Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke tykk, men har ganske mye fett på magen som jeg kunne tenke meg å få bort slik at jeg kan begynne å trene magemuskler, gjerne litt six-pack.. men må få vekk fettet først -.-

Noen tips til mat eller trening som kan redusere fettet ? Helst noe man kan gjøre hjemme :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Helen Parr
Skrevet

Så vidt jeg vet er det svært begrensede muligheter til å punkttrene magen. Det betyr "the hard way" - nemlig spise mindre enn man forbruker.

Samtidig ville jeg selvfølgelig trent magen.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Kaloriunderskudd = ned i fettprosent. Det går ikke an å drive med målrettet fokus på magefett, annet enn ved fettsuging.

Skrevet

Det er bare å begynne å trene magemuskler med en gang, du trenger ikke vente til fettet er borte!

De blir kanskje ikke synlige før du har slanket vekk magefettet, men de blir fremdeles trente. Og styrketrening er jo ikke en uting når man slanker seg heller :)

Skrevet

Sunt kosthold og kondisjonstrening.

Gjest Spot reduction
Skrevet

Jeg har prøvd å forstå meg på denne situasjonen i en tidligere diskusjon på www.pasienthandboka.no - i tråden; Slanke magen?

Det å kun trene magen kan defineres som "spot reduction" som er en teori om at en kan forbrenne fett kun på det området en trener. Er det effektivt? det ble det vel egentlig ikke noen enighet i.. Tror løping er like bra...?..,.

Skrevet

Jeg har trent aktivt lenge nå. Både styrke, kondisjon og intervall. For å "få vekk magen" er det kondisjon som gjelder!! (SATS sine høypuls timer er geniale!!!) Styrketrening på magen er selvfølgelig kjempeviktig, men det som gir best resultat er altså kondisjon/intervall! I tillegg er det bra å få i seg sunt fett, det øker forbrenning. Jeg har også kuttet ut karbobomber som potet, ris og for mye brød. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...