv som svært så frisinnet, synes jeg det er vanskelig å la denne frisinnetheten inkludere barna mine. Jeg hadde hatt store problemer med å la kjæresten til mine barn overnatte. For meg er nok dette mer en følelsesmessig sperre enn en logisk en. Hvis jeg leser innlegget ditt rett, forstår jeg det dithen at kjæresten din er jomfru fremdeles? Det er mange argumenter både for og imot å la barnas kjærester overnatte. En som er for, vil hevde at det er bedre å la barna utforske sex i trygge omgivelser enn at de har sex andre steder. En som er imot, vil si at dette på en måte blir å oppfordre til sex. Jeg skjønner at du er skuffet, men jeg tror moren til kjæresten din svarte ut fra et virvar av følelser. Det er ikke lett å forholde seg til sine egne barns sexliv.
Gjest Syttenåring Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Vi bruker _alltid_ prevensjon i form av kondom. Har vi ikke dette tilgjengelig, dropper vi å ha vaginalt samleie. Jeg synes da selv dette viser at vi er ansvarlig.
Gjest Mirina Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 Jeg og ungdomsskjæresten min ble sammen da vi begge var 14. Mamma visste vi hadde sex, og vi fikk lov til å overnatte hos hverandre helt fra starten av, men da på forskjellige rom. Når vi ble 16 fikk vi sove på samme rom. Selv om jeg syntes det var teit at vi ikke fikk sove sammen hele tiden, skjønner jeg mamma også. Tror nok jeg kommer til å kjøre samme linja selv, hvis jeg selv får barn en gang.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Jeg kjenner at jeg fåt litt gåsehud nåt jeg leser innlegget ditt. Selv om jeg anser meg selv som svært så frisinnet, synes jeg det er vanskelig å la denne frisinnetheten inkludere barna mine. Jeg hadde hatt store problemer med å la kjæresten til mine barn overnatte. For meg er nok dette mer en følelsesmessig sperre enn en logisk en. Hvis jeg leser innlegget ditt rett, forstår jeg det dithen at kjæresten din er jomfru fremdeles? Det er mange argumenter både for og imot å la barnas kjærester overnatte. En som er for, vil hevde at det er bedre å la barna utforske sex i trygge omgivelser enn at de har sex andre steder. En som er imot, vil si at dette på en måte blir å oppfordre til sex. Jeg skjønner at du er skuffet, men jeg tror moren til kjæresten din svarte ut fra et virvar av følelser. Det er ikke lett å forholde seg til sine egne barns sexliv. Jo, vi har hatt sex, men det var før denne vaksinen var aktuell. Men nå som hun går på den, vil jeg tro det er lurest å være avholden i ~6mnd. Jeg vil ikke være grunnen til at kjæresten min skal få kreft. Men uansett, vi har fått ligget på sammer rom og i samme seng på ferier, uten å ha sex der. Er det så stor forskjell på å være på ferie og hjemme?
Alice Ayres Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Jo, vi har hatt sex, men det var før denne vaksinen var aktuell. Men nå som hun går på den, vil jeg tro det er lurest å være avholden i ~6mnd. Jeg vil ikke være grunnen til at kjæresten min skal få kreft. Men uansett, vi har fått ligget på sammer rom og i samme seng på ferier, uten å ha sex der. Er det så stor forskjell på å være på ferie og hjemme? Var foreldrene til stede ved disse feriene? I så fall er svaret mitt nei. Jeg synes ikke det er noen forskjell på ferier og hjemme.
Gjest Syttenåring Skrevet 8. april 2008 #9 Skrevet 8. april 2008 Ja, mine foreldre var der. Når hun ikke en gang får lov å overnatte hos meg, får hun jo i hvert fall ikke lov å dra på ferie alene med meg.
Gjest Bellatrix Skrevet 8. april 2008 #10 Skrevet 8. april 2008 (endret) ... Endret 8. april 2008 av Bellatrix
Gjest Bellatrix Skrevet 8. april 2008 #11 Skrevet 8. april 2008 (endret) ... Endret 8. april 2008 av Bellatrix
Lusken Skrevet 8. april 2008 #12 Skrevet 8. april 2008 Fikk overnatte hos eksen fra jeg var 18, men han fikk ikke sove hos meg. Nå har jeg samboer, han får overnatte (selvsagt) men utenom han var overnatting uaktuelt....
Ce'Nedra Skrevet 8. april 2008 #13 Skrevet 8. april 2008 Jeg fikk heller ikke sove over hos gutter før jeg ble 18.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2008 #14 Skrevet 8. april 2008 Jeg ble sammen med samboeren min da jeg var 17, han var 23, begge bodde hjemme. Fikk overnatte fra begynnelsen, var dog bare jeg som overnattet hos ham da han hadde størst seng Er fra et lite sted og samboeren min var kjent som en "skikkelig gutt" som var aktiv i idrett, skoleflink, pliktoppfyllende osv. Hadde kanskje fått flere restriksjoner hjemmefra om han hadde vært en "ramp"
Gjest Reka Skrevet 8. april 2008 #15 Skrevet 8. april 2008 Nå har jeg samboer, han får overnatte (selvsagt) men utenom han var overnatting uaktuelt.... HVA?! Får han??
Gjest Pest Skrevet 8. april 2008 #16 Skrevet 8. april 2008 Jeg er sjokket, jeg hadde samboer da jeg var 17 og før vi ble samboere var aldri overnatting et tema engang men en selvfølge.
Lusken Skrevet 8. april 2008 #17 Skrevet 8. april 2008 HVA?! Får han?? Det morsomme er at jeg virkelig lurte lenge på om de ville la oss sove på samme rom eller ikke når han kom på besøk! (endte opp med å konspirere med søsteren min for å finne ut hvor mange rom de klargjorde)
Gjest Bond Skrevet 8. april 2008 #18 Skrevet 8. april 2008 Jeg har da ikke barn selv, men første gang jeg hadde kjæreste til å overnatte var da jeg var 20. Men jeg følte aldri at noen av forholdene jeg hadde som tenåring var så seriøse heller at det skulle være aktuelt, tankten om at de skulle overnatte traff meg aldri.
Gjest Britt Banditt Skrevet 8. april 2008 #19 Skrevet 8. april 2008 Det er i hvertfall ikke unormalt at hun ikke får lov.
Helen Skrevet 8. april 2008 #20 Skrevet 8. april 2008 Da jeg var 14 år ble jeg sammen med en på 16. Vi fikk ikke overnatte hos hverandre før jeg var rundt 16 år fordi mora mi var så redd for at vi skulle ha sex. Men det hun ikke visste var at vi hadde hatt sex omtrent i to år før overnatting var aktuelt. Når vi endelig fikk overnatte turte vi ikke å ha sex fordi vi var redd for at noen skal høre oss, for om natta er det helt stille i huset i motsettning av hva det er om dagen Jeg har selv ei datter på 16 år, hun er sammen med en på 21 år. Siden vi enda ikke har hilst på han så har ikke overnatting vært et tema enda. Hvordan det blir den dagen det kommer på bane har jeg ikke tenkt på enda. Jeg skyver det forran meg for min lille datter er altfor ung for slike ting Jeg tror ikke jeg vil nekte henne overnatting hvis det blir aktuelt og forholdet har vart en stund. Han har bil så jeg regner med at de har sex der hvis de vil, så da kan de like gjerne overnatte hos hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå