Gå til innhold

Rare mørke merker fra nyvasket tøy!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ingenting..! Jeg har vasket en vask med hvitt nå.. Og noen av klærne har fått slike mørke merker på seg..

Noen som vet hva det kommer av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tøyet ligget på et litt støvete gulv? Da blir det sånn.

Skrevet

Hvis du vasker klærne på nytt, er flekkene der da (og på samme sted)? Jeg bruker billig vaskepulver, og den "guffa" jeg renser ut av maskinen nederst (ved lo-filteret) har sånn farge. Mellomgrått. Kan du kanskje trenge å rense lofilter og inni gummipakningen rundt vaskemaskindøra?

Skrevet

Flekkene er der fortsatt etter vask, de har liksom festet seg... Skal prøve å rense i kanten på trommelen.

Skrevet

Takk moderator! Det ble jabla stort og greier..Sorry!

Men nei.. klærne har ikke ligget på gulvet! Men jeg skal se hva jeg får til.. Takk for tips!

Gjest: Kan du fortelle om det ble noe bedre?

Gjest en annen gjest
Skrevet

Det kan ikke ha vært noen fargede detaljer på noen klær som har farget litt av på resten av tøyet når det ble liggende krøllet i vaskemaskinen?

Gjest Tredje gjest
Skrevet

Har opplevd det samme noen ganger, uten å ane hva det skyldes! Har vasket omigjen, prøvd flekkfjerner og klorin, men flekkene har ikke forsvunnet (blå-grå flekker) Endte opp med å kaste plaggene.

• 2 uker senere...
Gjest lijohn
Skrevet
Har opplevd det samme noen ganger, uten å ane hva det skyldes! Har vasket omigjen, prøvd flekkfjerner og klorin, men flekkene har ikke forsvunnet (blå-grå flekker) Endte opp med å kaste plaggene.

Jeg brukte kokevask for lite, og såperester kalk og skitt, ble liggende i slangen på maskinen og lagde striper og flekker på det hvite tøyet. Kjører maskinen på 90 grader 1 gang i uken, for å rense opp, også uten tøy, hvis jeg ikke har noe. Har ikke hatt problemet siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...