Gjest TS Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Jeg skal selge min rundt 50 kvadrat store leil i Trondheim. Har fått pristilbud fra en megler som var innom og såg på leiligheten, han sier vanlig kostnad er 80 000 kroner. I tillegg vil jeg jo ha eierskifteforsikring. Høres det ut som jeg blir flådd her? (Prøvde å søke opp gamle tråder, men de jeg fant var fra flere år siden da det tydeligvis kunne koste under 50 000 å selge leilighet...) Er det noen som har solgt i det siste, og kan si om dette er vanlig pris?
Gjest TS igjen Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Oops, beklager så mye, det var 80 000 INKL eierskifteforsikring. Jeg ser jeg har lurt noen med tittelen på tråden, beklager igjen, men problemet/spørsmålet er like reelt
flickan Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Vi bruker heimdal eiendomsmegling og skal selge vår 40 m2 nå i mai. Vi har fått tilbud på 60 000 inkl alt. + salgsgaranti på takst. Spurte her inne på forumet tidligere i vinter, og fikk inntrykk av at det var en god pris.
Arkana Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Jeg synes det hørtes mye ut. Vi solgte en tilsvarende leilighet i Oslo i for ett år siden, og betalte da 50 000 kr. En venninne av meg solgte en 30 kvm leilighet i Oslo for to måneder siden og betalte også 50 000 kroner, men det var da fastpris så megleren tok forbehold om behov for å legge ut boligen til salgs på nytt med de ekstra kostnadene det medfører.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Solgte enebolig i hedmark for fire uker siden, boligen ble solgt for 1.1 mill og megleren tok 42.000, inkludert eierskifteforsikring og takstmann.
Tussi! Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 Betalte 45 000 for enebolig til 1,5 i sommer. Dette var også inkludert eierskifteforsikring. Vi innhentet tilbud fra flere, Dnbnor og Notar havnet på over 90 000, tre andre var på mellom 40-60. Så er nok veldig greit å høre litt rundt.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Jeg skal selge min rundt 50 kvadrat store leil i Trondheim. Har fått pristilbud fra en megler som var innom og såg på leiligheten, han sier vanlig kostnad er 80 000 kroner. I tillegg vil jeg jo ha eierskifteforsikring. Høres det ut som jeg blir flådd her? (Prøvde å søke opp gamle tråder, men de jeg fant var fra flere år siden da det tydeligvis kunne koste under 50 000 å selge leilighet...) Er det noen som har solgt i det siste, og kan si om dette er vanlig pris? spørs hva pris den skal selges for
Gjest ¤bella¤ Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 vi har akkurat solgt leiligheten vår i oslo og har betalt 58 000, det var det billigste alternativet. Vi hentet inn flere tilbud og det dyreste var på ca 110000.
Gjest TS igjen Skrevet 8. april 2008 #9 Skrevet 8. april 2008 Vi bruker heimdal eiendomsmegling og skal selge vår 40 m2 nå i mai. Vi har fått tilbud på 60 000 inkl alt. + salgsgaranti på takst. Spurte her inne på forumet tidligere i vinter, og fikk inntrykk av at det var en god pris. Hmmm... det var Heimdal som var innom her også. Min er altså 50 kvadrat. Det som var forlokkende var den salgsgarantien - men det er litt rart at det tilbudet de gav meg var så mye dyrere... Min leilighet er sentral, men jeg ser det er mange på min side av sentrum som skal selges akkurat nå... Skumle greier. For å forhøre meg hos andre meglere stakk jeg innom flere visninger nå i ettermiddag/ kveld, for å se litt på hva som skjer, og et par andre meglere skal ringe meg i morgen og komme og se på og gi pristilbud. Synes Heimdal virker greie, men hvis de er så mye dyrere enn de andre i mitt tilfelle så må jeg revurdere det. På alle tre visningene jeg stakk innom for å se, var jeg den eneste der akkurat da. Litt for rolig...
Gjest TS igjen Skrevet 8. april 2008 #10 Skrevet 8. april 2008 spørs hva pris den skal selges for Ca 1,5 mill... Den er verdt minst det, men nå er det så mange som selger akkurat her at jeg er nødt til å gå ned til minimumsgrensa for å være attraktiv. Dvs at jeg ikke vil tjene på salget, fordi oppussinga har kostet like mye som verdiøkningen, pluss meglerkostnadene ved salg, på tre år. ja ja. Får trøste meg med at jeg fikk den nye leiligheten jeg nettopp har kjøpt også under takst.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2008 #11 Skrevet 8. april 2008 vi har akkurat solgt leiligheten vår i oslo og har betalt 58 000, det var det billigste alternativet. Vi hentet inn flere tilbud og det dyreste var på ca 110000. inkludert eierskifteforsikring og alle kostnader?
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2008 #12 Skrevet 8. april 2008 nå er det så mange som selger akkurat her at jeg er nødt til å gå ned til minimumsgrensa for å være attraktiv. Dette blir mer og mer vanlig. Samtidig øker antall tvangssalg. Vi kommer til å se et solid boligkrakk i løpet av de neste tre årene.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 8. april 2008 #13 Skrevet 8. april 2008 inkludert eierskifteforsikring og alle kostnader? ja. Men nå fikk vi veldig god pris på selve salget av megler, pluss to gratis visninger.
flickan Skrevet 8. april 2008 #14 Skrevet 8. april 2008 Hmm... vi har nok fått en ekstra god pris fordi mannen kjenenr en som jobber der, men at den var så god var jeg ikke klar over... vår har lavere takst da 1,1 mill... (490 000 i fellesgjeld)
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2008 #15 Skrevet 8. april 2008 Vi betalte 50 000 i fjor og solgte borettslagsleiligheten vår på 65kvm til 1.6 mill gjennom Garanti. Da var eierskifteforsikring ikke inkludert. Mener å huske de skulle ha 7000,- ekstra for det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå