laperla Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Hei:) Noen som har noen anbefalinger å komme med? Hvor skal ferien gå i år? Har to uker ferie midt i august. Har vært en del i Italia, var bl.a. på Sicilia sist sommer. Liker meg i Italia, da det ikke er så turistprega der, og en har mulighet til å se annet enn bare de samme sjappene med likt innhold, neonlys og nordiske barer. "Problemet" er at vi vil ha mulighet til å slappe av OG mulighet til å ta en fest eller to. Kom gjerne med forslag... Er en smule forvirra etter å se på alle disse stedene i kataologene. Takk på forhånd.
Gjest Gjest_Hanne M._* Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Pleier dere å bestille chartertur eller reise rundt på egenhånd? Ved chartertur treffer man jo bare andre turister så styr unna det! Vært på øyhopping i Hellas noen gang? Anbefales!
Gjest missM Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Hva med Kroatia? Nydelig land. Kjøp billige flybilletter og dra fra øy til øy. Noen øyer er veldig rolige, mens andre har mer fres hvis man ønsker dèt (f.ex Hvar)
Gjest Gjest_reiseglad_* Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Barcelona! By og strand på samme tid! Shopping og uteliv, samt flott strand tilgjengelig.
Gjest _Leela_ Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Portugal!!! (ikke pakkereise da, men leiebil og reiserute som taes litt på sparket) Kroatia er også fint, blitt mer turistifisert med årene, men masse å se, bra strender og en del av øyene har et bra partyliv. (anbefaler også her å ta litt på sparket, gjerne øyhopping med katamaraner og ferjer)
laperla Skrevet 8. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. april 2008 Pleier dere å bestille chartertur eller reise rundt på egenhånd? Ved chartertur treffer man jo bare andre turister så styr unna det! Vært på øyhopping i Hellas noen gang? Anbefales! Syns det er greit å bestille charter... Heller aldri vært på øyehopping, heller.
Ce'Nedra Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Jeg ville gått for øyhopping i Hellas Masse gøy å oppleve sammen, får sett masse, blir brun og får i tillegg festet litt på kveldene Ellers kan Zakynthos anbefales. Det er en gresk øy som ikke er så altfor turistifisert enda. Det er rolige byer der, og det er også en skikkelig partyby som heter Laganas der.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2008 #8 Skrevet 9. april 2008 Hva med Kroatia? Nydelig land. Kjøp billige flybilletter og dra fra øy til øy. Noen øyer er veldig rolige, mens andre har mer fres hvis man ønsker dèt (f.ex Hvar) Ikke lett å finne billige billetter til Kroatia synes jeg. Norwegian er jo enerådene, jo. Eller tar jeg helt feil?
Gjest Gjest_Hanne M._* Skrevet 9. april 2008 #9 Skrevet 9. april 2008 Syns det er greit å bestille charter... Heller aldri vært på øyehopping, heller. Hvis du ikke vil ha turistpreget ferie som du skriver innledningsvis, hvorfor velger du charter da?
Eline1986 Skrevet 9. april 2008 #10 Skrevet 9. april 2008 Til dere som anbefaler øyhopping i hellas; hvordan planlegger man dette? har veldig lyst til å få en litt annerledes ferie med samboeren til sommeren, men vi har ikke masse penger å svi av og kan antageligvis ikke være borte mer en 7-10 dager! noen websider som omhandler dette? noen tips fra andre?
Ce'Nedra Skrevet 9. april 2008 #11 Skrevet 9. april 2008 Her er en fin artikkel om øyhopping: http://php.dinside.no/php/art.php?id=23827
Titta Skrevet 9. april 2008 #12 Skrevet 9. april 2008 Jeg var på øyhopping for noen år siden og kan virkelig anbefale det. Vi dro med vanlig rutefly til Athen og tok båt derfra ut til øyene (vi var på Paros, Naxos, Santorini + en øy til som jeg ikke husker navnet på i farten). Vi planla egentlig svært lite på forhånd, det eneste vi visste var at vi skulle innom Naxos og Santorini og vi hadde forhåndsbooket plass på båten fra Athen. Ellers tok vi alt på sparket. Vi var litt nervøs for at det skulle være vanskelig å finne sted å overnatte, men alle stedene vi kom i land sto det masse folk fra hoteller og b&b med skilt og prøvde å kapre gjester. Så da var det bare å gå rundt og prate med de ulike og finne det en synes virker som det beste tilbudet. Når det gjaldt farting mellom de ulike øyene så pleide vi å kjøpe billett ved å ta en tur til billettkontoret på kaien dagen før. Godt mulig en kan gjøre det samme dag også, det vet jeg ikke. En venninne av meg var også på øyhopping samme sommeren og hun kjøpte en pakke via et reisebyrå. Hun flydde da direkte til Santorini og i pakken lå det vouchere til div. overnattingsteder. Jeg vet ikke hvilket selskap de reiste med, men jeg fikk inntrykk av at deres tur var mye mer fastlagt før avreise enn vår tur var.
ingerlisej Skrevet 11. april 2008 #13 Skrevet 11. april 2008 I år går ferien til Bulgaria, Sunny Beach , me min forlovede blir veldi gøøy =) Vi reis i slutten av august ... i fjor va vi i kreta =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå