Gå til innhold

engelskmann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forloveden min er engelsk, og lurer på om det er noen som er i samme båt?

Er litt usikker på om han trenger noen papirer med seg fra England? alt i Norge er ok.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Godt spørsmål! Min har bodd Norge i maaaange år, så tanken har ikke en gang slått meg :sjenert:

*følge med*

Gjest Gjest
Skrevet

Han trenger en attest fra myndighetene i hjemlandet om at han kan inngå ekteskap.

Alle som vil gifte seg i Noreg må ha lovleg opphald i landet. Informasjon om ekteskap og opphaldsløyve finn du på nettsidene til UDI.

Utanlandske statsborgarar må på lik linje med norske statsborgarar fylle ut 'Erklæring frå brudefolka før prøving av ekteskapsvilkåra' (Q-150) eller 'Erklæring frå partane før prøving av vilkåra for registrering av partnerskap' (Q-268). I tillegg skal forlovarar/vitne fylle ut 'Forlovarerklæring' (Q-151) eller 'Vitneerklæring-partnarskap' (Q-269). Alle skjema ligg her.

Utanlandske statsborgarar må i tillegg ha 'Attest til bruk for ekteskapsinngåing etter utanlandsk rett'. Denne attesten får du frå myndigheitene i heimlandet ditt, og han skal vise at det ikkje er noko som hindrar deg i å gifte deg i Noreg. På engelsk heiter attesten 'Certificate of no impediment to marriage'.

Alle skjema og attestar skal leverast til folkeregisteret på skattekontoret .

http://www.noreg.no/oss/#a8703

Gjest en mrs :)
Skrevet
Han trenger en attest fra myndighetene i hjemlandet om at han kan inngå ekteskap.

http://www.noreg.no/oss/#a8703

Hei =)

Jeg giftet meg med en engelskmann i fjor. Hvis han allerede bor her må han på ambasaden i oslo og "kjøpe seg" (hehe) et papir som sier at han kan gifte seg her. koster 5-600kr tror jeg. ring den britiske ambasaden i oslo!!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...